Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Waarom geen blaastest in USA?
Waarom geen blaastest in USA?
Beste Forum,
Als groots Amerika fan en iemand die veel Cops kijkt, heb ik een vraag waarvan ik het antwoord maar niet online kan terugvinden.
Waarom maakt Amerika geen gebruik van een blaastest maar testen ze door middel van coördinatie oefeningen of iemand heeft gedronken?
Vinden zij dat de apertuur niet goed werkt of heeft het een andere reden?
Ben benieuwd!
Groet,
Uncle Sam's
Als groots Amerika fan en iemand die veel Cops kijkt, heb ik een vraag waarvan ik het antwoord maar niet online kan terugvinden.
Waarom maakt Amerika geen gebruik van een blaastest maar testen ze door middel van coördinatie oefeningen of iemand heeft gedronken?
Vinden zij dat de apertuur niet goed werkt of heeft het een andere reden?
Ben benieuwd!
Groet,
Uncle Sam's
-
Bennogr
- Amerika-expert
Re: Waarom geen blaastest in USA?
De politie moet in de VS eerst vaststellen of er gegronde reden is om iemand lichamelijk te testen. Vandaar dat men eerst een test doet waarbij niemand iemand aanraakt (voetje voor voetje over een rechte lijn lopen, bijvoorbeeld, met de vinger je neus aanraken, een lichtje met je ogen volgens, enz.) Pas als die test uitwijst dat er wat mis is, heeft de politie voldoende gronden om iemand te arresteren. Pas na die arrestatie kun je proeven gaan uitvoeren als blazen en/of bloed afnemen. Als iemand na arrestatie een blaastest weigert, is dat automatisch een reden om het rijbewijs een tijd in te trekken. Een bloedtest zou waarschijnlijk nog beter zijn, maar is natuurlijk wat ingrijpender.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Re: Waarom geen blaastest in USA?
Beste, Bennogr
Bedankt voor je reactie alles is helemaal duidelijk nu!
Groet,
UncleSams
Bedankt voor je reactie alles is helemaal duidelijk nu!
Groet,
UncleSams
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 3749 Weergaves
-
Laatste bericht door ClaireVHaut