Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Faux- colonial architecture - Gleuren bij de buren

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
zergum
Amerika-ontdekker

Faux- colonial architecture - Gleuren bij de buren

Bericht door zergum »

Hallo allemaal,

De meesten van jullie kennen vast wel de serie Desperate Housewives. De serie speelt zich voornamelijk af in de straat Westeria Lane.
En hier gaat het mij om :) Ik heb me laten vertellen dat de huizen zijn gebouwd in de stijl faux- colonial. Ik ben er erg van gecharmeerd.

Mij lijkt het leuk om meer van dit soort wijken of straatje te ontdekken. Voor mij zal dit voornamelijk via Google Street view gaan.

Woon jij in of ken jij zo'n leuke straat? Zou je deze dan willen delen?
Andere mooie wijken of straten mag je natuurlijk ook delen.

Laat ik aftrappen met deze....

https://goo.gl/maps/bkJ325nc8EF2

gr,
Bart
LittlePhoenix
Amerika-expert

Re: Faux- colonial architecture - Gleuren bij de buren

Bericht door LittlePhoenix »

Ik ken die serrie niet en weet dus niet precies in wat voor huizen ze wonen. Maar die straat in je link is toch een heel normale straat? Wij woonden ook in zo'n soort huis toen we in Utah woonden. Met een fijne front porch, heerlijk om te zitten als de kinderen buiten spelen.

Nu wonen we helaas in een erg lelijk huis met baksteen aan de buitenkant. Is maar een huurhuis, en van binnen valt het mee, maar toch....er staan hier zoveel mooie huizen in de buurt.

En over mooie huizen gesproken, Google eens naar 1205 Pecan street in Bastrop, TX. Was helemaal verliefd op dat huis maar kon manlief niet overtuigen :?
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Die straat, die je laat zien, is meer zuidelijke bouw en niet coloniaal. Coloniaal is meer houtachtig en niet zoveel veranda. Colonial Williamsburg is het beste nagemaakte voorbeeld, maar in onze omgeving en New England zijn er ook nog heel wat authentieke huizen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Gast

Bericht door Gast »

Wat is 'gleuren' ?
zergum
Amerika-ontdekker

Bericht door zergum »

Gleuren ofwel dyslectische vingers...
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer