Breaking news! Vanaf vrijdag (13/3) geen vluchten meer vanuit Europa naar de V.S. voor 30 dagen!

Is er vermeldenswaardig nieuws over de Verenigde Staten? Meld het dan in dit forum.
Gesloten
Gebruikersavatar
Disney-Golf
Amerikakenner
Berichten: 1073
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:31
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 Mainstreet Disneyworld,FL 32830

Breaking news! Vanaf vrijdag (13/3) geen vluchten meer vanuit Europa naar de V.S. voor 30 dagen!

Bericht door Disney-Golf »

President Trump announces suspension of travel between U.S. and Europe for 30 days

https://fox35orlando.com/news/president ... or-30-days
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Breaking news! Vanaf vrijdag (13/3) geen vluchten meer vanuit Europa naar de V.S. voor 30 dagen!

Bericht door bedeve »

Vanochtend rond 07:15 uur is dit in Nederland ook bevestigd.

Laatste update: 12 maart 2020, 07:14, Amsterdam

De Verenigde Staten voeren in de nacht van vrijdag 13 maart op zaterdag 14 maart een inreisverbod in voor iedereen die de afgelopen 14 dagen in een Europees land is geweest, behalve voor Amerikaanse burgers. Dit heeft impact op Schiphol. Samen met de luchtvaartmaatschappijen brengen we nu in kaart wat dit precies voor de vluchten naar Amerika betekent. We houden je op de hoogte zodra er meer bekend is.

Advies
Ga je op reis? Neem dan contact op met jouw luchtvaartmaatschappij.

https://www.schiphol.nl/nl/berichten/in ... gde-staten
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
boonens
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 23 jan 2013, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Breaking news! Vanaf vrijdag (13/3) geen vluchten meer vanuit Europa naar de V.S. voor 30 dagen!

Bericht door boonens »

Misschien maar een (tijdelijk) Corona subforum aanmaken? Dit zal een golf aan topics, vragen en verhalen brengen en het forum de aankomende weken wel gaan beheersen.

Ontzettend zuur voor mensen met plannen die in de aankomende weken zouden vertrekken!
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Breaking news! Vanaf vrijdag (13/3) geen vluchten meer vanuit Europa naar de V.S. voor 30 dagen!

Bericht door vana »

Zorg wel dat je heel veel geduld hebt.
Mijn dochter werkt hij het bedrijf dat de boekingen via social media verzorgt bij KLM en ze had gisteren (dus voor de reisstop) al ruim 25.000 berichten in de wacht staan!
Ik denk dat je beter kunt gokken om er per telefoon tussen te komen (wat me ook een vrij onmogelijke zaak lijkt)
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Breaking news! Vanaf vrijdag (13/3) geen vluchten meer vanuit Europa naar de V.S. voor 30 dagen!

Bericht door Coyote »

boonens schreef:
12 mar 2020, 07:22
Misschien maar een (tijdelijk) Corona subforum aanmaken? Dit zal een golf aan topics, vragen en verhalen brengen en het forum de aankomende weken wel gaan beheersen.
Lijkt me nog niet zo verkeerd of het Corona topic naar hier verplaatsen. Berichten hierin gaan nu toch alleen over het vliegverbod en alle heisa die dat met zich meebrengt.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Pistolpete
Amerikafan
Berichten: 179
Lid geworden op: 11 dec 2015, 11:28
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Breaking news! Vanaf vrijdag (13/3) geen vluchten meer vanuit Europa naar de V.S. voor 30 dagen!

Bericht door Pistolpete »

Hoi,


Ja balen zeg. Ik volg deze discussie ook graag. Wij zijn voornemens om in de week van 20 april te gaan.

Pete
2013 Florida + Denver
2013 Michigan + Chicago
2014 Canada Zuid-Oost + VS Noord-Oost
2016 Route66 Chicago - St. Louis - vlucht - LV - LA
2017 Noord-West
2018 Midden-Noord
2019 Deep South + Glacier NP + Waterton
2020 Alaska of Zuid Oost (ging niet door)
Franciscus
Amerikakenner
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 jun 2017, 21:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Breaking news! Vanaf vrijdag (13/3) geen vluchten meer vanuit Europa naar de V.S. voor 30 dagen!

Bericht door Franciscus »

Hier ook al een draad over Corona en de gevolgen, uiteraard met het inreisverbod.
viewtopic.php?f=10&t=76111

Opmerking moderator

Laten we dit topic voorlopig even sluiten en zoveel mogelijk in het al bestaande topic verder te praten.
2017 juli/augustus: 6 weken Eclips-Roadtrip, grote ronde vanuit Portland
2014 april/mei: 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni: 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni: 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei: 2,5 week LA - SF en 1 week Miami / Florida Keys
Gesloten
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer