Trouwen in de VS van buiten de VS

Is er vermeldenswaardig nieuws over de Verenigde Staten? Meld het dan in dit forum.
Plaats reactie
Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 8334
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Trouwen in de VS van buiten de VS

Bericht door Bennogr »

Altijd al willen trouwen in de VS of met een Amerikaan(se) maar reizen is niet mogelijk (door COVID of andere omstandigheden)? De staat Utah heeft een oplossing: Internet trouwen. Niet alleen voor Amerikanen, maar voor iedereen, waar ook ter wereld. Enige beperking: als je wilt trouwen met een Amerikaan/Amerikaanse om de VS binnen te komen, dan geldt dat huwelijk voor de Amerikaanse immigratiedienst alleen als het paar het huwelijk 'vervuld'/'uitgevoerd' heeft (officieel heet dat 'consumated'). En telefoon- of zoomsex telt niet.

Uit de New York Times van zondag 19 september. Ter leeringhe ende vermaeck.

https://www.nytimes.com/2021/09/17/styl ... Position=3
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2498
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Trouwen in de VS van buiten de VS

Bericht door Dutchess »

Dat zoiets progressiefs uit Utah County komt, een super-conservatieve county! Had ik niet verwacht.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2243
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Trouwen in de VS van buiten de VS

Bericht door Big Al »

Wellicht minder liberaal dan het op het eerste gezicht lijkt, daar "consummation" pas kan plaatsvinden nadat het paar in de echt is getreden.

De constructie doet me denken aan het concept van "met de handschoen trouwen", wat in het verleden niet ongebruikelijk was.
Gast

Re: Trouwen in de VS van buiten de VS

Bericht door Gast »

Volgens mij is Utah toch de staat waar je meer vrouwen dan honden mag houden? Ik zal eens proberen de bron op te duikelen… :thumbup:
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: Trouwen in de VS van buiten de VS

Bericht door USInsider »

USCIS heeft als vereiste dat een echtpaar-in-spe elkaar minstens twee keer in den lijve ontmoet moet hebben voor het huwelijk wordt aangegaan (en de conditionele Groene Kaart wordt afgegeven). Als er een duidelijke reden is waarom ontmoetingen niet konden plaatshebben, kan een ontheffing worden gegeven.

USCIS stelt nergens de eis dat een echtpaar sex moet hebben ? Wel is er de eis dat gehuwden een "echt" echtpaar vormen dwz. hun leven delen, samenwonen, enz. Wil je dat sexless doen, er is geen ICE beambte die in de slaapkamer komt kijken 's nachts.

Toen Utah zich als staat aansloot bij de US moest de mogelijkheid tot polygamie verdwijnen. Mannen met "sister wives" zijn officieel getrouwd met een, met de rest hebben ze een "geestelijk huwelijk" aangegaan. Soms laat de man zich van vrouw # 1 scheiden, als een van de andere vrouwen legalisatie van de relatie nodig heeft. Naar ik heb begrepen hebben alle niet officieel getrouwde vrouwen plus kids recht op hulp van de staat/de Fed. overheid (wel nodig gezien de aantallen kinderen die de slaapkamerbezoeken voortbrengen).

De Latter Day Saints onderhouden grote databases met gynealogische gegevens (ze proberen zoveel mogelijk voorouders op te sporen en die alsnog - by proxy - te dopen.
Laatst gewijzigd door USInsider op 22 sep 2021, 16:20, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2243
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Trouwen in de VS van buiten de VS

Bericht door Big Al »

Terpies schreef:
21 sep 2021, 22:10
Volgens mij is Utah toch de staat waar je meer vrouwen dan honden mag houden? Ik zal eens proberen de bron op te duikelen… :thumbup:
Utah heeft polygamie in 1890 formeel afgeschaft om lid van de VS te worden. Dat strookte echter niet met de mormoonse leer. De "mainline" LDS hebben de leer destijds enigszins aangepast, maar er zijn nog steeds fundamentalistische LDS die daarin niet zijn meegegaan.

Sinds vorig jaar is polygamie een overtreding in plaats van een misdrijf in Utah.
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2498
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Trouwen in de VS van buiten de VS

Bericht door Dutchess »

Hahaha, er stond toch echt een "wink" bij die opmerking van Terpies, ik interpreteerde het als een grapje hoor.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
dutchie_in_boston
Amerika-expert
Berichten: 1794
Lid geworden op: 14 aug 2007, 21:57
Locatie: Boston, MA

Re: Trouwen in de VS van buiten de VS

Bericht door dutchie_in_boston »

Oh, schitterend. Dit had ik even nodig. Vooral het stukje over 'consummated'. Leuk, zo'n affidavit, ik vraag me af hoe x-rated dat mag zijn. Misschien helpt een filmpje? :lol:
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2243
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Trouwen in de VS van buiten de VS

Bericht door Big Al »

USInsider schreef:
22 sep 2021, 06:56
USCIS stelt nergens de eis dat een echtpaar sex moet hebben ? Wel is er de eis dat gehuwden een "echt" echtpaar vormen dwz. hun leven delen, samenwonen, enz.
8 USC 1101: Definitions
Text contains those laws in effect on September 21, 2021
From Title 8-ALIENS AND NATIONALITY
CHAPTER 12-IMMIGRATION AND NATIONALITY
SUBCHAPTER I-GENERAL PROVISIONS

(35) The term "spouse", "wife", or "husband" do not include a spouse, wife, or husband by reason of any marriage ceremony where the contracting parties thereto are not physically present in the presence of each other, unless the marriage shall have been consummated.
Uitleg van deze regelgeving door een advocatenkantoor:
https://www.fickeymartinezlaw.com/immig ... quirement/
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: Trouwen in de VS van buiten de VS

Bericht door USInsider »

Consummation is dus een voorwaarde om een proxy - "met de handschoen" - huwelijk voor US immigratiedoeleinden geldig te maken (zoals Benno al aangaf.

Maar:
"USCIS will deem the marriage to have been consummated if both members of the couple were in the same place at the same time at some point following the wedding. You do not need to provide more personal evidence of the marriage having been consummated."
dutchie_in_boston
Amerika-expert
Berichten: 1794
Lid geworden op: 14 aug 2007, 21:57
Locatie: Boston, MA

Re: Trouwen in de VS van buiten de VS

Bericht door dutchie_in_boston »

He, gelukkig maar. Je zou maar bij de USCIS werken en de hele dag die filmpjes moeten kijken.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer