Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Groot pakket verzenden van NL naar VS
-
SailingDutchman
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Groot pakket verzenden van NL naar VS
Ik wil mijn gebruikte sportuitrusting in een pakket van ca. 50 kg. (60x60x90cm) van NL naar mijn eigen adres in de VS versturen.
De waarde vd spullen bedraagt ca. Euro 10.000,-
Hoe kan ik dit het beste doen zodat ik hier geen (of weinig) invoerkosten, BTW, etc. voor hoef af te dragen in de VS ?
Iemand ervaring hiermee ?
De waarde vd spullen bedraagt ca. Euro 10.000,-
Hoe kan ik dit het beste doen zodat ik hier geen (of weinig) invoerkosten, BTW, etc. voor hoef af te dragen in de VS ?
Iemand ervaring hiermee ?
Re: Groot pakket verzenden van NL naar VS
Overweeg wellicht ook om e.e.a. in delen mee te nemen als je toch op en neer vliegt. Ik neem aan dat je nog wel met enige regelmaat in Nederland zult zijn voor bezoek aan familie en vrienden? Dan gewoon lekker licht reizen en elke keer 23kg mee terug nemen.
Anders een transporteur inschakelen (Fedex, UPS, etc). Vaak een stuk goedkoper via brokers dan als je direct zaken met ze doet. Direct bij UPS betaal je zo'n $250-$300 aan transportkosten. Dat kan via een broker nog wel voor de helft denk ik.
Wat je aan invoerheffingen betaalt is helemaal afhankelijk van wat je zelf als waarde opgeeft. De waarde die je moet declareren is de redelijke waarde in het commerciele verkeer. Dus geen nieuwprijs, maar wat het zou opleveren als je het nu verkoopt. Een mooie maatgever is wat een pandjeshuis of opkoper er vandaag voor zou geven. Bijvoorbeeld: een set dure golfclubs die nieuw misschien $2500 kosten zijn dat tweedehands natuurlijk bij lange na niet waard. Daar zou ik denken aan een declared value van $250.
Stel dat je uiteindelijk uitkomt op een declared value van $1000 en dat het inderdaad golf clubs betreffen. Dan betaal je, met tariff code 9506.31.00.00 $44 aan importheffingen. Maar die heffingen zijn dus sterk afhankelijk van wat het precies voor produkten zijn.
Anders een transporteur inschakelen (Fedex, UPS, etc). Vaak een stuk goedkoper via brokers dan als je direct zaken met ze doet. Direct bij UPS betaal je zo'n $250-$300 aan transportkosten. Dat kan via een broker nog wel voor de helft denk ik.
Wat je aan invoerheffingen betaalt is helemaal afhankelijk van wat je zelf als waarde opgeeft. De waarde die je moet declareren is de redelijke waarde in het commerciele verkeer. Dus geen nieuwprijs, maar wat het zou opleveren als je het nu verkoopt. Een mooie maatgever is wat een pandjeshuis of opkoper er vandaag voor zou geven. Bijvoorbeeld: een set dure golfclubs die nieuw misschien $2500 kosten zijn dat tweedehands natuurlijk bij lange na niet waard. Daar zou ik denken aan een declared value van $250.
Stel dat je uiteindelijk uitkomt op een declared value van $1000 en dat het inderdaad golf clubs betreffen. Dan betaal je, met tariff code 9506.31.00.00 $44 aan importheffingen. Maar die heffingen zijn dus sterk afhankelijk van wat het precies voor produkten zijn.
- koenkamphuys
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Ik zit met iets vergelijkbaars, vandaar dat ik dit oude topic maar weer tot leven breng. Al gaat het niet om zo'n grote waarde. Ik moet een loodzware doos boeken sturen naar mijn zus in L.A. Het komt uit de erfenis van mijn vader, het gaat meer om de emotionele waarde dan dat het nou vreselijk kostbaar is. Maar een luchtpostpakketje, daar is het toch wel wat aan de zware kant voor lijkt me.
Wie kan mij advies geven?
Bedankt, Koen
Wie kan mij advies geven?
Bedankt, Koen
Als het niet echt snel hoeft. Er zitten verschillende verschepers in bijvoorbeeld Rotterdam waar je vracht mee kan in een verzamel container. Zou daar eens informeren.
27 States so far...
- koenkamphuys
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
@Corv Heb je namen van bedrijven? Ik kom on-line nergens onder de 150 euro, op basis van luchtpost. Zeepost zag ik maar een keer langskomen, kwam op bijna 350 euro uit. Het stomme is, ik stuur regelmatig dozen naar schoonfamilie in Suriname voor een habbekrats, altijd zeepost, daar zit een hele organisatie achter.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 7769 Weergaves
-
Laatste bericht door dutch_in_seattle
-
- 6 Reacties