Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Relief Procedures for Certain Former Citizens

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Flamingpie
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Relief Procedures for Certain Former Citizens

Bericht door Flamingpie »

Hallo allemaal! Nou, leuk is dat, Blijk ik Amerikaan te zijn doordat ik ooit daar geboren ben... Ik wil mijn Amerikaan-zijn 'renouncen' (excuus aan alle US-fans :wink: ) maar dat blijkt knap ingewikkeld te zijn. Nu is er nét een nieuwe regeling ingesteld door de IRS: Relief Procedures for Certain Former Citizens. Via die procedure kan je zonder SSN (want die heb ik niet) 'renouncen' alleen moet je wel belastingaangifte doen over de laatste 5, 6 jaar... En de FBAR regelen. Ik ben daar even ingedoken maar dat is (voor mij althans) hopeloos ingewikkeld.

Ik heb ondertussen contact gehad met een organisatie die dat wel voor mij wil regelen, heel aardig, maar dat gaat mij tussen de 2500 - 4000 euro ex. BTW kosten...! Hallo zeg...! Het renouncen zelf kost al zo'n 2500 dollar bij de US Ambassy...! Ik heb echt geen geld om ook nog eens zo'n 4000 euro voor bemiddeling te betalen...! :shock:

Dus... vroeg ik me af of hier ook mensen zijn die ooit hiermee te maken hebben gehad. Op zich is mijn situatie redelijk simpel omdat ik zelf geen inkomen heb (mijn man zorgt daarvoor :wink: ). Enige wellicht lastige is een eigen huis en wat spaargeld dat van ons beiden is (gemeenschap van goederen) dus dat maakt een en ander misschien wat ingewikkelder. Hoe dan ook, weet iemand hier een simpeler en vooral goedkopere manier om de aangifte in de US over de laatste 5, 6 jaar te regelen én die FBAR? Wellicht is er een US tax site voor Nederlandse dummiers...? Of een YouTube filmpje waarin alles uit de doeken wordt gedaan? Het zou toch wat idioot zijn als ik gedwongen wordt een paar duizend euro hiervoor neer te tellen...? Ik ben toch vast niet de enige die hiermee te maken heeft...? (En die geen geld heeft voor dure adviseurs?)
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer