Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hoe en wat versturen als verrassing

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
Shae
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Hoe en wat versturen als verrassing

Bericht door Shae »

Hoi iedereen,

Ik ben al enkele jaren grote fan van de USA maar ging tot nu toe enkel naar New York en Chicago. Wel heb ik kennissen in de usa in Indiana die ik volgend jaar een bezoekje zou brengen (naast Indiana staan ook Wyoming, Seattle en de UP op mijn lijstje om in de komende jaren te bezoeken).
Aangezien ze trouwen en ik jammer genoeg nog niet kan gaan, zou ik een pakketje met verrassingen willen verzenden. Ik heb tot nu toe een verzorgingsproductje, twee boeken en een pakje koeken om te verzenden, maar zoek nog ideetjes. Vandaar mijn vraag of er dingen zijn die ze in Amerika niet hebben of minder makkelijk aan geraken en die wij mogen versturen?

Weet ook iemand of kattensnoepjes mogen?

Ten slotte, heeft er verder iemand weet hoe ik dit pakje het best verstuur? Op het postpunt zeiden ze me gewoon zoals een binnenlands pakketje, maar dan duurder, maar hier lees ik over douaneformulieren?

Alvast heel erg bedankt!
Groetjes
Fellow2012

Re: Hoe en wat versturen als verrassing

Bericht door Fellow2012 »

Niet direct een antwoord op je vraag maar een suggestie. Nagenoeg alle koppels, hier in Amerika, die bezig zijn met voorbereiden voor hun bruiloft hebben een registry - een lijstje van dingen die ze graag als cadeau van familie en vrienden willen hebben – meestal bij een winkelketen. Als jouw vrienden een registry hebben dan hoef je alleen de naam van de winkel plus de naam van hun registry te weten, dan ga je online hun lijstje bekijken, je selecteert een item en betaalt via CC waarna het product door de winkel bij hun wordt bezorgd – je hoeft dus hun naam/adres etc niet op te geven.

Ik heb wel es een lijstje gezien van items in prijs van $40 tot wel $900!
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Een verjaardagskalender! Die kennen ze hier niet en wordt altijd blij ontvangen. Wat zijn kattensnoepjes? Als je daarmee drop bedoelt zou ik het niet sturen als je niet zeker weet dat ze van drop houden. De meesten vinden dat hier nl. niet lekker.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Shae
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Shae »

Heel erg bedankt voor de reacties! Ze hebben een registry and ik heb daarop iets bijgedragen voor de huwelijksreis (op hun vraag), maar het leek me fijn om nog een verrassingspakketje op te sturen vanuit België :)
Verjaardagskalender, zou ik nooit aan denken! Bedankt voor de tip!!
Geen drop dan. Heb ondertussen toch iets van Belgische chocolade in het pakketje gestoken en peperkoek.
Is er geen enkele manier om Belgisch bier te sturen?
Nogmaals bedankt!
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Petra/VS schreef:Wat zijn kattensnoepjes?
(al lang weg uit Nederland?) :mrgreen:

Kattensnoepjes = Een soort Celebrations maar dan voor de kat/poes.
https://www.bol.com/nl/p/felix-party-mi ... ype=browse
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Shae schreef:Heb ondertussen toch iets van Belgische chocolade in het pakketje gestoken
Ik weet niet wanneer je van plan bent het pakketje te versturen, maar in de zomer zou ik nooit chocolade opsturen, grote kans dat het smelt onderweg.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Frasi schreef:
Petra/VS schreef:Wat zijn kattensnoepjes?
(al lang weg uit Nederland?) :mrgreen:

Och, pas 34 jaar ;)
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer