Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Welke Amerika Fan werkt voor $ 29 per uur
- Gabbyxx
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Re: Welke Amerika Fan werkt voor $ 29 per uur
Mijn man krijgt 30$ per uur, werkt bij Honda als Cisco enigeer. Toch gaat bijna alles op naar rekeningen, studentenlening, autolening, zorgverzekering, boodschappen etc.
04-03-14 -> K1 visa goedgekeurd.
19-05-15 -> 2 jaar GC goedgekeurd.
20-03-17 -> Aanvraag I-751 gestart (ROC).
06-10-18 -> 10 jaar GC ontvangen.
31-12-19-> Officieel Amerikaan geworden
Is dat een fulltime baan dat je man bij Honda heeft? Buiten dat feit om als je een twee verdiener bent moet je zeker toch wel redelijk kunnen leven.
- Gabbyxx
- Amerikafan
Helaas nee hij heeft een contract..misschien dat hij er een fulltime bij kan komen. Maar dat ziet er voorlopig nog niet uit denk ik. Ik zelf heb nog geen werk, hopelijk komt er daar wel verandering in in het nieuwe jaar. Dus ook al verdien je veel het kan soms toch nog tegen vallen. Vooral als je de zorgverzekering uit je eigen zak moet betalen. Maar ja op een dag word het beter 
Heb twee jaar lang een positie als contract to hire gehad. Elke 6 maanden beloofden ze me weer dat ik een contract zou krijgen. Na twee jaar was ik aan het solliciteren geslagen waarna er heel snel een contract voor mij klaar lag bij mijn huidige werkgever. Succes met jullie situatie in ieder geval!
- houstonwehaveaproblem
- Amerika-expert
Hee, zullen we samen gaan solliciteren? Ik verdien ook niet veel meer dan dat.Hille schreef:29 dollar? I wish! Ik verdien 15 dollar per uur en woon in LA, een van de duurste steden in de VS...
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
- Gabbyxx
- Amerikafan
Dank je wel, hij heeft in ieder geval pas salaris verhoging gekregen! Dus dat is altijd mooi meegenomenBig_Mo schreef:Heb twee jaar lang een positie als contract to hire gehad. Elke 6 maanden beloofden ze me weer dat ik een contract zou krijgen. Na twee jaar was ik aan het solliciteren geslagen waarna er heel snel een contract voor mij klaar lag bij mijn huidige werkgever. Succes met jullie situatie in ieder geval!
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het modaal inkomen in Nederland is 35000 euro bruto per jaar dus ong $20 per uur in de US. Benefits voor beiden buiten beschouwing gelaten.
Als je dan $29 per uur verdient doe je het toch best aardig, zeker als je partner dan ook nog eens verdient. Ik denk over het algemeen dat de lonen hier hoger liggen dan in Nederland.
Als je dan $29 per uur verdient doe je het toch best aardig, zeker als je partner dan ook nog eens verdient. Ik denk over het algemeen dat de lonen hier hoger liggen dan in Nederland.
- houstonwehaveaproblem
- Amerika-expert
Ik denk niet dat je het zo makkelijk kunt vergelijken Ned in MO. Het hangt er heel erg vanaf waar in de US je woont of $29 per uur best aardig is. Zoals er ook in Nederland sterke verschillen zijn in waar je woont (Randstad vs platteland) en wat je minimaal aan vaste lasten kwijt bent.
Als alleenstaand ouder kon ik in Nederland toch makkelijker rondkomen dan hier, juist omdat je in Nederland nog wel dingen als kinderbijslag, huursubsidie en allerlei andere regelingen hebt.
Ik denk ook niet dat de lonen hier over het algemeen hoger liggen dan in Nederland. Ook dat lijkt me sterk afhankelijk van het soort werk wat je doet. Het is gewoon absoluut niet te vergelijken denk ik.
Als alleenstaand ouder kon ik in Nederland toch makkelijker rondkomen dan hier, juist omdat je in Nederland nog wel dingen als kinderbijslag, huursubsidie en allerlei andere regelingen hebt.
Ik denk ook niet dat de lonen hier over het algemeen hoger liggen dan in Nederland. Ook dat lijkt me sterk afhankelijk van het soort werk wat je doet. Het is gewoon absoluut niet te vergelijken denk ik.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Grof gezegd:
VMBO/MBO: EU beter
HBO: om het even
WO: VS beter
VMBO/MBO: EU beter
HBO: om het even
WO: VS beter
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Met EU bedoel je Nederland, toch? De lonen in het zuiden van Europa liggen beduidend lager, meer dan de helft van de werknemers in bijvoorbeeld Spanje verdient minder dan 1000 euro per maand. Een aantal Oostbloklanden zit nog lager.
Het punt is kwaliteit van leven: inclusief zorg / uitkeringen / scholing.
- Big Al
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 999
- Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia
Vergeet niet dat Amerikanen niet in jaarlonen denken maar veelal in uurloon, tweewekelijks loon (gemiddelde betaalperiode), of wellicht maandloon.
Een groot probleem met de vakbonden hier (die overigens vaak corrupt zijn) is dat ze geen oog hebben voor concurrentie. Het gaat hun meer om hun eigen macht dan om de leden.
Veel mensen beseffen niet hoe ze de politiek, bedrijven en ook de leden in de klauwen hebben. Zo moeten in de meeste streken onderwijzers verplicht lid zijn van een vakbond, of ze dat nu willen of niet. En ze hebben het voor elkaar gekregen dat het lidmaatschapsgeld automatisch van het loon wordt afgetrokken en door de werkgever naar hun wordt overgeboekt. Ze zijn ook tegen op geheime stemming (bijv. om te stemmen op het al dan niet aansluiten bij een vakbond) en zetten tegenstanders vaak onder druk.
Overigens is $29 per uur niet zo heel erg veel, zeker als je alleenverdiener in een gezin bent. Het hangt overigens wel van de regio af.
Een groot probleem met de vakbonden hier (die overigens vaak corrupt zijn) is dat ze geen oog hebben voor concurrentie. Het gaat hun meer om hun eigen macht dan om de leden.
Veel mensen beseffen niet hoe ze de politiek, bedrijven en ook de leden in de klauwen hebben. Zo moeten in de meeste streken onderwijzers verplicht lid zijn van een vakbond, of ze dat nu willen of niet. En ze hebben het voor elkaar gekregen dat het lidmaatschapsgeld automatisch van het loon wordt afgetrokken en door de werkgever naar hun wordt overgeboekt. Ze zijn ook tegen op geheime stemming (bijv. om te stemmen op het al dan niet aansluiten bij een vakbond) en zetten tegenstanders vaak onder druk.
Overigens is $29 per uur niet zo heel erg veel, zeker als je alleenverdiener in een gezin bent. Het hangt overigens wel van de regio af.
$29 met of zonder secundaire arbeidsvoorwaarden. Dat maakt nogal verschil.
Vakbonden zorgen ook voor goede lonen / arbeidsvoorwaarden.
In veel staten / sectoren is het zonder vakbonden een wedstrijd naar de bodem.
En bedrijven kunnen best met minder winst leven lijkt me. De winst verhogen ten koste van mensen is onethisch vind ik.
Vakbonden zorgen ook voor goede lonen / arbeidsvoorwaarden.
In veel staten / sectoren is het zonder vakbonden een wedstrijd naar de bodem.
En bedrijven kunnen best met minder winst leven lijkt me. De winst verhogen ten koste van mensen is onethisch vind ik.
- Big Al
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 999
- Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia
$29 mét "benefits". Anders zou je het bijna moeten verdubbelen.
Vakbonden hadden in het verleden wellicht een noodzakelijke functie, maar veel van die bonden lijken nu voornamelijk te bestaan voor de bonden zelf. Ze misbruiken ook vaak hun macht en zijn wars van democratie. Probeer als leerkracht maar eens lid te worden van een bond buiten de NEA... Doet me altijd denken aan George Orwell's "Animal Farm".
De wedstrijd naar de bodem is relatief. Dit komt zeker voor, maar bedrijven die kwaliteit willen leveren doen er niet aan mee. Winst maken gaat ook beter als je het personeel goed behandelt. Bedrijven als Costco en Hobby Lobby zijn daar goede voorbeelden van. Ik vindt het echter wel raar dat de progressieven bedrijven als Hobby Lobby onderuit proberen te halen terwijl ze juist het personeel veel beter behandelen - inclusief 2x minimumloon voor caissières.
Winst is overigens ook zo'n problematische discussie. Allereerst wordt vaak geen onderscheid gemaakt (door politici en media) tussen winst en omzet. Als het al om echte winst gaat dan vraagt men zich meestal niet af wat er met die winst gebeurd. In veel (de meeste?) gevallen gaat die echter (onder andere) naar pensioenfondsen en privé-pensioenen (401b/403b).
Dat neemt niet weg dat sommige bedrijven hun werknemers uitbuiten. Het frappante is echter dat diezelfde werknemers zonder aarzeling producten uit bijvoorbeeld China kopen (omdat het zo goedkoop is) en daarmee de uitbuiting (en onderdrukking) van werknemers daar in de hand werken.
Je ziet nu de discussie rond het minimumloon in de VS. Het gekke is dat Europese landen (waaronder Nederland) al decennia zeer terughoudend zijn met het verhogen van het minimumloon daar het steevast tot inflatie leidt. Op de lange duur valt het voordeel dan ook weer weg.
Ik herinner me nog goed dat dit principe er bij ons werd ingestampt tijdens de economielessen in het voortgezet onderwijs in NL.
Vakbonden hadden in het verleden wellicht een noodzakelijke functie, maar veel van die bonden lijken nu voornamelijk te bestaan voor de bonden zelf. Ze misbruiken ook vaak hun macht en zijn wars van democratie. Probeer als leerkracht maar eens lid te worden van een bond buiten de NEA... Doet me altijd denken aan George Orwell's "Animal Farm".
De wedstrijd naar de bodem is relatief. Dit komt zeker voor, maar bedrijven die kwaliteit willen leveren doen er niet aan mee. Winst maken gaat ook beter als je het personeel goed behandelt. Bedrijven als Costco en Hobby Lobby zijn daar goede voorbeelden van. Ik vindt het echter wel raar dat de progressieven bedrijven als Hobby Lobby onderuit proberen te halen terwijl ze juist het personeel veel beter behandelen - inclusief 2x minimumloon voor caissières.
Winst is overigens ook zo'n problematische discussie. Allereerst wordt vaak geen onderscheid gemaakt (door politici en media) tussen winst en omzet. Als het al om echte winst gaat dan vraagt men zich meestal niet af wat er met die winst gebeurd. In veel (de meeste?) gevallen gaat die echter (onder andere) naar pensioenfondsen en privé-pensioenen (401b/403b).
Dat neemt niet weg dat sommige bedrijven hun werknemers uitbuiten. Het frappante is echter dat diezelfde werknemers zonder aarzeling producten uit bijvoorbeeld China kopen (omdat het zo goedkoop is) en daarmee de uitbuiting (en onderdrukking) van werknemers daar in de hand werken.
Je ziet nu de discussie rond het minimumloon in de VS. Het gekke is dat Europese landen (waaronder Nederland) al decennia zeer terughoudend zijn met het verhogen van het minimumloon daar het steevast tot inflatie leidt. Op de lange duur valt het voordeel dan ook weer weg.
Ik herinner me nog goed dat dit principe er bij ons werd ingestampt tijdens de economielessen in het voortgezet onderwijs in NL.
-
Neil mcauly
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 18
Dit gaat hem dus enkel voor de minimumwages die aan de montageband staan die tussen de 17 en de 29$ kunnen verdienen.
Dit gaat hem dus ook over meestal laaggeschoolden die bandwerk doen denk ik? Ik ken geen enkele sector in België waar je in 8jaarloonsverhogingen kunt realiseren van 170%? Toch niet als laaggeschoolde in kwestie in dezelfde functiecategorie blijft werken.
Dit gaat hem dus ook over meestal laaggeschoolden die bandwerk doen denk ik? Ik ken geen enkele sector in België waar je in 8jaarloonsverhogingen kunt realiseren van 170%? Toch niet als laaggeschoolde in kwestie in dezelfde functiecategorie blijft werken.
A challenge in which a positive outcome is assured isn't a challenge at all.
Het is inderdaad een ingewikkeld onderwerp. Feit is wel dat de middenklasse in de VS al jaren krimpt.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 14 Reacties
- 6671 Weergaves
-
Laatste bericht door harryh
-
- 11 Reacties