Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

(Flying Blue) American Express creditcard

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
bedeve
Amerika-expert

Re: (Flying Blue) American Express creditcard

Bericht door bedeve »

Al dat bellen is echt niet nodig @kwarktaart ...het komt allemaal goed.
Amex heeft bepaalde momenten waarop ze online accounts bijwerken.
In de nabije toekomst zul je ook meemaken dat Amex je bedankt voor je betaling terwijl er nog niks van je rekening is afgeschreven.
Ik begrijp de timing van hun financiele administratie ook niet helemaal maar weet wel dat er geen ongerustheid over de juistheid ervan nodig is.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
ONYX666
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door ONYX666 »

heeft iemand met een american express ervaring met google pay ? Ik krijg hem niet toegevoegd. Amex geeft aan dat het aan google pay moet liggen maar dat lijkt me sterk (andere credit cards werken wel)
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Is dat net zoiets als Apple Pay?, dat werkt in ieder geval prima met Amex. (hmmm, hier heb je natuurlijk niets aan :oops: ) je zou een Apple kunnen aanschaffen. :mrgreen:
kwarktaart
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 57

Bericht door kwarktaart »

Nou, goed nieuws. Het is nu terug te zien in de Amex app dat ik de storting van €1000 heb gedaan. Alles goed dus.

@bedeve goed om te weten, ik had er gelukkig ook geen stress van :wink:
Astatic
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Astatic »

Ovv kaartnummer moet dat altijd goedkomen.
Duurt altijd een x aantal dagen voordat het toegevoegd wordt.
Ik vond het in het begin ook raar, maar is altijd goedgekomen :thumbup:
2011: LA SD PHX Sedona Gr.Canyon Vegas DeathValley Yosemite SF S.Barbara
2012: Orlando
2014: ATL Denver Omaha
2015: Orlando Tampa Ft.Meyers Keys Ft.Lau Miami
2017: Malibu Vegas LA
2018: NYC Omaha Philly
2022: Orlando
2023: NYC Orlando
2024: Miami Orlando
ONYX666
Amerikakenner

Bericht door ONYX666 »

Ik vind sowieso de app erg slecht (ook de online site) ik krijg wel direct een melding op telefoon als er een betaling is. Maar kan deze pas bijna een dag later in de app zien. Dus als ik melding zou missen kan ik niet direct de betaling zien
kwarktaart
Amerikakenner

Mee eens @ONYX666 , die app stelt helaas niet veel voor
noname4
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door noname4 »

Als iemand nog een Amex kaart gaat aanvragen en 40,000 Membership Rewards wil dan PB

Wie weet trouwens of het boeken via de AMEX travel site voor een vlucht en/of hotel goede prijzen heeft? Mijn eerste indruk is dat de prijzen er zeker niet lager zijn dan elders.
Pepito
Amerikakenner

Bericht door Pepito »

Soms iss er voor hotels wel iets leuks, maar meestal is het bij het hotel zelf beter naar mijn idee. Je hebt ook een pb, succes er mee!
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Loungebezoek voor je vlucht ?
Moet je betalen ?
www.Loungebuddy.com zorgt voor een korting.
Loungebuddy is een Amex product.
Je kunt bij boeking via deze site alleen met een Amex card betalen.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Brigit
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Brigit »

ONYX666 schreef:
16 mar 2022, 14:34
heeft iemand met een american express ervaring met google pay ? Ik krijg hem niet toegevoegd. Amex geeft aan dat het aan google pay moet liggen maar dat lijkt me sterk (andere credit cards werken wel)
Het moet mogelijk zijn maar vorig jaar zijn er heel veel
Issues geweest met amex die verwijderd werd uit Google pay en niet meer toegevoegd kon worden, dat issue was toen naar zeggen opgelost. Amex zou zomaar gelijk kunnen hebben dat het net als destijds wel aan Google pay ligt, hebben die ook een klantenservice om te contacteren?

Iemand enig idee hoe lang de doorlooptijd is van een upgrade naar een platinum Card vanaf een gold? Duurt hier nu al 2 weken. Ik wil flying blue platinum for 2 aanvragen maar daarvoor hebben we nu eerst de kaart upgrade, dan moet de partnerkaart volgens mij binnen zijn en dan kan de match bij klm aangevraagd worden.
‘12 Montana,‘13 Japan,‘14 Italië,’15 Tsjechië,’16 Kroatië,’17 Tenerife,’18 ZW USA, ‘19IJsland, NW USA & Canada, ‘20 Zuid-Afrika & Noorwegen, ‘21 Zweden-Noorwegen, ‘22 Bonaire
ONYX666
Amerikakenner

Bericht door ONYX666 »

ik heb contact met klantenservice van amex gehad maar die zeggen dat het aan google ligt, maar zou niet weten hoe ik die kan contacteren
Brigit
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Brigit »

ONYX666 schreef:
29 mar 2022, 21:44
ik heb contact met klantenservice van amex gehad maar die zeggen dat het aan google ligt, maar zou niet weten hoe ik die kan contacteren
Een rondje Google levert een soort klantenformulier op maar inderdaad geen telefoonnummer van een klantenservice. Er is een topic op Reddit over de koppeling Google pay en amex van vorig jaar, misschien dat je daar nog iets aan hebt.
‘12 Montana,‘13 Japan,‘14 Italië,’15 Tsjechië,’16 Kroatië,’17 Tenerife,’18 ZW USA, ‘19IJsland, NW USA & Canada, ‘20 Zuid-Afrika & Noorwegen, ‘21 Zweden-Noorwegen, ‘22 Bonaire
Ph0en1x
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Ph0en1x »

Bijzondere en redelijk irritante ervaring met American Express. Gisteravond een Platinum Card aangevraagd. Ik voldoe aan alle voorwaarden. Echter verkeerde browserscherm gebruikt en daardoor de referral link gemist. Yep, stom.

Dus ik vanochtend bellen om te kijken of ik m'n aanvraag direct weer kan annuleren zodat ik een nieuwe kan doen met de referral link. Krijg ik een Engelse dude (willekeurig callcenter figuur denk ik) aan de telefoon terwijl ik Nederlands had ingetoetst, maar prima. Die vond het allemaal geen probleem en zou het bij de juiste afdeling neerleggen.

Krijg ik net per mail een verzoek om contact op te nemen. Eerst in de wacht, toen een Nederlands persoon aan de lijn die me nu al kon vertellen dat de aanvraag door het automatische systeem was afgewezen. Maar waarom kon hij niet zeggen. Met 3 tot 5 werkdagen krijg ik een toelichting per post. Een BKR-registratie heb ik niet.

Iemand iets vergelijkbaars meegemaakt?
Seyst
Amerikafan

Bericht door Seyst »

@Ph0en1x Ik herken je struggle. Heb zelf problemen gehad met mijn Flying Blue Miles bonus (kreeg i.p.v. mijn toegezegde 40.000 miles 20.000 miles). Na drie weken bellen, meerdere servicemedewerkers gesproken (waarvan twee keer de verbinding gewoon werd verbroken) is het mij uiteindelijk gelukt om mijn 40.000 miles te krijgen. Advies blijft om gewoon te blijven stalken totdat je de juiste behulpzame medewerker aan de lijn hebt.
Advies aan iedereen: bij het eerste keuzemenu de toets '0' gebruiken. Word je direct doorverbonden zonder al die andere vragen ;)

Een vraag vanuit mijn kant: iemand die ervaring heeft met het boeken van hotels via American Express. Ik zit nu te kijken voor hotels in Las Vegas en in vergelijking met de prijzen op Booking.com zijn de hotels via American Express soms 50% t.o.v. Booking. Is dit betrouwbaar of zit er een adertje onder het gras?
ONYX666
Amerikakenner

Bericht door ONYX666 »

Hoe bedoel je ? Is er een american express website voor hotels?
Wellicht zit de resort fee en belasting er niet bij
Pepito
Amerikakenner

Bericht door Pepito »

Ik heb al wel een aantal keer via Amex geboekt, dat gaat ok. Weet wel dat je vaak niet de loyalty punten krijgt, bijvoorbeeld bij Hilton terwijl je wel de status via Amex daar soms krijgt.
Goed dat het uiteindelijk gelukt is om de 40000 ipv de 20000 te krijgen.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
kwarktaart
Amerikakenner

Ik zou 60.000 miles krijgen na de aanvraag van mijn platinum fb card. Al twee keer over gebeld, want helaas maar 30.000 gekregen. Zo hinderlijk dat ik Amex niet kan mailen, want heb een screenshot waarin de 60k is toegezegd, maar zij zeggen aan de telefoon het nergens te kunnen vinden…
Seyst
Amerikafan

Bericht door Seyst »

@Pepito Je hoefde bij aankomst toevallig niet extra kosten te betalen? Bij mij boeking staat er 'bij aankomst bij het hotel dient 92.32 EUR te worden betaald.' Is de 186,- euro inclusief die 92,32 euro of komt dit er nog bovenop? (zie afbeelding)

Update: De 92,32 zit niet in de prijs van 186,- waardoor dit er nog bovenop komt. Daarnaast zijn de belastingen en toeslagen ook niet opgenomen in het totaalbedrag (ook niet bij afrekenen). Ergens onderaan staat in de kleine lettertjes wat de verwachte belastingen en toeslagen zijn en dit moet bij het hotel worden afgerekend. Wat raar is want er staat wel dat de 186,- inclusief belastingen is...

@kwarktaart Je ervaart hetzelfde probleem als mij. Ik heb in drie weken tijd rond de 9/10 keer gebeld naar American Express, waarbij ik pas de laatste keer iemand aan de telefoon had die haar afspreken nakwam en moeite deed (meerdere beloofd terug gebeld te worden, niet gebeurd). Ik zal komend weekend thuis even tussen mijn papiertjes zoeken of ik de naam van de medewerkster nog kan vinden die mij de laatste keer uitstekend en probleemoplossend heeft geholpen. Dan kan je naar haar vragen.

Ik weet wel dat ze voor mijn casus intern overleg hebben gevoerd en het bij meerdere managers is langsgegaan, dus het probleem is niet onbekend voor hun.

Afbeelding
Pepito
Amerikakenner

Bericht door Pepito »

Het blijft goed lezen, op ik vrees alle boekingssites, dit staat denk ik los van American Express

Je hebt waarschijnlijk te maken met :
- De kale kamerprijs voor 1 of meer personen,
- Optionele extra kosten per persoon voor verblijf in de kamer,
- Belasting
- Optionele extra’s ontbijt, extra bed etc.
- Eventueel een resort-fee o.i.d. (Die ik steeds vaker zie, op steeds minder logische locaties, maar waarom?)
- een eventuele toeristenbelasting p.p of per kamer

Die eerste 2, zitten meestal direct in de boeking. En vanuit Europa vaak ook de ‘normale’ belasting.

De 4de post kan er wel of niet in zitten, moet je ook soms pas in het hotel regelen.

Bij toeristenbelasting en resort-fee zie ik steeds vaker dat er bij staat dat dit lokaal betaalt moet worden.

En dus kan het tarief inclusief belasting zijn en er toch nog toeristenbelasting bij komen.
Denk dat het bij jouw boeking dus ook zoiets is.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer