Gisteren naar Italië gevlogen. Goed voor 5XP. Kreeg dus inderdaad een 5XP bonus van Accor. Daar hoefde ik mij dus alleen voor aan te melden. Alles netjes binnen 24u bijgeboekt. Ik zou nog 5xp cadeau kunnen krijgen maar daarvoor moet ik een hotel van Accor boeken en dat is nu even lastig. Maar die extra 5 zijn in de tas.dejong89 schreef: ↑16 mei 2023, 21:11Wie zich aanmeldt voor het loyalty programma van Accor hotels krijgt als welkomstcadeau na zijn 1e nacht of 1e vlucht met KLM / Air France , 10XP cadeau. Wist ik niet maar wie weet heeft iemand hier ook wat aan
https://all.accor.com/loyalty-program/p ... x.nl.shtml
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
(Flying Blue) American Express creditcard
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Re: (Flying Blue) American Express creditcard
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
- bedeve
- Amerika-expert
Maar dan blijft er nog het verschil in wisselkoers...
Om de vergelijking correct te maken zou je een keer $100 moeten uitgeven met verschillende betaalmiddelen,
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
- bedeve
- Amerika-expert
Uit mijn blote hoofd zeg ik dat die actie kort voor de coronaperiode is gestart.
Die 5 XP vanwege hotelboeking gaat niet op voor elk hotel in de Accor keten.
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Zijn er aardig wat van in Nederland, wij hebben bijvoorbeeld een pinksterweekend in Limburg gedaan en toen kreeg ik ook dus de 5 XP.dejong89 schreef: ↑07 jul 2023, 23:23Gisteren naar Italië gevlogen. Goed voor 5XP. Kreeg dus inderdaad een 5XP bonus van Accor. Daar hoefde ik mij dus alleen voor aan te melden. Alles netjes binnen 24u bijgeboekt. Ik zou nog 5xp cadeau kunnen krijgen maar daarvoor moet ik een hotel van Accor boeken en dat is nu even lastig. Maar die extra 5 zijn in de tas.dejong89 schreef: ↑16 mei 2023, 21:11Wie zich aanmeldt voor het loyalty programma van Accor hotels krijgt als welkomstcadeau na zijn 1e nacht of 1e vlucht met KLM / Air France , 10XP cadeau. Wist ik niet maar wie weet heeft iemand hier ook wat aan
https://all.accor.com/loyalty-program/p ... x.nl.shtml
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Volgens mij wel hoor, er staat nergens in de voorwaarden van het loyalty programma van ALL dat dat niet zo zou zijn met Miles+Points
-
- Amerikafan
Meeste met Amex (Apple Pay via m’n Watch) waar dat (nagenoeg overal) kan, contactloos betalen is in VS ook enorm toegenomen.redeye schreef: ↑06 jul 2023, 14:49@jwensammy Brutale vraag misschien, maar waarmee betaal je zelf in Amerika? Bij supermarkten, restaurants en benzinepomps etc?
Alles wat vooraf te boeken is zoals auto, accomodaties en vluchten betaal ik sowieso met de Amex. Ik weet dus alleen nog niet wat het slimst is om de betalingen in de VS mee te doen.
In supermarkten meestal met debit ivm cashback, hoewel de laatste vakantie in mei dit niet meer lukte.
In restaurants kun je eenvoudig de tip op de bon bijschrijven als je met een creditcard betaald.
Met amex spaar je punten en is je aankoop verzekerd, de 1.1 % hogere fee is over de een hele vakantie een paar tientjes extra.
@bedeve Zit er een verschil in de wisselkoers van een creditcard en een debitcard?
@jwensammy Bedankt. Goed om te weten. Ik dacht dat zelf ook, maar vind het fijn om te weten hoe ervaringsdeskundigen het doen.

- dejong89
- Amerika-expert
Gisterenavond teruggekomen uit Italië. De 5XP die ik voor de vlucht zou krijgen stonden er vrijwel direct bij. De compensatie voor de co2 niet. Dit had ik ook wel verwacht.
Vanmorgen via de chat met Flying Blue gesproken en het is meteen gecorrigeerd.
