Nashville explosie

Is er vermeldenswaardig nieuws over de Verenigde Staten? Meld het dan in dit forum.
Plaats reactie
Corv
Amerikakenner
Berichten: 656
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Nashville explosie

Bericht door Corv »

Nashville explosie :oops:
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7753
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Nashville explosie

Bericht door mtl »

Mogelijk een aanslag volgens de burgemeester.
Gebruikersavatar
Bushmaster
Amerika-expert
Berichten: 2590
Lid geworden op: 29 jul 2004, 11:56

Re: Nashville explosie

Bericht door Bushmaster »

https://nos.nl/artikel/2362015-zware-ex ... ville.html
In de Amerikaanse stad Nashville is een zware explosie geweest in het centrum. Er is een 'recreational vehicle', mogelijk een camper, midden op straat de lucht in gevlogen. Volgens de politie gaat het om een "bewuste actie".
Afbeelding
BlueRidgeParkway
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 12 nov 2020, 07:00
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Wilkes County, NC

Re: Nashville explosie

Bericht door BlueRidgeParkway »

Gezien de toegelichte schade die ik zie, hebben ze nog geluk gehad. Het ging hier voor wat we nu weten om een IED die in een RV geplaatst was. Heb diverse DHS cursussen gedaan (bv. response to bombing incidents, screening of buildings for potential seismic hazards, etc), en weet dat als de RV meer explosive material had de schade aanzienlijk groter geweest zou zijn.

Hoop dat ze de daders van deze laffe daad snel te pakken krijgen.
”I’m doin’ finer than frog hair split four ways.”
Gebruikersavatar
boonens
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 23 jan 2013, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Nashville explosie

Bericht door boonens »

@BlueRidgeParkway Begrijp ik nu goed dat je aangeeft op deze cursussen te hebben geleerd dat meer explosief materiaal een grotere ontploffing zou hebben betekend? Ik hoop niet dat deze cursussen erg duur waren :wink:

Tot op heden 3 gewonden (niet kritiek) in het ziekenhuis, maar er wordt ook gezegd dat er mogelijk menselijke resten zijn gevonden. Ook dit is overigens wel vrij bizar: "A recorded message that indicated a bomb would explode in 15 minutes was heard coming from the RV, Metro Nashville Police Chief John Drake said during a news conference. "There were a number of people who did evacuate and then we know of some people, it didn't go off when the message said it would and so people started coming back in, and then it went off," he explained."
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14301
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Nashville explosie

Bericht door Coyote »

boonens schreef:
26 dec 2020, 00:29
"A recorded message that indicated a bomb would explode in 15 minutes was heard coming from the RV, Metro Nashville Police Chief John Drake said during a news conference.
In onderstaande clip hoor je bovenstaande tekst. Zo te horen uitgesproken door een vrouw, vanaf 0:28:



Opvallend is natuurlijk de waarschuwing vooraf waardoor het lijkt alsof de daders wilden voorkomen dat er slachtoffers vielen. We zagen dit in het verleden ook bij terreurgroepen in Europa.

Iets zegt mij dat dit daarom niet de laatste zal zijn... :(

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
BlueRidgeParkway
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 12 nov 2020, 07:00
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Wilkes County, NC

Re: Nashville explosie

Bericht door BlueRidgeParkway »

boonens schreef:
26 dec 2020, 00:29
@BlueRidgeParkway Begrijp ik nu goed dat je aangeeft op deze cursussen te hebben geleerd dat meer explosief materiaal een grotere ontploffing zou hebben betekend? Ik hoop niet dat deze cursussen erg duur waren :wink:
Bedoelde dat het hier ondanks dat de IED in een RV was geplaatst, het om een IED van kleinere afmeting moet handelen. Een IED in de grote van de RV zou dus niet enkel meer schade hebben aangebracht over een groter oppervlakte, maar ook een andere schade (zichtbare) hebben veroorzaakt. En hoe grappig als je ook denkt dat je bent, nee gelukkig hoef ik dit soort cursussen niet te betalen, want ze zijn niet goedkoop.
”I’m doin’ finer than frog hair split four ways.”
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4370
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Nashville explosie

Bericht door Ruud2004 »

@BlueRidgeParkway Gelukkig ook geen IED aangevuld met zakken spijkers/glas oid, dan was de schade niet te overzien geweest. Wel merkwaardig dat eerst gewaarschuwd werd, dat zie/lees je zelden.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Gebruikersavatar
boonens
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 23 jan 2013, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Nashville explosie

Bericht door boonens »

Inmiddels lijkt vast te staan dat het gevonden weefsel menselijk is, maar de relatie met de ontploffing is nog onduidelijk. Ik kan mij bijna niet voorstellen dat het een onschuldige omstander was, daar dit uit camerabeelden en getuigenverklaringen inmiddels wel duidelijk zou moeten zijn. Fingers crossed dat het het lichaam van een lone wolf betreft, die met zijn misdaad uit het leven is gestapt.

@Coyote Het kan nog alle kanten op natuurlijk en inderdaad zijn er veel overeenkomsten, maar je zou zeggen dat een terreurgroep een aanslag claimt om hun standpunt kracht bij te zetten of angst in te boezemen. Helemaal wanneer het een nieuwe groep betreft en zij zich voor het eerst met een aanslag op het strijdtoneel melden.

@BlueRidgeParkway Schermen met kennis, vervolgens een open deur intrappen en dan niet tegen een klein grapje kunnen? Cheer up, het is Kerst :sunny:
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV
dutchie_in_boston
Amerika-expert
Berichten: 1794
Lid geworden op: 14 aug 2007, 21:57
Locatie: Boston, MA

Re: Nashville explosie

Bericht door dutchie_in_boston »

AT&T gebouw opgeblazen, geen communicatie in een groot gebied met 911, alarmen etc. die niet werken. Ik zag in een commentaar dat dit waarschijnlijk Die Hard III is en er een grote kluis met goud wordt leeggerooft :blink:. :lol:
Gebruikersavatar
Bushmaster
Amerika-expert
Berichten: 2590
Lid geworden op: 29 jul 2004, 11:56

Re: Nashville explosie

Bericht door Bushmaster »

Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer