Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Boete in Subway NYC - betalen of niet?
Boete in Subway NYC - betalen of niet?
Ik ben op een J-1 visum in New York en heb vandaag een ticket van $100 gekregen, omdat ik over het poortje ben gestapt om met de metro te reizen. Achteraf heb ik toch nog een paar vragen die ik aan de agent had moeten stellen, maar die ik nu aan jullie wil vragen. De agent zei tegen mij dat er niks zal gebeuren als ik de boete niet betaal, zolang ik het maar niet weer opnieuw doe. Maar nu ik achteraf de ticket heb gelezen staat er dat er $50 erbij komt als ik niet betaal voor de hearing date.
Hier is wat er gebeurde. Ik was in Brooklyn (Franklin Ave) en zocht de metro naar Manhattan. Ik was echter verward met waar ik het juiste platform kon vinden en was aan de verkeerde kant naar binnen gelopen. Ik had hierbij al mijn Metro Card gebruikt om door de poortjes te gaan. Vervolgens ben ik via de uitgang weer naar buiten gelopen en heb de straat overgestoken om aan de andere kant weer opnieuw naar de subway trains richting Manhattan te lopen. Ik wilde mijn kaartje weer gebruiken om door de poortjes te gaan, alleen ik kreeg een melding op het schermpje dat ik niet naar binnen kom, omdat ik mijn kaart al had gebruikt. Ik had haast en zag geen andere manier om bij het platform te komen dan door over het poortje te stappen. Bovendien kon ik eventueel mijn unlimited metro card tonen, waarmee ik gratis kan reizen. Verkeerd gedacht, want op het platform werd ik door twee agenten aangesproken.
Ik heb dus een boete gekregen, maar de agent snapte mijn verhaal maar hij zei toch dat hij me een ticket moest geven. En zoals ik eerder zei, er zal niks gebeuren als ik niet betaal, zolang ik dit maar niet herhaal. En that's it. Nu is mijn vraag, is het verstandig om toch te betalen (zodat ik geen risico heb op een boeteverhoging) of is het echt waar wat de agent zegt en dat ze verder niet achter mij aan komen als ik niet betaal en het niet opnieuw doe? Ik ben bovendien geen Amerikaan dus misschien maakt dat het lastiger voor hun en dat ze het daarom misschien laten gaan?
Wat zouden jullie doen? Betalen om problemen te voorkomen of niet betalen omdat de agent zelf gezegd heeft dat dit kan?
Hier is wat er gebeurde. Ik was in Brooklyn (Franklin Ave) en zocht de metro naar Manhattan. Ik was echter verward met waar ik het juiste platform kon vinden en was aan de verkeerde kant naar binnen gelopen. Ik had hierbij al mijn Metro Card gebruikt om door de poortjes te gaan. Vervolgens ben ik via de uitgang weer naar buiten gelopen en heb de straat overgestoken om aan de andere kant weer opnieuw naar de subway trains richting Manhattan te lopen. Ik wilde mijn kaartje weer gebruiken om door de poortjes te gaan, alleen ik kreeg een melding op het schermpje dat ik niet naar binnen kom, omdat ik mijn kaart al had gebruikt. Ik had haast en zag geen andere manier om bij het platform te komen dan door over het poortje te stappen. Bovendien kon ik eventueel mijn unlimited metro card tonen, waarmee ik gratis kan reizen. Verkeerd gedacht, want op het platform werd ik door twee agenten aangesproken.
Ik heb dus een boete gekregen, maar de agent snapte mijn verhaal maar hij zei toch dat hij me een ticket moest geven. En zoals ik eerder zei, er zal niks gebeuren als ik niet betaal, zolang ik dit maar niet herhaal. En that's it. Nu is mijn vraag, is het verstandig om toch te betalen (zodat ik geen risico heb op een boeteverhoging) of is het echt waar wat de agent zegt en dat ze verder niet achter mij aan komen als ik niet betaal en het niet opnieuw doe? Ik ben bovendien geen Amerikaan dus misschien maakt dat het lastiger voor hun en dat ze het daarom misschien laten gaan?
Wat zouden jullie doen? Betalen om problemen te voorkomen of niet betalen omdat de agent zelf gezegd heeft dat dit kan?
Laatst gewijzigd door hlwoudsma op 18 mar 2017, 20:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
Re: Boete in Subway NYC - betalen of niet?
Misschien denk ik heel simpel maar een boete is een boete die je niet voor niets gekregen hebt en dus gewoon hoort te betalen...
Je kunt allerlei excuses bedenken waarom jij 'm niet zou moeten betalen maar dat doet niets af aan het feit dat je gewoon behoort te betalen. Indien je het niet eens bent met de boete ga je normaal gesproken in verweer maar dat haal ik niet uit jouw verhaal hierboven. Accepteer je misstap en leer ervan!
Tot zover mijn moraliteits-preek...
Of het niet betalen consequenties heeft is natuurlijk moeilijk te zeggen. Als je tijdens je verblijf in Amerika nog eens met de politie in aanraking komt zou het naar voren kunnen komen en je weet niet wat dat voor gevolgen heeft.
Het is een keuze die je zelf moet maken...
Roland
Je kunt allerlei excuses bedenken waarom jij 'm niet zou moeten betalen maar dat doet niets af aan het feit dat je gewoon behoort te betalen. Indien je het niet eens bent met de boete ga je normaal gesproken in verweer maar dat haal ik niet uit jouw verhaal hierboven. Accepteer je misstap en leer ervan!
Tot zover mijn moraliteits-preek...
Of het niet betalen consequenties heeft is natuurlijk moeilijk te zeggen. Als je tijdens je verblijf in Amerika nog eens met de politie in aanraking komt zou het naar voren kunnen komen en je weet niet wat dat voor gevolgen heeft.
Het is een keuze die je zelf moet maken...
Roland
- madpatrick
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Volg je eigen intuitie.
Het is wel Amerika en geen Nederland, dus ik zou het risico niet nemen.
Als er niet mee eens bent, kan je betet bezeaar maken als niet betalen.
Het is wel Amerika en geen Nederland, dus ik zou het risico niet nemen.
Als er niet mee eens bent, kan je betet bezeaar maken als niet betalen.
-
gastxyz
Bezwaar aantekenen tegen de boete of betalen.
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Kun je de boete betalen vanuit het buitenland?
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- meyem
- Amerika-expert
Wat een flauwe boete .... dat ben ik wel met je eens ... (overigens kun je in zo'n geval na 15 minuten je Metro Card alsnog gebruiken op eenzelfde station ...)
Ik denk dat ik 'm maar zou betalen, om later problemen te voorkomen ....
Ik denk dat ik 'm maar zou betalen, om later problemen te voorkomen ....
Natuurlijk moet ik een gekregen boete gewoon betalen, om wat voor reden dan ook. Maar je gaat natuurlijk twijfelen als de agent zelf zegt dat er niets zal gebeuren als ik niet betaal en het niet weer opnieuw doe.
Ik sprak gisteren een Amerikaan die hier 9 jaar in NYC woont en hij zei dat ze de hele geschiedenis van je Metro Card kunnen inzien. En dus ook dat ik toen op dat moment de poortjes niet geopend kreeg. Wellicht als ik er bezwaar tegen maakt dat het dan positief kan uitpakken.
Ik denk nog even na wat ik hiermee doe, bedankt voor het meedenken zover.
Ik sprak gisteren een Amerikaan die hier 9 jaar in NYC woont en hij zei dat ze de hele geschiedenis van je Metro Card kunnen inzien. En dus ook dat ik toen op dat moment de poortjes niet geopend kreeg. Wellicht als ik er bezwaar tegen maakt dat het dan positief kan uitpakken.
Ik denk nog even na wat ik hiermee doe, bedankt voor het meedenken zover.
-
Bennogr
- Amerika-expert
Ik zou zeker bezwaar maken. Kost waarschijnlijk wel wat tijd, vooral als je ergens voor moet komen, maar zeker de moeite waard. En je zal waarschijnlijk wel gelijk krijgen. Dezer dagen weet je maar nooit wat er met al die "misdadige buitenlanders" gebeurt!
En onderschat ICE niet!
En onderschat ICE niet!
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
- meyem
- Amerika-expert
Ze kunnen tegenwoordig inderdaad alles aflezen aan zo'n kaart ... dat is hier in NL ook het geval. Zo heb ik ook al eens een boete/toeslag van verkeerd inchecken teruggekregen. Dus dat zou ik zeker doen als ik jou was. Je zit een aantal maanden in de Staten, toch? Dan kun je daar wat tijd voor uit trekken ...