Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Pepermuntjes voor betere schoolresultaten?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Pepermuntjes voor betere schoolresultaten?

Bericht door jerbia »

Ik las op http://www.waarmaarraar.nl het volgende artikel:
Helpen pepermuntjes bij toetsen?
Amerikaanse leerlingen moeten vaak toelatingsexamens afleggen. Daarom passen scholen allerlei methoden toe om de testresultaten te verbeteren. Ze bieden oefentests aan, focussen zich op de zwakte punten van de leerlingen en stimuleren leerlingen om meer te studeren. Maar de directrice van een school in Silver Spring, Maryland, heeft nog een extra poging gedaan. Charlotte Boucher bestelde 3.600 pepermuntjes bij een bedrijf dat de muntjes normaal aan lokale restaurants levert. Ongeveer 800 leerlingen van de school moesten deelnemen aan lees- en wiskundetests in de staat Maryland. Boucher zegt dat ze op "miljoenen websites gelezen had dat pepermuntjes de prestaties op testen kunnen verbeteren", maar ze kon nergens wetenschappelijke bewijzen voor deze theorie vinden. "Zelfs als het niet werkt, zullen de leerlingen wel een frisse adem hebben", zegt ze. Toch zou er wel eens enige waarheid achter de theorie kunnen schuilen. In de jaren negentig ontdekten onderzoekers van de Universiteit van Cincinnati dat een vleugje pepermunt de deelnemers van het onderzoek hielp om zich beter te concentreren bij tests die een grondige concentratie vergen. Bryan Raudenbush, psycholoog aan de Jezuïtische Universiteit van West Virginia, stelde vast dat ook atleten beter presteerden onder invloed van pepermunt. Pepermuntjes zijn niet de enige methode waarmee directeurs proberen om de prestaties van hun studenten te stimuleren. In Florida legt een directeur sinaasappelschillen op airconditioners, omdat citrusgeuren de studenten zou helpen alert te blijven. In Philadelphia schilderen sommige leerkrachten de muren roze om de leerlingen te kalmeren. Anderen geloven dan weer dat kauwgom goed is voor de hersenen. Of deze methoden ook echt werken, kan niemand bewijzen. Maar Richard Roberts, een wetenschapper in Princeton die zich bezighoudt met angst bij toetsen, zegt dat de kracht van de hersenen soms groter is dan de waarheid van de wetenschap.
Ik geef mijn dochter voortaan, voor de zekerheid, een rol pepermunt mee als ze proefwerkweek heeft :lol:
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Af en toe eens een pepermuntje eten kan zeker geen kwaad, dus ik zal hier ook maar een voorraadje in huis halen, volgende week heeft onze zoon nog examen.
Zo lang de studenten maar niet denken dat ze niet moeten leren als ze pepermunt eten. :lol:

Dat van die kauwgom zou bij mij niet helpen, integendeel, ik word verschrikkelijk nerveus van kauwgom.
Maar sabbelen op zo'n muntje, het lijkt me niet zo ver gezocht dat dat je 'rustig' maakt (zodat je je beter kan concentreren).
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Nu weet ik waarom ik zulke goede cijfers haal :-). Ik heb inderdaad vaak een rol pepermunt bij me (Nederlandse King) als ik een test heb. Misschien voelde ik gewoon instinctief al aan dat dat helpt ;-).
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer