America’s worst and best places to live in 2021 (CNBC)

Is er vermeldenswaardig nieuws over de Verenigde Staten? Meld het dan in dit forum.
Diederik52
Amerikafan
Berichten: 253
Lid geworden op: 27 aug 2020, 11:03
Aantal x V.S. bezocht: 9

America’s worst and best places to live in 2021 (CNBC)

Bericht door Diederik52 »

Een paar dagen geleden is door CNBC een lijst gepubliceerd met de "10 states [that] are America's worst places to live in 2021" (bron: https://www.cnbc.com/2021/07/16/these-s ... ve-in.html ).
Criteria betreffen "Life, Health and Inclusion" en de lijst laat per genoemde staat sterke (die er ook zijn) en zwakke punten zien; deze betreffen vaak: financiering volksgezondheid, ziekenhuisvoorzieningen, misdaad, uitoefening stemrecht, (Covid)vaccinatiegraad, luchtkwaliteit, inclusiviteit.

In afnemende volgorde (Arizona is dus het "ergst"): Indiana, Lousiana, Arkansas, Alabama, Georgia, Tennessee, Missouri gelijk met Nevada, Texas, Arizona.

Als tegenwicht ook nog de top 10 van beste staten (Vermont is de allerbeste): Vermont, Hawaii, North Dakota, Minnesota, Iowa gelijk met Maine, Washington, Massachusetts, Nebraska, New Jersey (bron: https://www.cnbc.com/2021/07/16/these-s ... ve-in.html ).
Gebruikersavatar
Disney-Golf
Amerikakenner
Berichten: 1073
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:31
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 Mainstreet Disneyworld,FL 32830

Re: America’s worst and best places to live in 2021 (CNBC)

Bericht door Disney-Golf »

Wat komen al die Noorderlingen dan toch zoeken in de Zuidelijke staten?
Als het in het Noorden echt zoveel beter Is vraag ik me dan af… 😳🤷‍♂️🙄
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: America’s worst and best places to live in 2021 (CNBC)

Bericht door Tipsy_1 »

Inderdaad ik woon in New Jersey maar zou liever in een de staten van het eerste lijstje wonen hoor :lol:
Gast

Re: America’s worst and best places to live in 2021 (CNBC)

Bericht door Gast »

En toch zou ik het liefst in Arizona willen wonen :thumbup:
Niet in Phoenix, liever in Tucson (Sedona is helaas onbetaalbaar)
Diederik52
Amerikafan
Berichten: 253
Lid geworden op: 27 aug 2020, 11:03
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: America’s worst and best places to live in 2021 (CNBC)

Bericht door Diederik52 »

@Tipsy_1 , @Terpies : en waarom willen jullie dan liever in het "slechte" lijstje wonen?
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 3996
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: America’s worst and best places to live in 2021 (CNBC)

Bericht door Loek »

Dit soort lijstjes zijn zinloos. Waar je het best kunt wonen is volkomen afhankelijk van je persoonlijke omstandigheden. Bijvoorbeeld waar de meeste/beste werkgevers zijn als je daarvan afhankelijk bent voor je inkomen. Of waar je familie woont, wanneer je daar grote waarde aan hecht (ouders of kinderen). Sommige mensen hebben klimaat hoog op hun lijstje, anderen de kosten van levensonderhoud (woning e.d.).

Een aantal jaar geleden maakte een bekend Amerikaans tijdschrift ook zo'n lijstje, de beste staat om te wonen. Afhankelijk van in welke staat je dit magazine kocht, stond op de cover een foto van desbetreffende staat en was die als nummer één genoemd. Het was een grapje, maar ze gaven in het artikel ook aan dat alleen jijzelf kunt zeggen wat de beste plek is om te wonen.

Het is ook niet ongewoon dat je voorwaarden in de loop der jaren veranderen. Veel Nederlanders hebben Florida of een andere warme streek hoog op hun lijstje staan. Die voorkeur kan echter veranderen, wanneer ze gaan verlangen naar "echte winters" of iets anders dat men uit herinnering is gaan romantiseren. Ik heb op deze manier veel vrienden en kennissen zien verhuizen en zo logeeradresjes voor ons maken :wink:

Overigens zijn veel Amerikanen (en ook geëmigreerde Nederlanders) blijkbaar niet zo honkvast; verhuizen naar een andere staat is niet ongewoon. Natuurlijk ligt de drempel hier wat lager, want er zijn geen taalbarriëres, zoals in Europa die mensen beletten in een ander land hun heil te zoeken. Maar ik zie op dat gebied grotere flexibiliteit bij de werknemer in de US dan die in Nederland. Als je US werkgever in Denver vertelt dat hij je beter kan gebruiken in Nashville, dan gaan de meesten gewoon. Ik zie iemand in Eindhoven nog niet zo snel verkassen naar Groningen om die reden...
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10171
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: America’s worst and best places to live in 2021 (CNBC)

Bericht door Hockey »

Loek schreef:
30 jul 2021, 20:13
Als je US werkgever in Denver vertelt dat hij je beter kan gebruiken in Nashville, dan gaan de meesten gewoon. Ik zie iemand in Eindhoven nog niet zo snel verkassen naar Groningen om die reden...
Wellicht een wat ongelukkig gekozen voorbeeld, Eindhoven heeft een grotere en sterkere economie dan Groningen en is minder geïsoleerd. Maar Nederlanders zijn minder snel genegen te verhuizen inderdaad.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: America’s worst and best places to live in 2021 (CNBC)

Bericht door Galapogos »

Gewoon uit interesse: ik merk hier in Nederland dat het bij tweeverdieners (en daar zijn er veel van) vaak zo is dat een verhuizing niet zo makkelijk ligt vanwege de baan van de partner. Speelt dat probleem in Amerika minder?
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 3996
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: America’s worst and best places to live in 2021 (CNBC)

Bericht door Loek »

Hockey schreef:
30 jul 2021, 20:21
Wellicht een wat ongelukkig gekozen voorbeeld, Eindhoven heeft een grotere en sterkere economie dan Groningen en is minder geïsoleerd. Maar Nederlanders zijn minder snel genegen te verhuizen inderdaad.
Het ging bij mij meer om de afstand. Van Groningen naar Eindhoven is ongeveer 250 km; Denver en Nashville liggen zo'n 1860 km uit elkaar. Over economische omstandigheden kan ik niet oordelen; daarvoor ben ik te lang weg uit Nederland. Zou een verhuizing in omgekeerde richting wel makkelijker gaan?
Galapogos schreef:
30 jul 2021, 20:33
Gewoon uit interesse: ik merk hier in Nederland dat het bij tweeverdieners (en daar zijn er veel van) vaak zo is dat een verhuizing niet zo makkelijk ligt vanwege de baan van de partner. Speelt dat probleem in Amerika minder?
Dat ligt eraan hoe de rollen verdeling is bij de twee verdieners. Je heb hier nog veel "traditionele" man/vrouw relaties. De vrouw volgt waar de man gaat, of de partner. Maar ik zie ook het omgekeerde. Als ze er beiden op vooruit gaan, is het niet ongebruikelijk dat een van de twee dan op de nieuwe plek wel iets anders zoekt. De werkgelegenheid op de nieuwe plek speelt uiteraard een grote rol.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4937
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: America’s worst and best places to live in 2021 (CNBC)

Bericht door hemmie »

Ik ken ook veel stellen waarbij de meeverhuizende partner vanuit huis blijft werken voor de oude werkgever, dat lijkt hier ook vaker mogelijk dan in de VS.
Terug in Texas!
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10171
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: America’s worst and best places to live in 2021 (CNBC)

Bericht door Hockey »

Loek schreef:
30 jul 2021, 20:38
Zou een verhuizing in omgekeerde richting wel makkelijker gaan?
Als je kijkt naar puur economische gronden dan absoluut ja. Eindhoven heeft zich enorm ontwikkeld qua economie. Ze waren al sterk vanwege Philips, maar zijn nu economisch minder afhankelijk van Philips, en hebben veel andere sterke bedrijven daar. ASML, VDL, Vanderlande, en tig andere. En Den Bosch, Breda en Tilburg zijn nog bereisbaar vanaf Eindhoven.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: America’s worst and best places to live in 2021 (CNBC)

Bericht door Galapogos »

Of thuiswerken voor de partner een optie is zal ook aan het werkterrein liggen. Pre-corona had ik hier in Nederland het idee dat eigenlijk alleen ict-professionals de kans hebben/krijgen om voornamelijk vanuit huis te werken. Maar misschien dat het post-corona voor meer beroepsgroepen een optie wordt.

De werkgelegenheid op de nieuwe locatie zal inderdaad een groot verschil maken, ook hier in Nederland. Dat zorgt er in toenemende mate voor dat locatiegebonden vacatures die een hoog opleidingsniveau vragen moeilijk ingevuld kunnen worden. Er is dan immers geen werk voor de (tegenwoordig bijna altijd ook hoog opgeleide) partner. Er is hier in Nederland een groot tekort aan huisartsen in de periferie van het land. Niet omdat er geen huisartsen zijn die daar willen wonen/werken, maar omdat er geen werk is voor hun partners.
Diederik52
Amerikafan
Berichten: 253
Lid geworden op: 27 aug 2020, 11:03
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: America’s worst and best places to live in 2021 (CNBC)

Bericht door Diederik52 »

Ik heb inderdaad het idee dat amerikanen wat minder honkvast zijn dan nederlanders en dat dat vooral te maken heeft met werk. In de ene staat geen werk, dan toch naar de andere! Wellicht gelden zulke top-10 lijstjes vooral voor gepensioneerden, voor de rest is werk misschien het belangrijkste criterium en moet dat voor hen het zwaarst wegen. Ik heb niet de methodology link van het CNBC artikel gevolgd, dus ik weet niet hoe de scores tot stand zijn gekomen, maar ongetwijfeld met een eigen CNBC-weging die niet gelijk is aan veel van zijn lezers. Daarom zijn zulke lijstjes inderdaad (@Loek) vooral voor de fun en voor de discussie. Dus helemaal zinloos is het dan toch ook weer niet...
Gast

Re: America’s worst and best places to live in 2021 (CNBC)

Bericht door Gast »

Hockey schreef:
30 jul 2021, 20:48
Als je kijkt naar puur economische gronden dan absoluut ja. Eindhoven heeft zich enorm ontwikkeld qua economie. Ze waren al sterk vanwege Philips, maar zijn nu economisch minder afhankelijk van Philips, en hebben veel andere sterke bedrijven daar. ASML, VDL, Vanderlande, en tig andere.
Er is ook weinig meer over van het traditionele Philips: lightning is nu Signify, semiconductors is nu NXP, ook ASML is een voormalig Philips onderdeel. Al die bedrijven zitten nu ook met HQ (of Europese HQ) in Eindhoven. Philips HQ is verhuisd naar Amsterdam, maar nog wel met sterke aanwezigheid op de HTC.
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: America’s worst and best places to live in 2021 (CNBC)

Bericht door ADE01 »

Diederik52 schreef:
31 jul 2021, 09:39
Ik heb niet de methodology link van het CNBC artikel gevolgd, dus ik weet niet hoe de scores tot stand zijn gekomen, maar ongetwijfeld met een eigen CNBC-weging die niet gelijk is aan veel van zijn lezers.
Ze nemen wel aardig wat variabelen mee die hier al genoemd worden, er staat een link in het artikel naar de gebruikte methode. Het blijft wel een lijstje met gemiddelden. Arizona, Texas, Tennesse en Georgia staan bijv. helemaal onderaan maar binnen die staten is het een enorm verschil of je in de buurt van Phoenix, Dallas, Houston, Nashville of Atlanta, of andere grote stad woont. Of dat je ergens in een afgelegen dorp woont. Binnen de grotere steden is het verschil ook weer groot tussen gebieden, voorsteden, zelfs wijken. Andersom zal het net zo zijn op het lijstje met de betere staten.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4937
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: America’s worst and best places to live in 2021 (CNBC)

Bericht door hemmie »

Galapogos schreef:
30 jul 2021, 20:55
Of thuiswerken voor de partner een optie is zal ook aan het werkterrein liggen. Pre-corona had ik hier in Nederland het idee dat eigenlijk alleen ict-professionals de kans hebben/krijgen om voornamelijk vanuit huis te werken. Maar misschien dat het post-corona voor meer beroepsgroepen een optie wordt.
Ik kende hier pre-covid ook wel een HR medewerker en een accountant die na een verhuizing naar een andere staat thuis werkten. Ik heb het idee dat dat hier veel gangbaarder is dan in NL. Ik zie dat ik het in mijn eerdere bericht verkeerd gad geschreven, ik bedoelde dau dat dat in de VS makkelijker is dan in NL.
Terug in Texas!
Diederik52
Amerikafan
Berichten: 253
Lid geworden op: 27 aug 2020, 11:03
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: America’s worst and best places to live in 2021 (CNBC)

Bericht door Diederik52 »

@ADE01 Natuurlijk verlies je steeds meer detail en verschil naarmate je meer geaggregeerd werkt. De resultaten moesten wel passen in de omvang van het artikel en geven dus niet meer dan een globale gemiddelde indicatie. Ik schreef hierboven al "voor de fun en de discussie". Elseviers Weekblad heeft een vergelijkbare analyse op gemeenteniveau; als je dat voor de USA wilt doen (county niveau) heb je een boekwerk nodig voor de resultaten.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3026
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: America’s worst and best places to live in 2021 (CNBC)

Bericht door Almere vak V »

Ach, weet je wat het is. Het is een sterk persoonlijk iets.

Ik kom voor mijn werk met enige regelmaat in zo'n beetje alle staten van Amerika. En ik moet zeggen dat ik in al die staten plekken kan aanwijzen waar ik nog niet dood gevonden wil worden. En andersom, waar het volgens mij fantastisch is om te wonen.

Maar als je het mij vraagt denk ik dat ik ook vrij simpel zo'n lijstje kan maken voor de provincies in Nederland.
Carolien123
Amerikafan
Berichten: 164
Lid geworden op: 05 sep 2016, 13:17
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: America’s worst and best places to live in 2021 (CNBC)

Bericht door Carolien123 »

Almere vak V schreef:
02 sep 2021, 19:32

Maar als je het mij vraagt denk ik dat ik ook vrij simpel zo'n lijstje kan maken voor de provincies in Nederland.
Met her verschil dat je het dan hebt over landen van Europa. Ieder land en streek heeft zijn mooie en minder mooie kanten.
2016 Florida
2017 South West
2017 Deep South
2018 Seattle
Mies2301
Amerikakenner
Berichten: 481
Lid geworden op: 21 aug 2012, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: America’s worst and best places to live in 2021 (CNBC)

Bericht door Mies2301 »

Ik ken genoeg steden in Nederland waar ik ook echt niet zou willen wonen hoor...
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer