Groot geldbedrag in één keer afhalen.

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5763
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Groot geldbedrag in één keer afhalen.

Bericht door bedeve »

@Adam747 :
Sommige financiële instellingen volgen Federal Law zo strikt dat ze een bewijs van adres vragen in de vorm van een energierekening.


Dat kan in een stad.
Dat kan niet in een een omgeving waarin huizen geen eigen adres hebben.
PS
Ben van de week bezig geweest met plaatsen van nieuwe zonnepanelen
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Fellow2012

Re: Groot geldbedrag in één keer afhalen.

Bericht door Fellow2012 »

@Bedeve, laten we aannemen dat TS op maandagochtend een rekening opent en dezelfde avond nog wel – als dat lukt – via internetbankieren vanaf zijn Nederlandse rekening naar de Amerikaanse een bedrag van $50K overmaakt. Denk je dat dat bedrag de volgende dag op zijn rekening staat? Ik denk het niet, zelfs niet binnen 3 werkdagen. Bij grote bedragen duurt langer zelfs 5 werkdagen, heb ik uit ervaring gemerkt.
Queste
Amerikakenner
Berichten: 922
Lid geworden op: 21 mei 2016, 12:06
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: San Jose
Contacteer:

Re: Groot geldbedrag in één keer afhalen.

Bericht door Queste »

Maar is het nou niet zo dat bij een elektronische transactie je dezelfde vragen krijgt als wanneer je het cash zou meenemen? Je importeert tenslotte nog steeds geld. En daar gaan triggers op af.
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5763
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Groot geldbedrag in één keer afhalen.

Bericht door bedeve »

adam747 schreef:@Bedeve, laten we aannemen .
Nou heb ik een hekel aan aannames.
Maar over je invullingen daarvan geen weerwoord.
Wat wil je er mee ?
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Groot geldbedrag in één keer afhalen.

Bericht door Njit »

Queste schreef:Maar is het nou niet zo dat bij een elektronische transactie je dezelfde vragen krijgt als wanneer je het cash zou meenemen? Je importeert tenslotte nog steeds geld. En daar gaan triggers op af.
Vraag is waar men die triggers zou moeten ontvangen? Bij binnenkomst vragen ze je hoeveel geld je bij je hebt. En ze hebben schattige hondjes die geld kunnen ruiken. Maar een bank zal geen signaal naar de CBP sturen.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7767
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Groot geldbedrag in één keer afhalen.

Bericht door mtl »

En de belastingdienst dan, merken die niks?
Queste
Amerikakenner
Berichten: 922
Lid geworden op: 21 mei 2016, 12:06
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: San Jose
Contacteer:

Re: Groot geldbedrag in één keer afhalen.

Bericht door Queste »

Njit schreef:
Queste schreef:Maar is het nou niet zo dat bij een elektronische transactie je dezelfde vragen krijgt als wanneer je het cash zou meenemen? Je importeert tenslotte nog steeds geld. En daar gaan triggers op af.
Vraag is waar men die triggers zou moeten ontvangen? Bij binnenkomst vragen ze je hoeveel geld je bij je hebt. En ze hebben schattige hondjes die geld kunnen ruiken. Maar een bank zal geen signaal naar de CBP sturen.
Jawel dus. Ook binnenlands worden transacties boven een bepaalde grens (weet zo niet hoe hoog) gemonitord.
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
Dakloze
Amerikakenner
Berichten: 554
Lid geworden op: 19 feb 2016, 01:29
Aantal x V.S. bezocht: 99

Re: Groot geldbedrag in één keer afhalen.

Bericht door Dakloze »

Ataturk007 schreef:Zover ik weet mag je 9999 euro meenemen naar het buitenland, of dat naar Amerika ook geldig is weet ik niet.
Je mag zoveel geld meenemen als je maar wilt, zolang je het bij het verlaten van Nederland en binnenkomen van Amerika maar aangeeft.

Zie hier voor de regels in Nederland: http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... r_meenemen
Neemt u € 10.000 of meer mee als u de Europese Unie in- of uitreist? Dan moet u aangifte doen bij de Douane. Het maakt niet uit of u geld meeneemt of andere waardepapieren (liquide middelen). Het is meldingsplicht. U hoeft geen belasting te betalen.
Zie hier voor de regels in de VS: https://help.cbp.gov/app/answers/detail ... o-or-leave
There is no limit on the amount of money that can be taken out of or brought into the United States. However, if a person or persons traveling together and filing a joint declaration (CBP Form 6059-B) have $10,000 or more in currency or negotiable monetary instruments, they must fill out a "Report of International Transportation of Currency and Monetary Instruments"
Vergeet niet dat $10,000 minder dan EUR 10,000 is. En ook niet dat EUR 9,999 meer dan $10,000 is :)
--
I route, therefore you are.
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18758
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Groot geldbedrag in één keer afhalen.

Bericht door kastelke »

Voor zover ik weet moeten de banken dergelijke transacties boven de $10,000 melden als ze vanuit het buitenland komen). Wij hebben daar ooit eens papieren voor moeten tekenen dat we erkenden dat de bank ons daarover ingelicht had.
Wat er dan verder mee gedaan wordt, dat weet ik niet.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Vera&Gaddo
Amerika-ontdekker
Berichten: 37
Lid geworden op: 03 okt 2011, 12:52
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Kerkrade
Contacteer:

Re: Groot geldbedrag in één keer afhalen.

Bericht door Vera&Gaddo »

Bedankt allemaal voor de reacties.

Morgen een afspraak bij de bank, maar ik denk dat ik er al zelf wel al uit ben hoe ik het ga doen...

10.000 cash meenemen, pasje van m'n eigen rekening mee, pasje van onze gezamenlijke rekening mee, pasje van m'n eigen zaak mee... 3 x $ 700,- per dag is ook $ 2100,- en dat dan een paar dagen achter elkaar pinnen... met het risico alleen briefjes van $ 20 te krijgen... :mrgreen:



Of eerst naar Las Vegas rijden, heb gehoord dat je daar grotere bedragen kunt pinnen... :D
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Groot geldbedrag in één keer afhalen.

Bericht door Hans B »

Vraag de bank dan ook even naar de kosten van cash geld wisselen Euro's voor dollars hier in Nederland in vergelijk met de kosten van pinnen in Amerika uit de muur.
Vera&Gaddo schreef: Of eerst naar Las Vegas rijden, heb gehoord dat je daar grotere bedragen kunt pinnen... :D
pinnen -----> WINNEN :thumbup: of verliezen :thumbdown:
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14319
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Groot geldbedrag in één keer afhalen.

Bericht door Coyote »

Vera&Gaddo schreef:10.000 cash meenemen,
Zou het bedrag dan wel onder de $ 10.000 houden. Je bent dan vrij om het in te voeren zonder het aan te hoeven geven.

Overigens mag meer natuurlijk ook maar dan moet je het melden. Met een goed en duidelijk verhaal hoeft dat geen problemen op te leveren. Zie ook deze site waar je het bewuste forumlier ook kunt downloaden en invullen. Kies je hiervoor dan zullen ze terplekke vast vragen waarvoor het is, waar het vandaan komt, vandaar dat je dan een goed en duidelijk verhaal moet hebben. Met jouw intentie om 2 auto's te kopen lijkt mij dat geen probleem.

Vermoed wel flinke kosten voor het omwisselen van de euro's naar dollars gezien het bedrag. Maar goed dat kun je met je bank bespreken.

Succes! :thumbup:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
freeky
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 mar 2017, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Groot geldbedrag in één keer afhalen.

Bericht door freeky »

Is het niet mogelijk om een bank gebouw binnen te lopen, vragen of je daar naar die specifieke bank een bedrag van bijv: $10.000,00 over kan maken zodat je dat daar gelijk kan opnemen?
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7767
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Groot geldbedrag in één keer afhalen.

Bericht door mtl »

Volgens mij zijn topicstarters allang weer terug. Sinds november ook niet meer ingelogd trouwens.
freeky
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 mar 2017, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Groot geldbedrag in één keer afhalen.

Bericht door freeky »

Ik ga zelf binnen kort die kant op ;-) vandaar
Dakloze
Amerikakenner
Berichten: 554
Lid geworden op: 19 feb 2016, 01:29
Aantal x V.S. bezocht: 99

Re: Groot geldbedrag in één keer afhalen.

Bericht door Dakloze »

freeky schreef:Is het niet mogelijk om een bank gebouw binnen te lopen, vragen of je daar naar die specifieke bank een bedrag van bijv: $10.000,00 over kan maken zodat je dat daar gelijk kan opnemen?
Je kan ook om een cashier's check vragen. Veel makkelijker.
--
I route, therefore you are.
freeky
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 mar 2017, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Groot geldbedrag in één keer afhalen.

Bericht door freeky »

Hoe werkt dat? is dat uit te zoeken via google?
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Groot geldbedrag in één keer afhalen.

Bericht door roelb »

Ook een optie: bitcoin.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer