Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Erven van iemand in de States

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
Carolena
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Erven van iemand in de States

Bericht door Carolena »

Ik weet niet of er iemand hier iets over afweet, maar wij hebben hebben een vraag over een erfkwestie.

Een goede vriend, wonende in Florida (ben er deze zomer voor de eerste keer op bezoek geweest), heeft blijkbaar het huis waar hij woont, gekocht op naam van mijn moeder. Zij zijn verschillende jaren al heel goed bevriend, hij is al meerdere keren op bezoek geweest in België. Hij heeft zelf nog een broer (waar wij weet van hebben), maar geen kinderen, is nooit gehuwd geweest.
Zijn gezondheid laat hel de laatste maanden een beetje in de steek. Hij heeft al een tijdje hartritmestoornissen. Hij is 65 (nog niet zo oud), maar is het prototype Amerikaan, dus dat heeft zijn weerslag op zijn gezondheid natuurlijk.
Daarom dat hij vertelde dat hij zijn huis op mijn moeders naam had gezet.
Wij stellen ons nu de vraag, stel, moest er met hem iets gebeuren, wat moeten wij dan doen? Het is niet het zuiden van Frankrijk...
Komt ook nog eens bij dat mijn moeder, door gezondheidsproblemen, niet naar de US kan reizen.

Het zijn veel ALS ALS ALS-jes, maar we willen maar graag een beetje voorbereid zijn...
Niet dat als je bijv. aanvaardt (zoals in België) om zijn huis te erven, je er ook zijn schulden bijkrijgt...

Het is bijv. ook een huis in een "retirement area"; allemaal huizen die eigendom zijn van oudere mensen. Ik veronderstel dat je dat ook niet zomaar kan verhuren (als het ooit zover zou komen) als vakantiehuis..

De reden dat ik die vragen hier stel, is dat onze vriend daar ook zelf niet goed op de hoogte is van alles en zich ook niet echt interresseert in het hoe en wat moest er hem iets overkomen.
Hij gaat ervan uit dat dat huis voor mijn moeder is, en er verder ook niks moet gebeuren..
Op dat gebied een beetje simpel van geest, zoals wij zelf zeggen :).

Is er op het forum iemand die hier iets over afweet, of ooit in aanraking is geweest met een gelijkaardige situatie?
Bennogr
Amerika-expert

Re: Erven van iemand in de States

Bericht door Bennogr »

Naar een Amerikaanse advocaat die iets weet van erfenissen. En na zijn dood zo snel mogelijk verkopen. Huizen voor gepensioneerden in Florida zijn best wel gewild en zullen zeker wat opbrengen. Van die verkoop kun je altijd af en toe op vakantie gaan in de VS. Overnemen en proberen te verhuren lijkt me een hele klus, zeker vanaf de andere kant van de oceaan, en schept mogelijk veel problemen. Plus je hebt, zelfs als je een huis bezit in de VS, nu al geen garantie dat je inderdaad de VS in mag. En dat kan in de toekomst alleen maar moeilijker worden.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

En daar had hij geen handtekeningen etc. van je moeder voor nodig? Ik denk aan hoe wij zelf een huis hebben gekocht en hoeveel honderden handtekeningen en ID bewijzen wij wel niet hebben moeten laten zien...

Als je weet in welke plaats het huis staat dan kan ik je wel een link geven naar de juiste county website waar je op kunt zoeken op wiens naam het huis staat.
Carolena
Amerikafan

Bericht door Carolena »

Ik weet niet precies hoe het allemaal praktisch in zijn werk gaat iets kopen op iemand anders zijn naam, maar ik weet dat mijn grootouders, die ooit een huis hadden in Zuid-Afrika, dit ook gekocht hebben op naam van mijn nichtje (was toen iets belastingstechnisch).
Ik denk dat het meer zoiets is van "als er met hem iets gebeurt, laat hij het huis na aan mijn moeder". Hij duidt haar aan als erfgenaam. Denk ik..
Hij woont in Boca Raton, Florida.
Verkoop zou een optie zijn (maar wat met erflasten indien ze niet verwant zijn?), maar er zelf jaarlijks naartoe kunnen gaan ook (niet mijn moeder, maar ik :D). Maar dan zit je natuurlijk met onderhoud en dergelijke en zou je al afhankelijk moeten zijn van een buur en een poetsvrouw die het de rest van het jaar mee in 't oog houden.
We zullen het zien, als het ooit zover komt... Het is een geweldige buurt waar hij woont, zou zonde zijn het te moeten laten gaan voor praktische redenen.. Moest ik geen dochter van 8jr hebben, emigreerde ik, dat meen ik echt :D !
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Carolena schreef:Moest ik geen dochter van 8jr hebben, emigreerde ik, dat meen ik echt :D !
Helaas, het hebben van een huis in de VS geeft je niet het recht te emigreren.
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Het lijkt me logischer dat het huis dan na z'n overlijden naar je moeder gaat ipv dat het nu al op haar naam staat. Om dit te checken: http://www.pbcgov.com/papa/Asps/General ... hPage.aspx

Het enige wat je in hoeft te vullen is het adres. Dus onder Street # het huisnummer, Street Name de straatnaam, en dan onder Suffix eentje uit het lijstje kiezen (zoals St voor street, Ct voor court etc.). Sommige adressen hebben een windrichting die onder post direction aangegeven kunnen worden. De rest kun je leeglaten. Als het goed is kun je dan precies zien op wiens naam het huis staat (en op wiens naam het huis ooit heeft gestaan), en andere dingen zoals de aankoopwaarde van het huis, hoeveel ontroerendgoed belasting er per jaar betaald moet worden en meer.
Carolena
Amerikafan

Bericht door Carolena »

Hockey schreef:
Carolena schreef:Moest ik geen dochter van 8jr hebben, emigreerde ik, dat meen ik echt :D !
Helaas, het hebben van een huis in de VS geeft je niet het recht te emigreren.
Weet ik wel hoor! Bedoel alleen maar dat ik zeker zou kunnen wonen.

@SemJes, bedankt! Zeer bruikbare link!
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Wij hebben pas onze nalatenschap bij een advocaat laten regelen, en daaruit begrijp ik dat je dingen van te voren goed moet regelen om te voorkomen dat de erfenis in "probate court" komt, wat een langdurig verhaal is. Er kunnen dan ook allerlei onverwachte partijen claims leggen, en dan loop je het risico dat er niets komt van de goede bedoelingen van de overledene. Verder zijn de belastingregels anders voor Amerikanen dan voor buitenlanders. Ook maakt uit of de 'executor of the estate' een Amerikaan of een buitenlander is. En dan zijn de regels ook nog eens verschillend per staat...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer