Amerika uitreizen met minderjarig kind

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Sabinebasine
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 20

Amerika uitreizen met minderjarig kind

Berichtdoor Sabinebasine » 16 feb 2017, 17:29

Beste lezer,

Wellicht kan hier iemand mijn vraag beantwoorden. Gezien zowel de Amerikaanse ambassade in Den Haag als het Nederlandse consulaat in New York mij geen antwoord kunnen geven.

Volgende week reis ik met mijn minderjarige zoon naar Amerika. Beiden hebben wij de Nederlanse nationaliteit. Mijn man is Amerikaans. (Zoon heeft alleen de Nederlandse nationaliteit) Ik heb het "Formulier toestemming reizen met minderjarige naar het buitenland" en de bijlagen die hierbij nodig zijn op zak. Mijn vraag is of dit volstaat om Amerika weer uit te reizen met mijn zoon. Mijn man is al in Amerika en blijft er ook nog even als wij vertrekken. Zoon en ik gaan een weekje op bezoek. Heb ik nog een bewijs nodig dat ik toestemming heb van mijn man om Amerika weer uit te reizen? Ik heb een kopie van mijn man zijn paspoort (Amerikaans paspoort) waar customs naar zal kijken. Hier ontstaat mijn angst of ik alles wel goed geregeld heb gezien hij een Amerikaanse vader heeft. Is het formulier van het Nederlanse ministerie van veiligheid en justitie en de koninklijke marachausee voldoende?

Ik dank jullie hartelijk voor het meedenken.

Groetjes Sabine

RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Amerika uitreizen met minderjarig kind

Berichtdoor RiverCola » 16 feb 2017, 17:55

Het telefoonnummer van je man. Zodat ze hem kunnen bellen als ze er vragen over hebben.

Overigens, je man is Amerikaan zeg je. Weet je zeker dat je zoon de Amerikaanse nationaliteit niet heeft? Of heeft ie gewoon geen Amerikaans paspoort?

hemmie
Amerika-expert

Berichtdoor hemmie » 16 feb 2017, 18:09

Ik zou ook nog zorgen voor het formulier dat voor de VS gevraagd wordt voor de zekerheid, zie hier.
Terug in Texas!

thenextdtrump
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 99

Berichtdoor thenextdtrump » 21 feb 2017, 20:42

Sabinebasine schreef:Volgende week reis ik met mijn minderjarige zoon naar Amerika. Beiden hebben wij de Nederlanse nationaliteit. Mijn man is Amerikaans. (Zoon heeft alleen de Nederlandse nationaliteit) Ik heb het "Formulier toestemming reizen met minderjarige naar het buitenland" en de bijlagen die hierbij nodig zijn op zak. Mijn vraag is of dit volstaat om Amerika weer uit te reizen met mijn zoon. Mijn man is al in Amerika en blijft er ook nog even als wij vertrekken. Zoon en ik gaan een weekje op bezoek. Heb ik nog een bewijs nodig dat ik toestemming heb van mijn man om Amerika weer uit te reizen? Ik heb een kopie van mijn man zijn paspoort (Amerikaans paspoort) waar customs naar zal kijken. Hier ontstaat mijn angst of ik alles wel goed geregeld heb gezien hij een Amerikaanse vader heeft. Is het formulier van het Nederlanse ministerie van veiligheid en justitie en de koninklijke marachausee voldoende?

Mijn vrouw reist regelmatig met onze 5-jarige dochter heen-en-weer, en heeft alleen gezeik bij het binnenkomen en verlaten van Nederland. De Amerikanen doen zelden moeilijk. Wel hebben we een notarized statement van mij met toestemming om te reizen (en medische beslissingen te nemen), en een kopie van mijn Nederlandse paspoort en CA driver's license.

Meestal breng ik haar naar het vliegveld, en de TSA vraagt wel eens "waar is papa", en dan zwaai ik even. Nooit vragen gehad, nooit geen ID hoeven tonen.

Wel vragen ze even aan onze dochter "hoe heet je", en "is dat jouw mama?", gevolgd door de afgifte van een heuse TSA stickerbadge die ze op haar kleren kan plakken.

• Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Amerika algemeen”