Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Voedingwaren versturen? ? ? ?
Voedingwaren versturen? ? ? ?
Hallo
Ik ben nieuw op dit forum en heb een vraag
Ik ga dit jaar voor het tweede jaar naar amerika op vakantie en net als vorrig jaar verblijf ik bij mensen thuis. ( geen hotel ofzo dus )
Nou wou ik voor die mensen wat typish hollandse pot gaan koken ,
Heb vorrig jaar 5 weken hamburgers and steakes gegeten dus een keer boerenkool met worst zou niet verkeerd zijn .
Weten jullie hoe het zit om voedingswaar op te sturen ?
welke regels er aan zitten , hoe ik dit het best kan doen , hoe lang het duurt etc etc .
Alles wat ik ingekocht heb is natuurlijk vaccuum verpakt
maar zelfs bij het postkantoor weten ze er niet veel van af.
Ik wacht jullie antwoord af
mvg. Radboud
Ik ben nieuw op dit forum en heb een vraag
Ik ga dit jaar voor het tweede jaar naar amerika op vakantie en net als vorrig jaar verblijf ik bij mensen thuis. ( geen hotel ofzo dus )
Nou wou ik voor die mensen wat typish hollandse pot gaan koken ,
Heb vorrig jaar 5 weken hamburgers and steakes gegeten dus een keer boerenkool met worst zou niet verkeerd zijn .
Weten jullie hoe het zit om voedingswaar op te sturen ?
welke regels er aan zitten , hoe ik dit het best kan doen , hoe lang het duurt etc etc .
Alles wat ik ingekocht heb is natuurlijk vaccuum verpakt
maar zelfs bij het postkantoor weten ze er niet veel van af.
Ik wacht jullie antwoord af
mvg. Radboud
-
Staceybeesie
- Amerika-expert
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Re: Voedingwaren versturen? ? ? ?
Boerenkool is in Amerika ook te koop. Daar heet het "fresh kale".radboud schreef:Heb vorrig jaar 5 weken hamburgers and steakes gegeten dus een keer boerenkool met worst zou niet verkeerd zijn.
Lees dit draadje maar eens door en dan bovenaan pagina 2: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... boerenkool
Als je via het "Zoeken" bovenaan het forum bijvoorbeeld op "boerenkool" zoekt, dan doe je misschien ook nog wel andere eetsuggesties op.
Zijn de gastheren Amerikanen? Dan is "typisch Hollandse pot" geen goed idee. Dat vinden ze hoogstwaarschijnlijk niet lekker. "Typisch Vlaamse pot" of een aantal Barbantse en Limburgese gerechten zou kunnen, maar de klassieke "Hollandse pot" niet. Holland heeft geen eetcultuur. Stamp- en hutspotten, vleesmengsels gemaakt van paardenvlees of runderoren, hoofdkaas, veel te lang gekookte groenten... men doet daar de gemiddelde Amerikaan geen plezier mee.
--john
--john
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Nou, ik heb regelmatig hutspot klaargemaakt voor Amerikaanse gasten en dat ging er altijd maar al te goed in, ook bij de kinderen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
Staceybeesie
- Amerika-expert
Haha ... ja ik zou eerlijk gezegd Amerikanen hier ook geen Nederlandse stampot durven voorschotelen. Daar moet je volgens mij mee opgegroeid zijn om te begrijpen dat het lekker isJohnNJ schreef:Zijn de gastheren Amerikanen? Dan is "typisch Hollandse pot" geen goed idee. Dat vinden ze hoogstwaarschijnlijk niet lekker. "Typisch Vlaamse pot" of een aantal Barbantse en Limburgese gerechten zou kunnen, maar de klassieke "Hollandse pot" niet. Holland heeft geen eetcultuur. Stamp- en hutspotten, vleesmengsels gemaakt van paardenvlees of runderoren, hoofdkaas, veel te lang gekookte groenten... men doet daar de gemiddelde Amerikaan geen plezier mee.
--john
Dan maar de Indische rijsttafel : ))
Sandy
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Per ongeluk heb ik dit topic opgesplitst, leeshierverder.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 5151 Weergaves
-
Laatste bericht door Corv