Samen met een vriend van mij heb ik in 1989 in een oud VW-busje zes maanden voor de V.S. gereisd. Tijdens die reis bezochten we ook Universal Studios in L.A., waar ze net een tv-serie aan het filmen waren. Daar ben ik toen figurant geweest. Het bleek te gaan om de tv-serie The Outsiders, die maar één seizoen heeft gedraaid (in 1990). Het was een scène op een kermis.
Nu was ik op YouTube aan het rondneuzen en kwam daar een aflevering van The Outsiders tegen met de titel "Carnival". Gezien de titel zou dat dus heel goed de aflevering kunnen zijn waarin ik figurant was. Ik weet bijna zeker dat ik de scène heb gevonden waarin ik samen met een meisje op de achtergrond door het scherm loop. Wat leuk om na bijna 30 jaar mijn "Hollywoodcarrière" nog eens terug te zien!
Kijk maar eens op 2:35 van dit fimpje (precies op het moment dat de acteur "grease monkeys" zegt):
Je ziet dan net achter de acteurs een stel van rechts naar links lopen, precies zoals ik het me herinner: lichtkleurig overhemd met korte mouwen (had ik in de garderobe gekregen om te dragen), suikerspin in m'n handen, precies mijn bossige haar toentertijd, jonge vrouw met rossig, recht, lang haar en een oranjeachtige jurk met korte mouwen.
Heel raar om dat na zo'n lange tijd nog 'ns te zien.