Vlucht 10XP
Accor bonus 5XP
Co2 compensatie 18XP
Miles vlucht 2000
Miles bonus hotel 2300
Miles bonus autohuur 800
Dit was een vruchtbaar tripje
Vanmorgen via de chat met Flying Blue gesproken en het is meteen gecorrigeerd.
Vlucht 10XP
Accor bonus 5XP
Co2 compensatie 18XP
Miles vlucht 2000
Miles bonus hotel 2300
Miles bonus autohuur 800
Dit was een vruchtbaar tripje

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 9
@noname4
Wij zitten op dit moment in de Virgin Atlantic clubhouse.
Er staat rustige muziek aan, er zijn aan twee kanten grote ramen, je kunt gratis douchen (incl douchegel, shampoo, bodylotion en handdoeken). Je kunt gratis eten bestellen en er is service aan tafel met drankjes (ook alcoholisch). Heel vriendelijk!! (niet vergeten te tippen
)
Er staat een pooltafel en je kunt aan de lopende band vliegtuigen zien opstijgen/dalen en mensen zien instappen.
Er ging van alles mis met onze aansluiting, dus we zijn al sinds gisteren in en om JFK. Toen waren we in de Centurion Lounge (volgens mij alleen met de platinum kaart). Deze leek mij wat luxer van tevoren, maar nu we er zijn vind ik die van Virgin groter, overzichtelijker, prettiger en met beter eten. Deze lounge heeft wel een minder uitgebreid aanbod cocktails. Let er wel op dat de Virgin lounge maar open is van 8:00 tot 13:30 (voor kaarthouders).
Wij zitten op dit moment in de Virgin Atlantic clubhouse.
Er staat rustige muziek aan, er zijn aan twee kanten grote ramen, je kunt gratis douchen (incl douchegel, shampoo, bodylotion en handdoeken). Je kunt gratis eten bestellen en er is service aan tafel met drankjes (ook alcoholisch). Heel vriendelijk!! (niet vergeten te tippen

Er staat een pooltafel en je kunt aan de lopende band vliegtuigen zien opstijgen/dalen en mensen zien instappen.
Er ging van alles mis met onze aansluiting, dus we zijn al sinds gisteren in en om JFK. Toen waren we in de Centurion Lounge (volgens mij alleen met de platinum kaart). Deze leek mij wat luxer van tevoren, maar nu we er zijn vind ik die van Virgin groter, overzichtelijker, prettiger en met beter eten. Deze lounge heeft wel een minder uitgebreid aanbod cocktails. Let er wel op dat de Virgin lounge maar open is van 8:00 tot 13:30 (voor kaarthouders).
Onze reizen naar de USA:
Natuur in Florida,
Camper en auto in West USA,
Kerst en zomer in New York
Hawaii
Natuur in Florida,
Camper en auto in West USA,
Kerst en zomer in New York
Hawaii
- bedeve
- Amerika-expert
Dit berichtje is speciaal bedoeld voor hen die een extra Amex Flying Blue Silver card hebben vanwege de XP ś
Tsja ; die card kost Eur. 75 per jaar en levert daarvoor 15 XP s per jaar op.
Misschien dat je daardoor net hetvolgende Flying Blue level haalt...
Ben je bijna Gold maar nog net niet.?
Mijn tip is dit :
Upgrade je Silver Card voor 15 augustus naar Amex FB Platinum.
Dat levert je 30.000 FB Miles op.
Leuk
Maar nog belangrijker : je ontvangt 60 XP ś
Heb je net als ik die Silver alleen voor de XP ś ?
Zeg dan bij ontvangst die Platinum Card op.
Je kosten voor die 30 000 Miles en 60 XP ś blijven beperkt tot Eur 55.
Volgend jaar vraag je gewoon met een referral die ik je met plezier toestuur een nieuwe Silver card aan ....
Tsja ; die card kost Eur. 75 per jaar en levert daarvoor 15 XP s per jaar op.
Misschien dat je daardoor net hetvolgende Flying Blue level haalt...
Ben je bijna Gold maar nog net niet.?
Mijn tip is dit :
Upgrade je Silver Card voor 15 augustus naar Amex FB Platinum.
Dat levert je 30.000 FB Miles op.
Leuk
Maar nog belangrijker : je ontvangt 60 XP ś
Heb je net als ik die Silver alleen voor de XP ś ?
Zeg dan bij ontvangst die Platinum Card op.
Je kosten voor die 30 000 Miles en 60 XP ś blijven beperkt tot Eur 55.
Volgend jaar vraag je gewoon met een referral die ik je met plezier toestuur een nieuwe Silver card aan ....
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
Wat is op dit moment de aanbieding voor een platinum member om iemand platinum of gold te maken?
Mijn vrouw is silver en zou dus voor 15 aug platinum kunnen worden voor 30000 punten. Daarna kan ze mij lid maken en we beiden punten krijgen waarna zij kan opzeggen
Mijn vrouw is silver en zou dus voor 15 aug platinum kunnen worden voor 30000 punten. Daarna kan ze mij lid maken en we beiden punten krijgen waarna zij kan opzeggen
- bedeve
- Amerika-expert
Voor de FB Miles is die tweede referral niet zo interesant @ONYX666 : Op dit moment 10.000.
Dat binnenkort zo maar anders zijn..
Een FB strategie is op dit moment niet zozeer miles gericht maar wel XP gericht.
Dat was het uitgangspunt van mijn posting .
Als die Silver van jouw vrouw een te missen extra kaartje is kan zij daar voordeel uithalen.
Miles + XP .
Als jij door haar Platinum of Gold member wordt is het voordeel voor jou met name de XP ś
Onder voorbehoud van het feit dat je daadwerkelijk met Skyteam vliegt ..
Dat binnenkort zo maar anders zijn..
Een FB strategie is op dit moment niet zozeer miles gericht maar wel XP gericht.
Dat was het uitgangspunt van mijn posting .
Als die Silver van jouw vrouw een te missen extra kaartje is kan zij daar voordeel uithalen.
Miles + XP .
Als jij door haar Platinum of Gold member wordt is het voordeel voor jou met name de XP ś
Onder voorbehoud van het feit dat je daadwerkelijk met Skyteam vliegt ..
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
- bedeve
- Amerika-expert
Wat is je Air France -KLM Flying Blue XP en / of miles strategie ?
Tot midden augustus wordt upgraden van Amex FB Gold naar Amex FB Platinum beloont met 30.000 miles en de bij de card horende 60 XP
Zorgt dat er voor dat jouw AF-KLM Flying Blue status wijzigt ?
Ben je gericht op het verkrijgen van een AF-KLM Flying Blue Platinum status ?
Of juist niet ?
Ben benieuwd naar de verschillende benaderingen ...
Tot midden augustus wordt upgraden van Amex FB Gold naar Amex FB Platinum beloont met 30.000 miles en de bij de card horende 60 XP
Zorgt dat er voor dat jouw AF-KLM Flying Blue status wijzigt ?
Ben je gericht op het verkrijgen van een AF-KLM Flying Blue Platinum status ?
Of juist niet ?
Ben benieuwd naar de verschillende benaderingen ...
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
Ik heb vorig jaar de "gewone" Amex Platinum genomen ivm Privium, lounge toegang (o.a. Delta), aanvullende reis- en autoverzekering, hotelstatus en nog wat andere zaken. Kosten waren destijds 30 Euro per maand dus dat was een goede deal. Inmiddels is er 300 Euro dinner tegoed bijgekomen maar is de kaartbijdrage ook gegroeid naar 65 Euro per maand. Hier heb ik toch flink over na moeten denken maar met de 3-4 flinke reizen die wij per jaar doen toch maar bij de club gegeven. Het is toch wel erg prettig om bij de KMAR alle rijen voorbij te lopen bij aankomst en vertrek en de privium lounges zijn vele malen beter dan die van KLM.
Omdat ik al enkele jaren FB Gold ben en telkens tegen Platinum aantik (en het niet haal) heb ik in het voorjaar de Amex FB Platinum erbij genomen. Met wat andere dingen erbij (miles inwisselen) heb ik in April Platinum gehaald en met de Amex optie Plat for 2 ook direct ook voor mijn vrouw Platinum aangevraagd. So far so good alleen 2 cc's is overbodig voor mij (doe alles met de "gewone" plat). Dat "miles" sparen met Amex FB is een wassen neus want je moet wel heel veel geld uitgeven voor een beetje miles aanwas plus als je je een beetje verdiept in vliegprijzen zie je al snel dat FB vluchten betalen met miles helemaal niet interessant is. Heel soms zit er een award actie bij die interessant is als je niet gebonden bent aan bepaalde dagen/periodes. Ik had een beetje de stille hoop dat mijn moeite om Plat te worden vast wel ergens beloond zou worden met een mooie upgrade o.i.. Tijdens de reizen naar Japan en naar de US sinds we Plat zijn is dat in ieder geval niet gelukt. In het najaar nog een kans, fingers crossed. De gratis Economy Comfort is wel een echte pré, ik boekte deze altijd al en de kosten liggen meestal rond de 80-100 Euro enkele reis. Met z'n 2en is dat keer 4 dus dan heb je wel een flink voordeel.
Reden voor dit lange verhaal: ik ben nog in dubio hoe verder met mijn FB/Amex cc strategie. Ondanks de diverse reizen ga ik dit FB jaar zeker geen Platinum halen, verwacht ergens rond de 150XP te eindigen. Gold is 180XP en natuurlijk kan ik dat met de Amex FB cc wel oplossen (er is ook nog de zachte landing van Plat naar Gold) maar de stap naar Plat wordt een dure. Zal uiteindelijk gewoon een rekensom worden of bijvoorbeeld een XP run, een Air France kortingkaart (20 XP), een credit card etc. lonend is om de benodigde XP's verzamelen.
Suggesties welkom dus
Omdat ik al enkele jaren FB Gold ben en telkens tegen Platinum aantik (en het niet haal) heb ik in het voorjaar de Amex FB Platinum erbij genomen. Met wat andere dingen erbij (miles inwisselen) heb ik in April Platinum gehaald en met de Amex optie Plat for 2 ook direct ook voor mijn vrouw Platinum aangevraagd. So far so good alleen 2 cc's is overbodig voor mij (doe alles met de "gewone" plat). Dat "miles" sparen met Amex FB is een wassen neus want je moet wel heel veel geld uitgeven voor een beetje miles aanwas plus als je je een beetje verdiept in vliegprijzen zie je al snel dat FB vluchten betalen met miles helemaal niet interessant is. Heel soms zit er een award actie bij die interessant is als je niet gebonden bent aan bepaalde dagen/periodes. Ik had een beetje de stille hoop dat mijn moeite om Plat te worden vast wel ergens beloond zou worden met een mooie upgrade o.i.. Tijdens de reizen naar Japan en naar de US sinds we Plat zijn is dat in ieder geval niet gelukt. In het najaar nog een kans, fingers crossed. De gratis Economy Comfort is wel een echte pré, ik boekte deze altijd al en de kosten liggen meestal rond de 80-100 Euro enkele reis. Met z'n 2en is dat keer 4 dus dan heb je wel een flink voordeel.
Reden voor dit lange verhaal: ik ben nog in dubio hoe verder met mijn FB/Amex cc strategie. Ondanks de diverse reizen ga ik dit FB jaar zeker geen Platinum halen, verwacht ergens rond de 150XP te eindigen. Gold is 180XP en natuurlijk kan ik dat met de Amex FB cc wel oplossen (er is ook nog de zachte landing van Plat naar Gold) maar de stap naar Plat wordt een dure. Zal uiteindelijk gewoon een rekensom worden of bijvoorbeeld een XP run, een Air France kortingkaart (20 XP), een credit card etc. lonend is om de benodigde XP's verzamelen.
Suggesties welkom dus

- bedeve
- Amerika-expert
@cvr
Binnen Europa een reward ticket boeken vind ik meestal on-aantrekkelijk.
Soms boek ik met FB Miles een (deel) vlucht van/naar Alicante bij Air Europa.
Op vluchten vanuit de USA wil KLM nog wel eens een premium economy in de aanbieding hebben.
Zo heb ik voor 60 000 FB Miles en bijbetaling van Eur. 300 een retourtje LAS geboekt
Heen Economy en terug Premium Economy .
Als je bijvoorbeeld een vlucht naar IAH of LAX in FB miles boekt zie je een pracht prijs.
FBmiles 54000 + Eur 230 tax en kosten vind ik aantrekkelijk.
AF-KLM aanbieding om met FB Miles en Cash te betalen is veelal Miles verbranden.
Als je dan toch vanuit LAX terugvliegt kun je als SKY Priority klant gebuik maken van de Oneworld lounge .
Ondanks het grote voordeel van vrije stoelkeuze voor FB Platinum blijf ik FB Gold.
Zodat ik XP ś mee kan nemen naar het volgende boekjaar
Jij noemt een Air France kortingskaart voor extra XP s
Als je hem ook daadwerkelijk als kortingskaart wilt gebruiken kan dat alleen voor vluchten vanuit Frankrijk.
Ik heb zo n ( leeftijdsgebonden ) kaart vanwege mijn werk.
Waarvoor ik auto s elders aflever en met OV terug naar huis kom.
Als jij je FB Miles niet gebruikt voor reward tickets kun je ze wel gebruiken als schenking aan goede doelen .
Dat levert je XP ś op : Zie de Flying Blue site.
Je kunt per vlucht extra geld besteden aan Sustainabel fuel ; je moet er na je vlucht nog wel een telefoontje voor doen maar het levert je dan extra XP op
Heb je al een extra Amex FB Silvercard ?
Via referral krijg je 3000 FBMiles bonus
levert je 15 XP per jnaar op.
Vlieg je wel eens met Transavia ?
Kun je XP ś bijboeken.
Ik heb afgelopen jaar onder meer een zaterdag besteed aan AMS-CDG-BCN-CDG- AMS ; opbrengst 20 XP.
Vluchtje BRE-AMS-CDG-BRE is voor mij ook een XP run
Jij heb een waarderende opmerking over een KLM lounge op Schiphol in vergelijk met de Privium lounge ...wel eens op CDG in de 2F lounge geweest ?
Ik heb aan het einde van de Corona periode voor bijna nix Europeese vluchtjes geboekt.
Leveren 10-15 XP op.
Accor account koppelen aan je FB account levert je 5 XP op
Sprokkelen is wel leuk....
Succes daarmee
Binnen Europa een reward ticket boeken vind ik meestal on-aantrekkelijk.
Soms boek ik met FB Miles een (deel) vlucht van/naar Alicante bij Air Europa.
Op vluchten vanuit de USA wil KLM nog wel eens een premium economy in de aanbieding hebben.
Zo heb ik voor 60 000 FB Miles en bijbetaling van Eur. 300 een retourtje LAS geboekt
Heen Economy en terug Premium Economy .
Als je bijvoorbeeld een vlucht naar IAH of LAX in FB miles boekt zie je een pracht prijs.
FBmiles 54000 + Eur 230 tax en kosten vind ik aantrekkelijk.
AF-KLM aanbieding om met FB Miles en Cash te betalen is veelal Miles verbranden.
Als je dan toch vanuit LAX terugvliegt kun je als SKY Priority klant gebuik maken van de Oneworld lounge .
Ondanks het grote voordeel van vrije stoelkeuze voor FB Platinum blijf ik FB Gold.
Zodat ik XP ś mee kan nemen naar het volgende boekjaar
Jij noemt een Air France kortingskaart voor extra XP s
Als je hem ook daadwerkelijk als kortingskaart wilt gebruiken kan dat alleen voor vluchten vanuit Frankrijk.
Ik heb zo n ( leeftijdsgebonden ) kaart vanwege mijn werk.
Waarvoor ik auto s elders aflever en met OV terug naar huis kom.
Als jij je FB Miles niet gebruikt voor reward tickets kun je ze wel gebruiken als schenking aan goede doelen .
Dat levert je XP ś op : Zie de Flying Blue site.
Je kunt per vlucht extra geld besteden aan Sustainabel fuel ; je moet er na je vlucht nog wel een telefoontje voor doen maar het levert je dan extra XP op
Heb je al een extra Amex FB Silvercard ?
Via referral krijg je 3000 FBMiles bonus
levert je 15 XP per jnaar op.
Vlieg je wel eens met Transavia ?
Kun je XP ś bijboeken.
Ik heb afgelopen jaar onder meer een zaterdag besteed aan AMS-CDG-BCN-CDG- AMS ; opbrengst 20 XP.
Vluchtje BRE-AMS-CDG-BRE is voor mij ook een XP run
Jij heb een waarderende opmerking over een KLM lounge op Schiphol in vergelijk met de Privium lounge ...wel eens op CDG in de 2F lounge geweest ?
Ik heb aan het einde van de Corona periode voor bijna nix Europeese vluchtjes geboekt.
Leveren 10-15 XP op.
Accor account koppelen aan je FB account levert je 5 XP op
Sprokkelen is wel leuk....
Succes daarmee
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
Dank voor je uitvoerige reactie, ik zal proberen om punt voor punt te beantwoorden.
* Miles gebruiken voor US vluchten: nooit echt naar gekeken, goed tip. Ben trouwens flink wat miles kwijtgeraakt door ze om te wisselen naar XP's (via goede doelen)
* Air France kortingskaart: uiteraard enkel voor vertrek vanuit Frankrijk. Daar heb ik idd niets aan ware het niet dat ik in een aanbieding de kaart die 20XP geeft kon kopen voor 200 Euro. 10 Euro of minder per XP is een goede deal lees ik bijvoorbeeld op Flyertalk
* SAF doe ik ook bij elke vlucht, zo ben ik o.a. naar Platinum gegaan
* Ik heb geen Silver maar een FB Plat (waar ik niets mee betaal) en een gewone Plat (waar ik alles mee betaal). FB Miles via FB Amex Plat vind ik niet echt opschieten.
* CDG Airfrance Lounge op 2F is zeker bekend, is echt van een ander niveau dan KLM op Schiphol. Schengen lounge is een drama, non-Schengen is wel okay als het niet te druk is. Het eten is daar echter wel van mindere kwaliteit dan bij Privium.
* Accor is bekend, ongeveer 2 jaar geleden gedaan.
En zo puzzelen we verder, suggesties altijd welkom!
* Miles gebruiken voor US vluchten: nooit echt naar gekeken, goed tip. Ben trouwens flink wat miles kwijtgeraakt door ze om te wisselen naar XP's (via goede doelen)
* Air France kortingskaart: uiteraard enkel voor vertrek vanuit Frankrijk. Daar heb ik idd niets aan ware het niet dat ik in een aanbieding de kaart die 20XP geeft kon kopen voor 200 Euro. 10 Euro of minder per XP is een goede deal lees ik bijvoorbeeld op Flyertalk
* SAF doe ik ook bij elke vlucht, zo ben ik o.a. naar Platinum gegaan
* Ik heb geen Silver maar een FB Plat (waar ik niets mee betaal) en een gewone Plat (waar ik alles mee betaal). FB Miles via FB Amex Plat vind ik niet echt opschieten.
* CDG Airfrance Lounge op 2F is zeker bekend, is echt van een ander niveau dan KLM op Schiphol. Schengen lounge is een drama, non-Schengen is wel okay als het niet te druk is. Het eten is daar echter wel van mindere kwaliteit dan bij Privium.
* Accor is bekend, ongeveer 2 jaar geleden gedaan.
En zo puzzelen we verder, suggesties altijd welkom!
- dejong89
- Amerika-expert
Ik vind het vooral leuk om zo snel en zoveel mogelijk miles te hamsteren.
De reacties van vrienden en familie zijn standaard: Nou, dat jij daar tijd voor hebt, daar heb ik geen zin in
Vervolgens vallen ze om van verbazing als ik vertel hoeveel ik betaal voor een retourtje Hawaii waarvan terug in BC.
Tja, kleine moeite om het door te krijgen, als je het eenmaal doorhebt dan is het een leuk spelletje en heb ik de grootste lol van de voordelen
De reacties van vrienden en familie zijn standaard: Nou, dat jij daar tijd voor hebt, daar heb ik geen zin in
Vervolgens vallen ze om van verbazing als ik vertel hoeveel ik betaal voor een retourtje Hawaii waarvan terug in BC.
Tja, kleine moeite om het door te krijgen, als je het eenmaal doorhebt dan is het een leuk spelletje en heb ik de grootste lol van de voordelen
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Zoals Bedeve inderdaad aangeeft, long haul (business) tickets zijn vaak veel betere inwisselopties dan binnen Europa. Vaak zelfs zo dat de cash value van de punten + belastingen de waarde overstijgt.
Zelf recent voor 12500 FB punten + ~200 euro een enkeltje naar Washington geboekt in de promo deals. Terug vliegen we vanuit Calgary in BC voor 65000 FB punten + 200 euro terwijl een cash ticket daar in de duizenden euro's loopt. Op die manier heb je veel meer plezier van je punten.
Ben het wel met je eens dat FB niet altijd goede deals heeft. Ik spaar zelf ook MR punten en gebruik die ook bij andere programma's (krisflyer, avios).
Denk dat je de meeste manieren om punten te sparen wel hebt gehad. Wat ik altijd nog doe is 1x per jaar bellen om aan te geven dat ik twijfel heb over de kaartbijdrage en of ze daar in de vorm van MR punten een tegemoetkoming in willen doen. Zeg niet dat je de kaart op gaat zeggen als je die intentie niet hebt, dat werkt averechts. Ervaring leert dat bij >25k spend je altijd minimaal 50K punten krijgt bij je amex plat kaart en nog minimaal 3 maanden een punt extra. Voor zover ik begrepen heb ligt het bij een spend van 10-25K op zo'n 25K punten
Zelf recent voor 12500 FB punten + ~200 euro een enkeltje naar Washington geboekt in de promo deals. Terug vliegen we vanuit Calgary in BC voor 65000 FB punten + 200 euro terwijl een cash ticket daar in de duizenden euro's loopt. Op die manier heb je veel meer plezier van je punten.
Ben het wel met je eens dat FB niet altijd goede deals heeft. Ik spaar zelf ook MR punten en gebruik die ook bij andere programma's (krisflyer, avios).
Denk dat je de meeste manieren om punten te sparen wel hebt gehad. Wat ik altijd nog doe is 1x per jaar bellen om aan te geven dat ik twijfel heb over de kaartbijdrage en of ze daar in de vorm van MR punten een tegemoetkoming in willen doen. Zeg niet dat je de kaart op gaat zeggen als je die intentie niet hebt, dat werkt averechts. Ervaring leert dat bij >25k spend je altijd minimaal 50K punten krijgt bij je amex plat kaart en nog minimaal 3 maanden een punt extra. Voor zover ik begrepen heb ligt het bij een spend van 10-25K op zo'n 25K punten
Reisgeschiedenis:
https://my.flightradar24.com/peterd87
Op zoek naar een Amex referral link voor reguliere of FB kaart? PB mij.
https://my.flightradar24.com/peterd87
Op zoek naar een Amex referral link voor reguliere of FB kaart? PB mij.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 21
Deze vakantie toch maar de Platinum AMEX kaart aangevraagd. Reden Privium (mijn vrouw en ik hadden nu apart al Privium), de reisverzekering en AMEX lounges in de USA. Ook met Marriott Platinum kan ik nu de dure hotels met alle extra boeken met AMEX (Fine en Luxery hotels) en toch nachten sparen met Marriott programma. Die diner cheque geloof ik wel, ben altijd huiverig als ik naar zo'n restaurant gaat en zeg dat ik 150 euro korting wil.
Natuurlijk is het sparen van Amex punten ook handig. Die 720 euro verdien je wel terug op jaarbasis.
Natuurlijk is het sparen van Amex punten ook handig. Die 720 euro verdien je wel terug op jaarbasis.
@htccone
DIe 150 Euro diner tegoed daar vraag je niet om in een restaurant als zijnde korting. Die stort Amex binnen 5 dagen terug op je Amex rekening. Recent nog geprobeerd in Duitsland, werkt probleemloos. Je rekent normaal af en binnen 5 dagen stort Amex 150 Euro terug.
DIe 150 Euro diner tegoed daar vraag je niet om in een restaurant als zijnde korting. Die stort Amex binnen 5 dagen terug op je Amex rekening. Recent nog geprobeerd in Duitsland, werkt probleemloos. Je rekent normaal af en binnen 5 dagen stort Amex 150 Euro terug.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 2095 Weergaves
-
Laatste bericht door suebrons
-
- 42 Reacties