Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Invoer persoonlijke goederen Amerika -> Nederland
Jilt,
Over je computer: gewoon inpakken en meenemen. Dat zijn persoonlijke bezittingen.
Over voltage: veel desktops hebben achterop een switch voor 110-220 volt. Dells in ieder geval wel. Het is een heel klein, vaak rood schuifje. Het valt niet echt op als je niet weet wat het is. Kijk in de buurt van de plug van je power cord.
Ook fohns, scheerapparaten, laptops zijn vaak ok voor 110-220.
Ps. Altijd vervelend als iemand een onderwerp begint en iemand anders neemt het over met een ander onderwerp........
Adriaan
Over je computer: gewoon inpakken en meenemen. Dat zijn persoonlijke bezittingen.
Over voltage: veel desktops hebben achterop een switch voor 110-220 volt. Dells in ieder geval wel. Het is een heel klein, vaak rood schuifje. Het valt niet echt op als je niet weet wat het is. Kijk in de buurt van de plug van je power cord.
Ook fohns, scheerapparaten, laptops zijn vaak ok voor 110-220.
Ps. Altijd vervelend als iemand een onderwerp begint en iemand anders neemt het over met een ander onderwerp........
Adriaan
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Vixen_mt schreef:ik zoek een amerikaanse versie van een Toyota Celica, de GT-S, invoeren van US naar NL
Daar is natuurlijk aan te komen,maar hou rekening met typegoedkeuring voor Europa en aanpassingen die je zal moeten maken om een kenteken te krijgen.
Welk bouwjaar?
Ik kan wat rondvragen eventueel,hoewel Japanse auto's niet direct mijn ding zijn ken ik wel wat mensen die je misschien verder kunnen helpen.
-
Vixen_mt
- Amerika-ontdekker
ja klopt. daar heb ik al naar gekeken. Ik moet m hier door de keuring krijgen om platen te krijgen. De APK is dan wel strenger maar dat moet geen probleem zijn. En anders kan ik m gewoon importeren en schorsen, dan staat ie ff in de garage totdat ie klaar is..
um.. bouwjaar tussen 1990 en 1994. Het moet een Toyota Celica ST184 zijn. GT-S uitvoering met de 2.2 L motor
Bedankt alvast
Marijke
um.. bouwjaar tussen 1990 en 1994. Het moet een Toyota Celica ST184 zijn. GT-S uitvoering met de 2.2 L motor
Bedankt alvast
Marijke
-
Vixen_mt
- Amerika-ontdekker
Kun je eens kijken naar een ouwe Mustang? Moet 1 van de eerst lichting zijn. Dacht dat dat ergens rond 1965 ligt ofzo? Hij belangrijkste is dat hij helemaal in orde is, binnen en buiten. Dus geen roest, motorisch in orde enz. Als het kan met een groot blok, maar volgens mij zijn die niet zo goed meer dus dan liever gewoon met een goed blok... Zou je eens kunnen kijken of je wat kan vinden? Dit is voor een vriend van me.
Meer kans dat je deze in NL vindt dan te koop in Amerika, in een goede staat dan. En reken erop dat je de hoofdprijs betaalt, deze wagens zijn erg gewild (zowel hier als daar).Vixen_mt schreef:Kun je eens kijken naar een ouwe Mustang? Moet 1 van de eerst lichting zijn. Dacht dat dat ergens rond 1965 ligt ofzo? Hij belangrijkste is dat hij helemaal in orde is, binnen en buiten. Dus geen roest, motorisch in orde enz. Als het kan met een groot blok, maar volgens mij zijn die niet zo goed meer dus dan liever gewoon met een goed blok... Zou je eens kunnen kijken of je wat kan vinden? Dit is voor een vriend van me.
Kijk voor de zekerheid eens op het Dutch Mustang & Ford Forum, DMFF.
Ik zou me eerst even verdiepen in de Mustang voor je er eentje koopt, zeker zo'n oude. Het is niet zomaar een auto.
Mack
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
MW Drawings
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Dan neem ik nu toch even het risico om een hele gewaagde vraag te stellen:
Wat is er nou eigenlijk zo bijzonder aan een Mustang? Ik ken persoonlijk veel mooiere auto's (ieder zijn smaak), ook de nieuwere modellen vind ik niet zo heel erg geweldig. Nu de opmerking: 'het is niet zomaar een auto' en dan word ik een beetje nieuwsgierig, wat er dan mee is? Want voor mij is het een auto als zovelen, sorry.
Wat is er nou eigenlijk zo bijzonder aan een Mustang? Ik ken persoonlijk veel mooiere auto's (ieder zijn smaak), ook de nieuwere modellen vind ik niet zo heel erg geweldig. Nu de opmerking: 'het is niet zomaar een auto' en dan word ik een beetje nieuwsgierig, wat er dan mee is? Want voor mij is het een auto als zovelen, sorry.
-
Vixen_mt
- Amerika-ontdekker
Nou het is natuurlijk persoonlijke smaak. Maar een originele oldtimer Mustang is een schitterende wagen en natuurlijk een 'muscle car' zoals de meeste autoliefhebbers willen zien. Ik zelf heb een Toyota Celica en ben hier helemaal weg van en is voor mij erg speciaal, maar smaken verschillen natuurlijk. En daarbij, je kan niet allemaal autogek zijn.nieuwenoord schreef:Dan neem ik nu toch even het risico om een hele gewaagde vraag te stellen:
Waarom is de Mustang bijzonder?
Het is een legende. De auto kwam precies op het goede moment, en ontketende een revolutie in auto-land. Het is tot op de dag van vandaag de snelst verkochte auto ooit...
Kijk dit filmpje maar even: http://www.youtube.com/watch?v=0Cp0zYCPjqE
Maar de Mustang is geen "American Mustle Car" zoals er zovelen zijn. Het is een Pony Car: niet zo groot. Natuurlijk kun je er wel een Mustle Car van maken (en de latere modellen waren dit ook wel), maar het is geen sportwagen pur sang. Daarom zeg ik: voor je een oude Mustang koopt, leer er wat meer over want als je gewoon een Amerikaanse raceauto zoekt, ben je aan het verkeerde adres.
Zoals Jeremy Clarkson al zegt in bovengenoemd filmpje: it changed automotive history, mobilised a generation and sounded like God... shouting! En bovendien: the legend still lives, en welke auto kan dat nog zeggen?
Het rennend paardje is net zo'n legende als het steigerend paardje!
Het is een legende. De auto kwam precies op het goede moment, en ontketende een revolutie in auto-land. Het is tot op de dag van vandaag de snelst verkochte auto ooit...
Kijk dit filmpje maar even: http://www.youtube.com/watch?v=0Cp0zYCPjqE
Maar de Mustang is geen "American Mustle Car" zoals er zovelen zijn. Het is een Pony Car: niet zo groot. Natuurlijk kun je er wel een Mustle Car van maken (en de latere modellen waren dit ook wel), maar het is geen sportwagen pur sang. Daarom zeg ik: voor je een oude Mustang koopt, leer er wat meer over want als je gewoon een Amerikaanse raceauto zoekt, ben je aan het verkeerde adres.
Zoals Jeremy Clarkson al zegt in bovengenoemd filmpje: it changed automotive history, mobilised a generation and sounded like God... shouting! En bovendien: the legend still lives, en welke auto kan dat nog zeggen?
Het rennend paardje is net zo'n legende als het steigerend paardje!
Mack
MW Drawings
MW Drawings
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik denk dat de originele Mustang, jaren 64 - 66 zo'n beetje de Harley onder de auto's is. Ik had zelf een 66 in Nederland en jong en oud draait zijn hoofd om en wordt enthousiast, het is een begrip en in hoeveel hedendaagse Amerikaanse films zie je de helden nog in oude Mustangs rijden, de wagen heeft een hele positieve uitstraling. Ik ben zelf niet gek van alle modellen maar vind de nieuwe Mustang ook een mooie auto, vooral in een Shelby uitvoering.
Mack schreef:Meer kans dat je deze in NL vindt dan te koop in Amerika, in een goede staat dan. En reken erop dat je de hoofdprijs betaalt, deze wagens zijn erg gewild (zowel hier als daar).Vixen_mt schreef:Kun je eens kijken naar een ouwe Mustang? Moet 1 van de eerst lichting zijn. Dacht dat dat ergens rond 1965 ligt ofzo? Hij belangrijkste is dat hij helemaal in orde is, binnen en buiten. Dus geen roest, motorisch in orde enz. Als het kan met een groot blok, maar volgens mij zijn die niet zo goed meer dus dan liever gewoon met een goed blok... Zou je eens kunnen kijken of je wat kan vinden? Dit is voor een vriend van me.
.
Beetje onzin natuurlijk, er staan er veel meer te koop in Amerika en bijna alle Mustangs die bij handelaren staan komen ook uit Amerika en het nog steeds een levendige handel. Ik koop hier een hele knappe Mustang voor 7000 euro, zelfde wagen kost in Nederland 17.000 euro, kosten verschepen, invoeren etc een paar duizend euro, tel uit je winst
Ik bedoelde het wat anders. In NL staan er ook genoeg te koop, dus je hoeft ze niet speciaal uit Amerika te halen. En met alle invoerheffingen, keuringen en transportkosten is het halen uit Amerika niet heel veel goedkoper dan een auto te kopen die al in Nederland is.a4plus schreef:Beetje onzin natuurlijk, er staan er veel meer te koop in Amerika en bijna alle Mustangs die bij handelaren staan komen ook uit Amerika en het nog steeds een levendige handel. Ik koop hier een hele knappe Mustang voor 7000 euro, zelfde wagen kost in Nederland 17.000 euro, kosten verschepen, invoeren etc een paar duizend euro, tel uit je winst
Bovendien: de 65/66 Mustangs zijn ook gewoon in Amsterdam gebouwd! Dus je kunt een Mustang rijden die nooit in Amerika is geweest.
Mack
MW Drawings
MW Drawings
Ik snap wel wat je bedoelt maar ben het er niet helemaal mee eensMack schreef:Ik bedoelde het wat anders. In NL staan er ook genoeg te koop, dus je hoeft ze niet speciaal uit Amerika te halen. En met alle invoerheffingen, keuringen en transportkosten is het halen uit Amerika niet heel veel goedkoper dan een auto te kopen die al in Nederland is.a4plus schreef:Beetje onzin natuurlijk, er staan er veel meer te koop in Amerika en bijna alle Mustangs die bij handelaren staan komen ook uit Amerika en het nog steeds een levendige handel. Ik koop hier een hele knappe Mustang voor 7000 euro, zelfde wagen kost in Nederland 17.000 euro, kosten verschepen, invoeren etc een paar duizend euro, tel uit je winst
Bovendien: de 65/66 Mustangs zijn ook gewoon in Amsterdam gebouwd! Dus je kunt een Mustang rijden die nooit in Amerika is geweest.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
*Note Moda4plus schreef:Ik ben op dit moment actief met auto's uitvoeren vanuit Texas, dus als mensen iets zoeken, mail me
Hans bij deze wil ik je wijzen op forumregel# 6
6. Het adverteren van producten, diensten of websites op de forums is strikt verboden. Dus: geen links naar concurrerende websites of sites met een commerciële boodschap. Dit geldt ook voor handtekeningen (signatures)! Indien er behoefte aan is, zal ik een advertentieforum overwegen. Mail of PM de forumbeheerder als je hierover een mening hebt.
Je hebt al een PB van een van de moderators ontvangen over een andere post en nu ga je het hier wederom proberen.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mack schreef:Ik bedoelde het wat anders. In NL staan er ook genoeg te koop, dus je hoeft ze niet speciaal uit Amerika te halen. En met alle invoerheffingen, keuringen en transportkosten is het halen uit Amerika niet heel veel goedkoper dan een auto te kopen die al in Nederland is.a4plus schreef:Beetje onzin natuurlijk, er staan er veel meer te koop in Amerika en bijna alle Mustangs die bij handelaren staan komen ook uit Amerika en het nog steeds een levendige handel. Ik koop hier een hele knappe Mustang voor 7000 euro, zelfde wagen kost in Nederland 17.000 euro, kosten verschepen, invoeren etc een paar duizend euro, tel uit je winst
Een Mustang is inderdaad in Amerika ook niet spotgoedkoop,maar als je ziet wat een echt mooie hier moet kosten verdien je er nog wel aan.
Als je echt wat wilt verdienen kan je beter naar "gewone" klassieke auto's kijken, ik kon van een kennis een 64'er Oldsmobile kopen voor 1200 euro, nette staat, als je hem hier op kenteken hebt ben je dan ongeveer 3500 euro kwijt,en je verkoopt hem dus voor het dubbele....
Rob schreef:*Note Moda4plus schreef:Ik ben op dit moment actief met auto's uitvoeren vanuit Texas, dus als mensen iets zoeken, mail me
Hans bij deze wil ik je wijzen op forumregel# 6
6. Het adverteren van producten, diensten of websites op de forums is strikt verboden. Dus: geen links naar concurrerende websites of sites met een commerciële boodschap. Dit geldt ook voor handtekeningen (signatures)! Indien er behoefte aan is, zal ik een advertentieforum overwegen. Mail of PM de forumbeheerder als je hierover een mening hebt.
Je hebt al een PB van een van de moderators ontvangen over een andere post en nu ga je het hier wederom proberen.
Ik schrijf op diverse Forums en de regels zijn blijkbaar verschillend, misschien is het een goed idee om een advertentieforum te maken, er is blijkbaar behoefte aan, Hans
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 2839 Weergaves
-
Laatste bericht door Dutchess
-
- 2 Reacties