Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
credit card geweigerd: dringend hulp gevraagd
-
usdreamer
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Re: credit card geweigerd: dringend hulp gevraagd
Ondertussen zijn we net terug in Vegas. In de outletstores werkten zo net vanaf de eerste betaling geen enkele van onze 3 credit cards meer. Ook in andere winkels en in ons hotel niet. Gelukkig konden we het hotel cash betalen. Niet meer leuk :'( De bank weet dat we nog steeds in de US zijn.
-
Vito
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Jeetje, dat is balen. Waar komt dat dan door als de bank toch weet dat jullie in de US zijn?
Maar hoeveel cash dan?Big Al schreef:...
Ik zorg er derhalve voor dat ik altijd meerdere opties heb als ik reis: contant, een debit card, twee credit cards, en cheques....
Voor een ijsje?
Voor de benzine? het eten? het hotel?
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Cheques? Wist niet dat mensen dat nog gebruikten
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
In Amerika wel.
Big Al
Amerikakenner
Volgens mij kun je traveller cheques nog wel kopen, al wordt dat niet veel meer gedaan. Ik heb geen idee in hoeverre ze in Amerika nog geaccepteerd worden.
Big Al
Amerikakenner
Volgens mij kun je traveller cheques nog wel kopen, al wordt dat niet veel meer gedaan. Ik heb geen idee in hoeverre ze in Amerika nog geaccepteerd worden.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
-
usdreamer
- Amerika-ontdekker
Er zou een tijdelijk technisch probleem geweest zijn bij MasterCard...
-
usdreamer
- Amerika-ontdekker
Onze derde (prepaid) credit card, die tot nu toe altijd nog werkte, is nu wel geblokkeerd omwille van fraud prevention...
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Heel vreemd en zeer vervelend zeg, ik hoop dat je vakantie er toch niet al te veel onder gaat lijden.
Jij zal er niets aan hebben, maar vorig jaar is hier een heel uitgebreid topic over o.a. cashback en weigerende (ing) pinpassen geweest:
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... rd#p998703
Jij zal er niets aan hebben, maar vorig jaar is hier een heel uitgebreid topic over o.a. cashback en weigerende (ing) pinpassen geweest:
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... rd#p998703
- Big Al
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 999
- Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia
Dat is vreemd; het is zeer zeldzaam dat verschillende kaarten van dezelfde persoon geblokkeerd worden.usdreamer schreef:Ondertussen zijn we net terug in Vegas. In de outletstores werkten zo net vanaf de eerste betaling geen enkele van onze 3 credit cards meer. Ook in andere winkels en in ons hotel niet. Gelukkig konden we het hotel cash betalen. Niet meer leuk :'( De bank weet dat we nog steeds in de US zijn.
Wat hebben die kaarten gemeen? Dezelfde rekening? Dezelfde bank? Zijn ze aan dezelfde bankrekening gekoppeld? Is het een 'echte' credit card of wordt het verschuldigde bedrag automatisch van je bankrekening afgeschreven? Zijn alle drie kaarten bij dezelfde bedrijven gebruikt?
- Big Al
- Amerika-expert
Over cheques: die worden hier inderdaad nog veelvuldig gebruikt!
Gelukkig kunnen die nu 'elektronisch' op de rekening gezet worden (bij de grote banken) door er een foto van de nemen en die naar de bank te sturen. Als je een rekening bij een kleine bank hebt of als je geen "smart phone" hebt dan moet je de cheques nog steeds persoonlijk naar de bank brengen (of in de betaalautomaat deponeren als de bank dat ondersteunt).
Overigens kun je zelf het ontwerp van cheques bepalen. Veel banken bieden tientallen keuzes, van landschappen tot Donald Duck
Je kunt ze ook bij drukkerijen bestellen en dan heb je nog meer keuze!
Hier is een voorbeeld:

Gelukkig kunnen die nu 'elektronisch' op de rekening gezet worden (bij de grote banken) door er een foto van de nemen en die naar de bank te sturen. Als je een rekening bij een kleine bank hebt of als je geen "smart phone" hebt dan moet je de cheques nog steeds persoonlijk naar de bank brengen (of in de betaalautomaat deponeren als de bank dat ondersteunt).
Overigens kun je zelf het ontwerp van cheques bepalen. Veel banken bieden tientallen keuzes, van landschappen tot Donald Duck
Je kunt ze ook bij drukkerijen bestellen en dan heb je nog meer keuze!
Hier is een voorbeeld:

En per Check word er 50 cent in rekening gebracht tot een ander x bedrag als je via je telefoon de deposit op je rekening doet. Alsnog een ongelovelijk ouderwets systeem checks. En ongelovelijk onhandig
- Big Al
- Amerika-expert
Ik heb twee banken waarbij ik via een foto van m'n telefoon een cheque can deponeren - zonder extra kosten.
Dat neemt echter niet weg dat het bank- en betaalverkeer hier in de VS nogal achter loopt. Ik dacht eerst dat het kwam omdat elke staat hier z'n eigen regels heeft, maar ook binnen de staten lopen veel banken achter.
Aan de andere kant, customer service bij banken loop hier (net als bij de meeste andere bedrijven) mijlen vooruit op de situatie in Nederland (waar je vaak zelfs nog moet bijbetalen voordat je iemand aan de telefoon krijgt). Maar dat is een andere discussie
Dat neemt echter niet weg dat het bank- en betaalverkeer hier in de VS nogal achter loopt. Ik dacht eerst dat het kwam omdat elke staat hier z'n eigen regels heeft, maar ook binnen de staten lopen veel banken achter.
Aan de andere kant, customer service bij banken loop hier (net als bij de meeste andere bedrijven) mijlen vooruit op de situatie in Nederland (waar je vaak zelfs nog moet bijbetalen voordat je iemand aan de telefoon krijgt). Maar dat is een andere discussie
Vandaag twee checks bij de post. Eentje omdat ik teveel had betaald bij een artsenbezoek of zoiets, en kreeg een check van de verzekering, en de tweede van een aankoop in een andere staat, die ik met de post heb teruggestuurd, en kreeg een check. Meestal zet ik ze op m'n rekening per telefoon, zonder kosten, maar ik heb wat geld gewonnen in Las Vegas
, dus ga ik morgen naar de bank.
Lust is easy. Love is hard. Like is most important.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 14 Reacties
- 10161 Weergaves
-
Laatste bericht door Coyote
-
- 2 Reacties