Bekende ketens kunnen met moeite het hoofd boven water houden. Hopelijk zijn ze er nog als we weer naar Amerika mogen...

Roland
Goede opmerkingen. Als het gaat om de franchise nemers dan is de situatie vs mom&pop niet zo heel verschillend. Met dat verschil dat mom&pop's allicht geen franchise fees ed moeten betalen.Terpies schreef: ↑19 aug 2020, 10:54Dat de ketens het zwaar hebben is misschien wel waar, maar de Mom & Pop restaurants hebben het nog veel zwaarder of zijn al omgevallen (en daar breng ik meestal liever mijn geld naar toe).
Overigens, de meeste ketens zijn voor bijna 100% allemaal franchisers (bij restaurants, maar bv ook bij hotels (licensed but independently owned, managed and operated)....uit het bericht komt niet echt naar voren of de keten op omvallen staat of de verschillende franchise nemers.
Ik zeg niet dat de franchise nemers het niet slechter of beter hebben dan de Mom&Pop restaurants...ik vroeg me alleen af waar het filmpje van @Coyote specifiek op doelde: de keten in zijn geheel of de restaurants zelf.