Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
GreenCard holder en wil in Europa werken en wonen..
GreenCard holder en wil in Europa werken en wonen..
Hi, heb een greencard al bijna 4,2 jaar.. Kan ik een baan aan nemen in Europa of een zaak opzetten met mijn greencard? Of verlies ik dan mijn greencard zodra ik mij inschrijf bij de gemeenten en begin te werken..? Of beste om te wachten tot dat ik Amerikaan word..
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: GreenCard holder en wil in Europa werken en wonen..
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Er staat nergens duidelijk of je met een greencard mag werken in Europa.. Heb al gekeken op het USCIS website..
Er staan regels hoe te behouden en hoe je het kan verliezen.. Maar wat als je tijdens die 6 maanden in Europa wil werken.. Veronderstel dat je dan greencard verliest..
Er staan regels hoe te behouden en hoe je het kan verliezen.. Maar wat als je tijdens die 6 maanden in Europa wil werken.. Veronderstel dat je dan greencard verliest..
Je kunt een re-entry permit aanvragen, dan mag je (meen ik) 2 jaar buiten de VS blijven (en werken). Kennis van ons deed dat toen hij terug naar Europa verhuisde, zo hadden ze 2 jaar om na te gaan of dat echt de juiste beslissing was. Verder ken ik best wat mensen die tijdelijk buiten de VS woonden en werkten en minstens elke 6 maanden voor vakantie naar de VS gingen, dat gaat vaak heel lang goed, maar is riskant, want je kunt altijd een immigrations officer treffen die per direct je greencard inhoudt.
Overigens moeten er mogelijkheden zijn om langer weg te blijven, ik ken hier wel mensen die al meer dan 5 jaar buiten de VS zijn, en laatst moesten ze ook naar het consulaat om hun greencard te vernieuwen oid. Maar in dat geval gaat het om een baan voor een multinational met een hoofdkantoor in de VS, dus ik vermoed dat het in zo'n situatie mogelijk is een verlenging van de re-entry permit te krijgen.
Overigens moeten er mogelijkheden zijn om langer weg te blijven, ik ken hier wel mensen die al meer dan 5 jaar buiten de VS zijn, en laatst moesten ze ook naar het consulaat om hun greencard te vernieuwen oid. Maar in dat geval gaat het om een baan voor een multinational met een hoofdkantoor in de VS, dus ik vermoed dat het in zo'n situatie mogelijk is een verlenging van de re-entry permit te krijgen.
Terug in Texas!
Dank u voor je reactie! Ik wil geen risico nemen.. Ik zou dan in september 2016 mijn US paspoort aanvragen.. Misschien is het beter om te wachten voordat ik een baan aan neem in Europa en een kans loop mijn green Card te verliezen.. Dat Zou stom zijn.. Heb bijna 12 jaar in NY gewoont.. En wil ook in de toekomst weer terug naar VS. ik had al ondervonden dat je als uitgezonden wel in Europa mag werken als het een Amerikaans bedrijf is die je uitzend.. NATO etc.. Ingewikkeld! Arghhhh
-
Bennogr
- Amerika-expert
Als je Amerikaan wordt, verlies je automatisch je Nederlandse paspoort (en dus de mogelijkheid om eenvoudig in Europa te mogen werken). Je verliest je Nederlandse paspoort NIET als je kan aantonen dat je op het ogenblik dat je Amerikaan werd getrouwd was (of een lange relatie had) met een Amerikaan(se).
Als je eenmaal dubbele nationaliteiter bent, mag je gaan en staan waar je wilt, zolang je maar je al je inkomsten opgeeft bij de Amerikaanse belastingdienst (IRS).
Als je eenmaal dubbele nationaliteiter bent, mag je gaan en staan waar je wilt, zolang je maar je al je inkomsten opgeeft bij de Amerikaanse belastingdienst (IRS).
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Ik begrijp inderdaad dat je NL paspoort kwijt geraakt als je niet met een Amerikaan bent getrouwd. Maar je kan wel met een Amerikaans paspoort gesponsord worden door een bedrijf of een zelfstanding een business opzetten in Europa en dan heb je wel de mogelijkheid om er te werken en wonen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 9911 Weergaves
-
Laatste bericht door dutch_in_seattle
-
- 3 Reacties