Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Waarom zijn wagens zo goedkoop in USA?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Stefandb
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Stefandb »

Color01 schreef:onze jeep koste 43.000 dollar en de zelfde jeep in de exacte uitvoering kost in nederland 91.000 Euro.
HOE BELACHELIJK IS DAT NIET?! pffffffft :x

alléja, zo te lezen mag ik als Belg-zijnde nog niet zo hard klagen tov de nederlandertjes :-)
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

ned in MO schreef:Loek, de jetta met 2.5 verkopen ze niet in nederland
Blijkbaar. En in Nederland verkopen ze (lijkt het) alleen maar diesels. Diesel is hier alleen maar populair voor grote pickups waar ze extra trekkracht in nodig hebben om (paarden)trailers mee rond te slepen. Ik moet er niet aan denken overigens dat onze Jetta $40000 had moeten kosten. Dan ga ik wel op de fiets :shock:
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Als je iets in het buitenland wilt kopen en invoeren moet je nooit een nieuwe auto kopen. Bereken alle belastingen met online calculators en vergelijk prijzen, als het "maar" 2-3,000 euro scheelt, zou ik er niet voor gaan. Je moet ook door de RDW keuring etc... dus de auto moet 'euro' klaar zijn, wat sommige amerikanen dus niet zijn.

De beste keuze is een 8 jaar+ oude auto (BPM is dan minimaal), BTW betaal je nog steeds.

Dat een jaar in de VS verblijven en een auto kopen is het goedkoopste, maar je moet hier exact een jaar zijn en je moet de auto minimaal 6 maanden in bezit hebben en daar (ik geloof) 6000 mijl minimaal mee gereden hebben. Je kunt het dan meenemen als deel van de inboedel, wat dan weer belasting vrij is. Wel moet je nog door de RDW keuring.
Vele Luchtmacht jongens/meiden doen dit, omdat de initiele opleiding altijd meer dan 1 jaar is. Die rijden dus allemaal leuke auto's in NL.

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Wat ik mij nou af vraag:
omgekeerd is er ook zo iets: als je als Belg (Nederlander) naar de VS trekt als expat, dan kan je blijkbaar nog (?) goedkoper een Amerikaanse auto kopen via bepaalde organisaties.
Dit is zo'n organisatie:

Link

Vooraleer je vertrekt naar de VS moet/kan je bij hen je auto kopen.
Iemand daar al iets over gehoord? En zou dat werkelijk goedkoper zijn?

Edit Mod (Roland): Link werkend gemaakt.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Ik betwijfel het. Iedereen wil geld verdien en als expat ben je mischien was onervarener.

Shoppen en vergelijken dus
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer