Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Jouw mooiste USA foto.... deel 4
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Re: Jouw mooiste USA foto.... deel 4
Is dat park de moeite waard? Wij komen er dit jaar langs.
Ik vond het toch wel de moete om eens te doen ja.
Nu moet ik wel zeggen dat we er niet heel erg lang waren, dus wandelingen ofzo hebben we er niet gedaan. Er komt niet zo heel veel volk, het gevolg is dan ook dat het Visitor Center maar zeer beperkte openingsuren had. Veel info vonden we er niet over (is pas een National Monument sinds 2014 dacht ik).
Wij hebben gewoon de geasfalteerde weg gedaan (langs de kant van Questa, ik denk dat je het park ook kan bezoeken over een niet-geasfalteerde weg langs de andere kant). Als ik het met een ander park moet vergelijken is Black Canyon of the Gunnison het eerste dat in me opkomt.
Nu moet ik wel zeggen dat we er niet heel erg lang waren, dus wandelingen ofzo hebben we er niet gedaan. Er komt niet zo heel veel volk, het gevolg is dan ook dat het Visitor Center maar zeer beperkte openingsuren had. Veel info vonden we er niet over (is pas een National Monument sinds 2014 dacht ik).
Wij hebben gewoon de geasfalteerde weg gedaan (langs de kant van Questa, ik denk dat je het park ook kan bezoeken over een niet-geasfalteerde weg langs de andere kant). Als ik het met een ander park moet vergelijken is Black Canyon of the Gunnison het eerste dat in me opkomt.
2004: W-CAN / 2009: ZW-USA / 2011: CHI, WY, OR, WA / 2012: NYC, CO, SD / 2013: MA, NH, ME, NB, PEI, NS / 2014: AUS / 2015: DC,TX,NM
Knappe foto's. Waarom heb je voor zwart/wit gekozen?
Groetjes,
Daniel
Daniel
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
@Trane: Dank je! Ik ga er nog eens naar kijken 

- AnnInBC
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Prachtige foto's, Henriette!!!
Die slang met prooi is wel iets speciaals, knap vastgelegd!
Trane: prachtige foto's!

Trane: prachtige foto's!
De combinatie van een grijze lucht + desolaat landschap leek me ideaal voor zwart-wit.Mrvanilla schreef:Knappe foto's. Waarom heb je voor zwart/wit gekozen?
2004: W-CAN / 2009: ZW-USA / 2011: CHI, WY, OR, WA / 2012: NYC, CO, SD / 2013: MA, NH, ME, NB, PEI, NS / 2014: AUS / 2015: DC,TX,NM
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zag deze en andere foto's van de microburst in Phoenix al een paar dagen op mn tijdlijn voorbij komen. Natuurverschijnselen zijn soms toch zo inpressive (en gevaarlijk)
Wauw, ondanks dat ik het hier ook bijna dagelijks zie
ik moet er ook eens op uittrekken met men camera ipv de Iphone

ik moet er ook eens op uittrekken met men camera ipv de Iphone

Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
En niet met je telefoon spelen als je aan het rijden bent Bart 

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
We zijn al een maand verder, de eerste foto's nu bewerkt van onze Florida roadtrip in juni. Benieuwd naar jullie feedback.
De hoogtepuntjes (qua foto's) tot nu toe:

Sunset @ Key West by Henry van Dijk, on Flickr

Key West by Henry van Dijk, on Flickr

Wynwood Walls by Henry van Dijk, on Flickr
Voor de rest, check m'n Flicker pagina
De hoogtepuntjes (qua foto's) tot nu toe:

Sunset @ Key West by Henry van Dijk, on Flickr

Key West by Henry van Dijk, on Flickr

Wynwood Walls by Henry van Dijk, on Flickr
Voor de rest, check m'n Flicker pagina
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Waar is die laatste foto genomen?
Feedback: Als ik eerlijk ben vind ik bij de 2e de teksten er op de een of andere manier erg bewerkt eruit zien. Ik heb daar 6 jaar geleden gestaan en ik kan me dat allemaal niet meer zo goed herinneren verder, maar verder prima foto's
Feedback: Als ik eerlijk ben vind ik bij de 2e de teksten er op de een of andere manier erg bewerkt eruit zien. Ik heb daar 6 jaar geleden gestaan en ik kan me dat allemaal niet meer zo goed herinneren verder, maar verder prima foto's

PSVwally schreef:En niet met je telefoon spelen als je aan het rijden bent Bart

Grts, Bart
-
- Amerika-ontdekker
Die laatste foto is bij de Wynwood Walls genomen in Miami: http://www.thewynwoodwalls.com/PSVwally schreef:Waar is die laatste foto genomen?
De foto's zijn allemaal in meer of mindere mate bewerkt, maar de letters op de bordjes zijn echt

Ik zie ze nu pas, Henry. Ik vind het prachtige foto's! Helemaal niet overbewerkt volgens mij, hoor.
De zonsondergang heeft heel mooie kleuren. Beetje jammer van die lensflare en de streep in de lucht, misschien? Voor de rest is hij heel knap.
De tweede springt misschien het meeste in het oog. Er zit misschien wel een beetje veel blauw in het gebladerte? Maar het mag natuurlijk ook niet fluogroen worden
Heel mooie kleuren. Alleen jammer dat de lucht haast één egaal vlak is. Daar kun je niet veel aan doen, maar er misschien nog wat meer detail uit te halen? Goed, zo klinkt het wat negatief, ik vind het een knappe foto, hoor!
En de derde is voor mij de absolute mooiste. Ik heb sowieso wel een zwak voor foto's van fotograferende mensen, maar ze gaat op in het decor doordat ze tussen de drie koppen staat, de zwart-witte jurk past bij het contrast op de vloer. Deze vind ik echt heel cool.
De zonsondergang heeft heel mooie kleuren. Beetje jammer van die lensflare en de streep in de lucht, misschien? Voor de rest is hij heel knap.
De tweede springt misschien het meeste in het oog. Er zit misschien wel een beetje veel blauw in het gebladerte? Maar het mag natuurlijk ook niet fluogroen worden

En de derde is voor mij de absolute mooiste. Ik heb sowieso wel een zwak voor foto's van fotograferende mensen, maar ze gaat op in het decor doordat ze tussen de drie koppen staat, de zwart-witte jurk past bij het contrast op de vloer. Deze vind ik echt heel cool.
Kleine serie uit onze vorige reis:

Petrified Forest National Park by Mrvanilla, on Flickr

Yant Flat, Utah by Mrvanilla, on Flickr

Vernal Falls, Yosemite National Park by Mrvanilla, on Flickr

Petrified Forest National Park by Mrvanilla, on Flickr

Yant Flat, Utah by Mrvanilla, on Flickr

Vernal Falls, Yosemite National Park by Mrvanilla, on Flickr
Groetjes,
Daniel
Daniel
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Mooie foto's, ik heb ook je Flickr account bekeken, mooi hoor 

(2014) New York
(2015) Orlando & Miami
(2016) Augustus: Zuid Westen, SF, Yosemite, Death Valley, LV, Zion, Bryce, Page, Grand Canyon, LA, SF
(2015) Orlando & Miami
(2016) Augustus: Zuid Westen, SF, Yosemite, Death Valley, LV, Zion, Bryce, Page, Grand Canyon, LA, SF
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor de feedback. Zelf ben je toch altijd wat bevooroordeeld over je eigen foto's. Dus een andere blik is altijd prettig. De lensflare kreeg ik inderdaad niet weg zonder dat er zichtbaar was dat er aan de foto is gesleuteld.M Kactus schreef:Ik zie ze nu pas, Henry. Ik vind het prachtige foto's! Helemaal niet overbewerkt volgens mij, hoor.
De tweede springt misschien het meeste in het oog. Er zit misschien wel een beetje veel blauw in het gebladerte? Maar het mag natuurlijk ook niet fluogroen wordenHeel mooie kleuren. Alleen jammer dat de lucht haast één egaal vlak is. Daar kun je niet veel aan doen, maar er misschien nog wat meer detail uit te halen? Goed, zo klinkt het wat negatief, ik vind het een knappe foto, hoor!
Zal nog eens proberen wat meer detail in de lucht te krijgen bij de tweede foto.
Dankje voor het compliment

@MrVanilla: Mooie platen! En erg mooie platen op je Flickr account. Ben erg jaloers op de bezochte bestemmingen!
@Henry Thanks!
Ik vind het overigens ook totaal niet storend als er aan een foto gesleuteld wordt. Soms is het echter wel zo dat je zelf wat doorslaat en dan is het handig als iemand zegt: da's té. Daar heb ik mijn vrouw voor
Ik vind het overigens ook totaal niet storend als er aan een foto gesleuteld wordt. Soms is het echter wel zo dat je zelf wat doorslaat en dan is het handig als iemand zegt: da's té. Daar heb ik mijn vrouw voor

Groetjes,
Daniel
Daniel
-
- Amerika-ontdekker
@MrVanilla: Ja dat klopt, ik heb dat nog wel eens met scherpte en helderheid. Dan is het natuurgetrouwe er wel af... Maar soms is het natuurschoon zó lastig echt mooi op foto te krijgen en ik wil dan toch mijn herinnering proberen te benaderen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 13009 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 6 Reacties