Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Controllers ed voor game consoles. Is er verschil tussen Europa en Amerika?
-
Amersfortzia
- Amerika-newbie
Controllers ed voor game consoles. Is er verschil tussen Europa en Amerika?
Goedendag,
Ik ga volgende week "even" op verjaardagsvisite in Amerika, en heb het idee om daar ook te gaan shoppen. Jeans, Nike, Ugg. Nu vroeg ik mij ook af of het mogelijk is om bv een controller of een bleutooth oortje voor de ps3, daar goedkoper te halen en hier op mijn Europese console aan te sluiten.
Wie heeft ervaring met deze "tak" van het shop gebeuren??
Ik ga volgende week "even" op verjaardagsvisite in Amerika, en heb het idee om daar ook te gaan shoppen. Jeans, Nike, Ugg. Nu vroeg ik mij ook af of het mogelijk is om bv een controller of een bleutooth oortje voor de ps3, daar goedkoper te halen en hier op mijn Europese console aan te sluiten.
Wie heeft ervaring met deze "tak" van het shop gebeuren??
Re: Controllers ed voor game consoles. Is er verschil tussen Europa en Amerika?
Volgens mij maakt dat niks uit. Het is toch gewoon een USB aansluiting? Neem aan dat het overal gelijk is.
Ik denk dat je die vraag beter op een gamersforum kan stellen. Heb wel eens gehoord dat Noord Amerikaanse playstations een ander systeem hebben dan die uit Europa.
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Voor PS3 en PS4 werken de Amerikaanse controllers en bleutooth spullen prima op onze Europese toestellen.
(wij betaalden 52 $ voor een PS4 Dualshock 4 controller vorig jaar, en mijn zoon kocht Fifa 15 voor 29.96 $)
Ook de spelletjes zelf werken hier gewoon.
Bleu Ray dvd's werken hier trouwens ook (gewone DVD's hebben nogal eens last van een foute landcode)
Wat ook goedkoper is zijn de kabeltjes (allerlei soorten, usb naar lightning, usb naar micro usb, ...)
Groetjes,
Ingrid
(wij betaalden 52 $ voor een PS4 Dualshock 4 controller vorig jaar, en mijn zoon kocht Fifa 15 voor 29.96 $)
Ook de spelletjes zelf werken hier gewoon.
Bleu Ray dvd's werken hier trouwens ook (gewone DVD's hebben nogal eens last van een foute landcode)
Wat ook goedkoper is zijn de kabeltjes (allerlei soorten, usb naar lightning, usb naar micro usb, ...)
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Volgens mij kun je niet een PS3 spel spelen die je in de VS hebt gekocht.
Met een PS4 is dit wel weer mogelijk volgens mij.
Aansluitingen weet ik dus niet. Ik denk dus dat het gewoon USB aansluitingen zijn maar misschien anders even zoeken op het internet.
Met een PS4 is dit wel weer mogelijk volgens mij.
Aansluitingen weet ik dus niet. Ik denk dus dat het gewoon USB aansluitingen zijn maar misschien anders even zoeken op het internet.
Zitten er niet regios gebonden aan de PS games? Of moet je zoals vorige edities van de PS een MOD er in hebben?
Anyway buiten het feit dat regio vrij is. Kabeletjes zullen gewoon werken. Bluetooth zal ook gewoon werken. BlueTooth is overal het zelf. USB ook.
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Wij kochten in 2013 en 2014 verschillende spellen voor PS3 waaronder Midnight Club, LA Noir en Pay Day. Werken prima op onze Europese PS3.
In 2015 kochten we (zoals ik al zei) het spel Fifa 15 voor PS4. Werkt prima op onze Europese PS4.
Voor zowel PS3 als PS4 kochten wij al controllers in Amerika. Werken prima op onze Europese toestellen.
Enkele vrienden van mijn zoon hebben al weer hun bestelling doorgegeven voor volgende vakantie.
Onze ervaring is dat ook Blue Ray DVD's uit Amerika af te spelen zijn op PS3 en PS4.
Ook de gewone DVD van 3:10 to Yuma speelt op de PS3 (en niet op een gewone Europese DVD speler) (PS4 nog niet geprobeerd)
Groetjes,
Ingrid
In 2015 kochten we (zoals ik al zei) het spel Fifa 15 voor PS4. Werkt prima op onze Europese PS4.
Voor zowel PS3 als PS4 kochten wij al controllers in Amerika. Werken prima op onze Europese toestellen.
Enkele vrienden van mijn zoon hebben al weer hun bestelling doorgegeven voor volgende vakantie.
Onze ervaring is dat ook Blue Ray DVD's uit Amerika af te spelen zijn op PS3 en PS4.
Ook de gewone DVD van 3:10 to Yuma speelt op de PS3 (en niet op een gewone Europese DVD speler) (PS4 nog niet geprobeerd)
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
- Galapogos
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Spellen voor PS3, PS4 en Xbox One zijn inderdaad regiovrij. Usb-accesoires en bluetooth accessoires zijn ook wereldwijd hetzelfde. Voor andere game consoles geldt dat ze meestal niet regiovrij zijn, zie ook https://en.wikipedia.org/wiki/Regional_lockout.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 5866 Weergaves
-
Laatste bericht door Loek
-
- 36 Reacties