Een goede vriend, wonende in Florida (ben er deze zomer voor de eerste keer op bezoek geweest), heeft blijkbaar het huis waar hij woont, gekocht op naam van mijn moeder. Zij zijn verschillende jaren al heel goed bevriend, hij is al meerdere keren op bezoek geweest in België. Hij heeft zelf nog een broer (waar wij weet van hebben), maar geen kinderen, is nooit gehuwd geweest.
Zijn gezondheid laat hel de laatste maanden een beetje in de steek. Hij heeft al een tijdje hartritmestoornissen. Hij is 65 (nog niet zo oud), maar is het prototype Amerikaan, dus dat heeft zijn weerslag op zijn gezondheid natuurlijk.
Daarom dat hij vertelde dat hij zijn huis op mijn moeders naam had gezet.
Wij stellen ons nu de vraag, stel, moest er met hem iets gebeuren, wat moeten wij dan doen? Het is niet het zuiden van Frankrijk...
Komt ook nog eens bij dat mijn moeder, door gezondheidsproblemen, niet naar de US kan reizen.
Het zijn veel ALS ALS ALS-jes, maar we willen maar graag een beetje voorbereid zijn...
Niet dat als je bijv. aanvaardt (zoals in België) om zijn huis te erven, je er ook zijn schulden bijkrijgt...
Het is bijv. ook een huis in een "retirement area"; allemaal huizen die eigendom zijn van oudere mensen. Ik veronderstel dat je dat ook niet zomaar kan verhuren (als het ooit zover zou komen) als vakantiehuis..
De reden dat ik die vragen hier stel, is dat onze vriend daar ook zelf niet goed op de hoogte is van alles en zich ook niet echt interresseert in het hoe en wat moest er hem iets overkomen.
Hij gaat ervan uit dat dat huis voor mijn moeder is, en er verder ook niks moet gebeuren..
Op dat gebied een beetje simpel van geest, zoals wij zelf zeggen
Is er op het forum iemand die hier iets over afweet, of ooit in aanraking is geweest met een gelijkaardige situatie?