Graag gedaan hoorlove Flo schreef: ↑05 jun 2023, 19:05@Mies2301
Dankjewel, dat geeft wat duidelijkheid!
Door jouw uitleg en doordat er nu niet veel rewardpunten te verdienen zijn met een referral, gaan we waarschijnlijk toch voor de FB platinum. De aanbieding hiervoor is tijdelijk 30 000 miles bij besteding van 3000 euro in de eerste 3 maanden en het eerste jaar 50% korting.
Zou ik nog meer krijgen door een referral?

Als je weinig tot geen KLM vliegt en vooral vertrekt vanaf de Duitse vliegvelden, zou ik me niet blind staren op die 15.000 Flying Blue miles extra van KLM. Wellicht eerder even wachten op een aanbieding met meer miles.
Je krijgt met de FB platinum wel 60XP per jaar, maar dat maakt je nog niet eens silver (=100 XP per jaar). Dus haal je er geen voordeel uit als je heel weinig KLM vliegt.
Hou er rekening mee dat Flying Blue Miles en de punten van de normale Amex niet hetzelfde zijn en de normale punten veel breder ingezet kunnen worden, bijvoorbeeld ook met Krisflyer (ook 5-4 ratio) waar je weer award tickets met Singapore Airlines mee kan boeken.
Tevens krijg je bij de normale kaart "elite statussen" bij Hilton Honors (Gold) en Mariott Bonvoy (ook Gold). Ook krijg je 150 euro diner tegoed in Nederland (bijvoorbeeld te besteden bij Ron Blauw Gastrobar in Amsterdam) en nog 150 euro per jaar in het buitenland.