Geld overmaken van Amerikaanse naar Nederlandse bankrekening

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
dutch_in_seattle
Amerikakenner
Contacteer:

Geld overmaken van Amerikaanse naar Nederlandse bankrekening

Bericht door dutch_in_seattle »

Ik ga eind oktober twee weken naar Nederland. Ik heb een Nederlandse bankrekening, maar daar staat niet zoveel op (een paar honderd euro).
Ik wil wat geld overmaken (pak 'm beet $1.000) van mijn Amerikaanse bankrekening naar mijn Nederlandse ING-rekening, zodat ik voor mijn dagelijkse uitgaven in Nederland gewoon mijn ING-bankpas kan gebruiken en niet overal mijn Amerikaanse creditcard hoef te gebruiken.
Wat is de beste (goedkoopste) manier om geld van een Amerikaanse naar een Nederlands bankrekening over te maken? Of zijn er nog andere mogelijkheden waar ik nog niet aan heb gedacht?

Dank!
--Ron
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Re: Geld overmaken van Amerikaanse naar Nederlandse bankrekening

Bericht door Coyote »

Ik denk dat dat voor een groot deel afhangt van jouw Amerikaanse bank. Bij je bank kun je als het goed is kiezen voor Our, Shared of Ben (Beneficiary) costs. Bij Our kies je ervoor om de kosten via je Amerikaanse rekening te betalen (soms worden die ingehouden op het over te maken bedrag), bij Shared delen betaler en ontvanger de kosten en bij Ben betaalt de ontvanger de kosten (ING rekent die kosten los van het bedrag dat je ontvangt). Jouw bank bepaalt die kosten dus die zou bij je bank kunnen opzoeken voor zover je dat nog niet gedaan hebt.

Je kunt ook onderzoeken wat het kost als je met je Amerikaanse Debit-/Creditcard 1 of 2 keren een groter bedrag opneemt hier in Nederland en dat vervolgens stort op je rekening bij ING. Houd er rekening mee dat je maar een x-aantal keren per jaar kosteloos kunt storten op je rekening bij ING. Deze methode is overigens wel omslachtig.

Heb je Paypal? Ik weet niet in hoeverre het mogelijk is een tegoed bij Paypal op een NL-rekening te laten storten als je nu bijv. je Amerikaanse rekening hebt ingesteld. Is dat te wijzigen? Ik heb hier geen ervaring mee en weet dus ook niet of dat überhaupt mogelijk is.

Roland
Since 1982: 27 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Wij gebruikten altijd Wise, maar daar heb ik de laatste tijd minder goede verhalen over gehoord, dus ik durf die niet meer aan te raden. Ik weet dat er meer van dat soort aanbieders zijn, maar weet de naam zo niet.
Terug in Texas!
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Ik heb een rekening bij Morgan Stanley, en geld overmaken naar mijn NL rekening is het goedkoopst als ik voor BEN. kies. Hangt inderdaad wel af van de ontvangende bank, ABN-AMRO is voor mij voordeliger qua kosten dan MS.
mikekiwi
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door mikekiwi »

Ik weet niet of het koerstechnisch handig is, maar kun je het niet gewoon contant meenemen en in NL een ING-kantoor opzoeken waar je het kunt storten?
Volg ons op onze trip door het zuidwesten, van 10 juli t/m 3 augustus 2022:
>> Kiwi's on tour<<
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Banken in Nederland accepteren geen contante vreemde valuta's meer, in ieder geval ING niet, zie hier. Wellicht dat het nog op Schiphol kan bij GWK Travelex? Of het de goedkoopste manier is? Ik betwijfel het.

Hier vind je overigens nog informatie over SHA, OUR en BEN en tevens het adres van ING dat je moet opgeven mocht je al besluiten geld vanaf je Amerikaanse rekening over te maken naar je ING rekening.

Roland
Since 1982: 27 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
DaanL
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door DaanL »

Nog nooit problemen gehad met Wise, zowel van USD naar EUR als van EUR naar USD, en ik gebruik het maandelijks. Volgens mij nog altijd (een van) de goedkoopste opties.
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Wat ik over Wise gelezen heb, gaat het inderdaad vaak goed - maar als het fout gaat, is het heel moeilijk (soms onmogelijk) de boel recht te trekken en zit je met de financiële strop. Ze zijn geen echte bank dus heb je ook niet de garantie die een echte bank kan geven (zoals in de VS FDIC insurance, en in het VK FSCS).
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer