Niet gevaccineerde kinderen en zelf isolatie

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
possie71
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jun 2022, 11:25
Aantal x V.S. bezocht: 3

Niet gevaccineerde kinderen en zelf isolatie

Bericht door possie71 »

Ik heb even een vraag over reizen met niet gevaccineerde kinderen, of er hier al ervaringsdeskundigen zijn. Ik lees dat zij PCR test moeten doen voor vertrek en na 3-5 dagen na aankomst, dat is niet zo spannend, maar ook dat ze 5 dagen in zelf isolatie moeten. Heeft iemand daar al ervaring mee?
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1216
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Niet gevaccineerde kinderen en zelf isolatie

Bericht door IngridUSA »

De testverplichtingen zijn onlangs opgeheven.
possie71
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jun 2022, 11:25
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Niet gevaccineerde kinderen en zelf isolatie

Bericht door possie71 »

Dank je wel voor je snelle reactie! Voor niet gevaccineerde kinderen is test na 3-5 dagen in VS verplicht. Maar die self quarantine of self-isolation vind ik spannender.. Heb je daar al ervaring mee?
predator
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 06 jun 2022, 09:37
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Niet gevaccineerde kinderen en zelf isolatie

Bericht door predator »

Unk?
Hier weet ik niks van en lees ik ook nergens iets van?
Waarom zou je na 3-5 dagen een test moeten afleggen bij niet gevaccineerde kinderen?
( 8 & 10 jaar hier, wel bewijs van Corona gehad te hebben eind maart)
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2498
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Niet gevaccineerde kinderen en zelf isolatie

Bericht door Dutchess »

@predator Die voorwaarde staat inderdaad hier, maar als je kind in de 90 dagen voor de reis COVID heeft gehad is het uitgezonderd van die eis.
Categories of noncitizen nonimmigrants that meet the criteria for an exception under the Proclamation and CDC’s Amended Order include:
[...]
Children under 18 years of age
[...]

If you travel by air to the United States under one of these exceptions, you will be required to attest that you are excepted from the requirement to present Proof of Being Fully Vaccinated Against COVID-19 based on one of the exceptions listed above. Based on the category of the exception, you may further be required to attest that:

You will be tested with a COVID-19 viral test 3–5 days after arrival in the United States, unless you have documentation of having recovered from COVID-19 in the past 90 days;
Op de attestation staat ook dat je belooft je kind te laten testen, tenzij uitgezonderd vanwege recent herstel (Section D).
Laatst gewijzigd door Dutchess op 28 jun 2022, 23:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2498
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Niet gevaccineerde kinderen en zelf isolatie

Bericht door Dutchess »

possie71 schreef:
28 jun 2022, 11:57
Maar die self quarantine of self-isolation vind ik spannender.. Heb je daar al ervaring mee?
Dat hoeft het kind alleen maar als het symptomen heeft of een positieve test, volgens Section D van de attestation. Edit: dit was een verkeerde interpretatie van mij, sorry, te snel gelezen
To self-isolate for a full 5 calendar days and properly wear a well-fitting mask any time I am (or this person is) around others during my (or this person’s) isolation period and for an additional 5 days after ending isolation,
if the result of the post-arrival viral test is positive, or
if I develop (or this person develops) COVID-19 symptoms.
Laatst gewijzigd door Dutchess op 29 jun 2022, 04:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4942
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Niet gevaccineerde kinderen en zelf isolatie

Bericht door hemmie »

Dat lees ik toch anders, ik lees 5 dagen isolatie, en 5 extra dagen als symptomen of positieve test.

Je moet het invullen, maar in de praktijk heb ik echt nog nooit gehoord dat er controle op is.
Terug in Texas!
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2498
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Niet gevaccineerde kinderen en zelf isolatie

Bericht door Dutchess »

@hemmie Nu ik het nog een keer lees, zie ik dat je gelijk hebt. Maar idd denk ik ook dat niemand het controleert.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
kwarktaart
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 jun 2021, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 57

Re: Niet gevaccineerde kinderen en zelf isolatie

Bericht door kwarktaart »

Dit is echt alleen van toepassing bij een positieve test of symptomen. Zowel in de kerstvakantie als meivakantie heeft niemand iets gevraagd of gecontroleerd toen we met onze kinderen in de VS waren. Geen zorgen om maken.
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2498
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Niet gevaccineerde kinderen en zelf isolatie

Bericht door Dutchess »

LOL, elke keer als ik het weer lees interpreteer ik het anders. Maw het is heel slecht geschreven!

Bottomline - in de praktijk controleert niemand of je je kinderen test en/of in isolatie houdt na aankomst.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Job88
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jul 2022, 10:22
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Niet gevaccineerde kinderen en zelf isolatie

Bericht door Job88 »

Goedemorgen,

Dat de kinderen niet in isolatie moeten heb ik wel helder. Wat ik echter niet goed kan volgen is het testen na 3-5 dagen. Moet dit een officiële test zijn? Of mag dit ook een zelftest zijn zoals ik her en der lees? Iemand enig idee?
kwarktaart
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 jun 2021, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 57

Re: Niet gevaccineerde kinderen en zelf isolatie

Bericht door kwarktaart »

Na 3-5 dagen testen wordt nergens gecontroleerd of naar gevraagd. Afgelopen half jaar twee keer met onze kinderen naar de VS gereisd, nooit ergens om deze test gevraagd.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer