Nederlandse YouTubers gepakt bij Area 51

Is er vermeldenswaardig nieuws over de Verenigde Staten? Meld het dan in dit forum.
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Nederlandse YouTubers gepakt bij Area 51

Bericht door Harry »

Jonge jonge, je maakt er wel een drama van hoor. :lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Hamilton
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 24 jul 2019, 10:06
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Nederlandse YouTubers gepakt bij Area 51

Bericht door Hamilton »

Beste @Hockey ; ik hoop van harte dat deze enorme tragedie je niet nog meer stress gaat opleveren dan het nu lijkt te doen. Een paar jonge jongens zijn een hek over geklommen en zijn daarvoor terecht opgepakt - mijn opa vertelde altijd dat hij als kwajongen appels stal van boer janssen (dat heet nu ook trespassing) in Wijchen. Gelukkig was jij er toen niet om om de doodstraf te schreeuwen op het marktplein.

Je zegt het zelf al; de VS heeft nog niets besloten. Dus jouw stelling dat de VS hier zwaar aan tilt is ook nog niet bewezen! :thumbup:
En ze hebben niemand pijn gedaan?
Nee.

Succes met verwerken Hockey! Laten we samen een shotje azijn nemen als we de volgende keer bij het naar amerika reizen argwanend in detentie worden gehouden vanwege deze twee YouTube criminals.
Gebruikersavatar
boonens
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 23 jan 2013, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Nederlandse YouTubers gepakt bij Area 51

Bericht door boonens »

Ik had eigenlijk een veel harder optreden tegen deze jongeren verwacht, als signaal naar mensen die zo dom zijn om gehoor te geven aan de 'Storm Area 51' oproep/meme voor 20 september. Dit speelt al maanden online en deze NL jongeren hebben zeer waarschijnlijk alvast een voorschotje op de populariteit en likes willen nemen. Voor wie de oproep niet kent, zie o.a deze twee berichten hoe groot dit op internet is:
https://www.npr.org/2019/07/15/74193896 ... 8363540984)
https://www.apnews.com/86167556378d4198a44e6626b02724df

In dat licht ben ik het dan ook niet eens met @Hamilton. Wij kennen in NL het resultaat van Project X Haren. Deze twee jongens zijn oud genoeg om in te zien dat hun actie, indien succesvol, een soort aanmoediging kan zijn voor veel andere wereldvreemde figuren. In de berichten wordt gesproken over een verwachte opkomst van 40.000 mensen voor 20 september. Nu lijkt mij dit rijkelijk overdreven, maar wat nu als er inderdaad 100 eikels zo gek zijn om het hek te bestormen? We hebben in Haren kunnen zijn hoe makkelijk zoiets uit de hand loopt.
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV
Gebruikersavatar
Hamilton
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 24 jul 2019, 10:06
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Nederlandse YouTubers gepakt bij Area 51

Bericht door Hamilton »

Dat punt kan ik best volgen hoor @boonens . Al denk ik best wel dat er een verschil zit tussen de trein pakken naar Haren of veel geld te investeren (ticket, auto etc) om naar een super afgelegen gebied af te reizen. Daarbij zien ze die mensen al van mijlenver aankomen. Zoveel wegen zijn er niet in dat gebied.

Eerst maar eens zien of er echt wat mee gebeurd.

Maar het punt dat ik probeer te maken is dat de volksmennerij hier om met fakkels en hooivorken te roepen om flinke straffen wat overtrokken is. Puntje bij paaltje zijn ze domme jonge gasten die niemand pijn hebben gedaan. En als de VS besluit om ze daar voor te straffen dan heeft het rechtsysteem gesproken. Het valt me gewoon op hoe boos mensen die er niets mee te maken hebben hier om worden (lijken me veel ergere zaken te zijn om je over op te winden).
Gebruikersavatar
boonens
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 23 jan 2013, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Nederlandse YouTubers gepakt bij Area 51

Bericht door boonens »

Je kan het ook omdraaien. Alle hotels, motels en campgrounds tot in de wijde omtrek van Area 51 zijn volgeboekt voor 20 september. De vraag is dan, welke groep vormt in potentie een groter risico? Jongeren die in een hype in de trein springen voor een bezoekje aan Haren, of een groep die een oproep voor een bestorming kennelijk zo serieus neemt dat weken vooraf accommodatie wordt geboekt en zij hier een halve dag of meer voor willen reizen? De toekomst zal het leren inderdaad. Ik verwacht, en hoop, dat het uitloopt op een soort instant festivalletje met een paar duizend man. Er hoeft echter maar een kleine groep zo dom te zijn (met de geringe gevolgen die het voor deze 2 Nederlanders heeft gehad in het achterhoofd) om al dan niet onder invloed van middelen de dag een dramatische wending te geven.

V.w.b. je punt over de boosheid van mensen; deze reactie is zo oud als de mensheid. Wij zien overtreders graag lijden. Vroeger gooiden we rotte eieren naar iemand op het schavot op het marktplein, nu doen we dat virtueel op het internet. Ik hoop dat het een flinke boete wordt, hen de toegang tot de VS voor lange tijd wordt ontzegd en dat ze de camera's/drones etc. kwijt zijn. Een gevangenisstraf lijkt mij inderdaad overdreven.
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV
JKG
Amerikafan
Berichten: 207
Lid geworden op: 24 mar 2008, 20:25
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Re: Nederlandse YouTubers gepakt bij Area 51

Bericht door JKG »

Ik ben benieuwd naar de uitspraak maandag.

Dat afgeven op de social media generatie; tuurlijk is het van alle tijden, maar wat je doet is nu wereldwijd te zien.
Wat een ander deed, kwam je misschien nooit achter of jaren later. Ik heb vroeger ook wel eens een paar appels gejat van een boomgaard en ook andere dingen gedaan die niet kunnen, maar niet voor likes of views. Tegenwoordig doet men dingen om meer likes en views te krijgen, meer bekendheid en meer geld. Op het dak van een trein zitten kan iedereen nu zien en jongere kinderen zijn makkelijk over te halen om iets te doen.
Of vlak bij een rails gaan staan als een trein langs komt en dan een trap voor je bek krijgen van de machinist. Dat heeft 'm overigens geen windeieren gelegd, met dat filmpje heeft ie ergens tussen de $25.000-50.000 kunnen binnenharken, wellicht nog meer.

Maar voor deze twee jongens is denk ik het softe beleid van Nederland de reden geweest om het gewoon te doen, naast de likes, views en geld.

Komen ze er nu alleen af met een kleine boete, dan kan dat wel een teken zijn naar andere mensen, dat je best Area 51 kan pogen te betreden (ook al kom je echt niet ver met de private security van de buitenste ring).

Nu maar de uitspraak afwachten, het zou mij benieuwen. :D
dutchie_in_boston
Amerika-expert
Berichten: 1794
Lid geworden op: 14 aug 2007, 21:57
Locatie: Boston, MA

Re: Nederlandse YouTubers gepakt bij Area 51

Bericht door dutchie_in_boston »

domme, domme jongetjes. Laten hun huurauto op het verboden terrein staan. Geven toe dat ze de engelse taal goed beheersen en dat ze de verboden-toegang borden zagen en voorbij reden maar dachten dat die niet op hen van toepassing waren - want No Entry Allowed en Secure Government Facility en Photography Prohibited roepen bij mij ook allerlei vragen op of dat nu echt wel niet mag :lol:.
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2498
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Nederlandse YouTubers gepakt bij Area 51

Bericht door Dutchess »

Hockey schreef:
13 sep 2019, 09:10
Hamilton schreef:
13 sep 2019, 08:24
In the end hebben ze niemand pijn gedaan. De VS lijkt het daar mee eens te zijn want ze mogen het land verlaten en een borg van 500 is niet genoeg incentive voor de meeste mensen om je courtdate af te wachten.
Dat ze de VS mogen verlaten heb ik alleen maar gelezen in het bericht van RTL Nieuws en dat bericht riep meer vragen op dan het beantwoordde.
"Ze mogen de Verenigde Staten nu verlaten", zegt de woordvoerder. "De borgsom is opgelegd zodat ze naar de rechtszaak komen."
Wie is die woordvoerder? Woordvoerder van wie? Heeft RTL, de NOS, de Telegraaf of wie dan ook de voorwaarden ingezien van de borgtocht?
Het bericht van de Nye County Sheriff's Office (te zien op hun officiële Facebook pagina) deelde mee dat
The conditions of their bail did not include any provisions that they remain in the United States
en dat
their next court date is September 16th at 10 am in the Beauty Justice Court
Ik verwacht dat ze wel komen opdagen, want op die manier hebben nog meer te vertellen op Youtube.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
dutchie_in_boston
Amerika-expert
Berichten: 1794
Lid geworden op: 14 aug 2007, 21:57
Locatie: Boston, MA

Re: Nederlandse YouTubers gepakt bij Area 51

Bericht door dutchie_in_boston »

het zou natuurlijk nog dommer zijn om maandag niet bij de rechtbank te verschijnen, dan kan er een arrestatiebevel komen. Maar goed, ik vind het al van die domme jongetjes, dus wie weet wat ze gaan doen. Misschien denken ze dat die court date ook niet op hen van toepassing is :lol:.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Nederlandse YouTubers gepakt bij Area 51

Bericht door Coyote »

Hamilton schreef:
13 sep 2019, 10:54
Puntje bij paaltje zijn ze domme jonge gasten die niemand pijn hebben gedaan.
Moeten ze dan eerst iemand pijn doen voor wij verontwaardigd mogen zijn??

Wat mij persoonlijk tegen de borst stuit is dat ze hier (hoogstwaarschijnlijk) een eigen slaatje uit gaan slaan. Als ze er met een flinke waarschuwing vanaf komen slaan ze zichzelf straks op de borst als ze terug zijn in Nederland. Gaan diverse talkshows bij langs. Want ja, de Nederlandse media smult ervan en dikt het liefst nog even aan (alles voor de kijkcijfers). De jongens maken er nog een mooi filmpje van en kunnen weer de nodige $$$ bijschrijven op hun rekening want dat zo'n filmpje viewers gaat opleveren weet je bij voorbaat al.

Ik heb geen enkele waardering voor zulke types die menen dat 'alles maar moet mogen'. Want denk maar niet dat ze niet wisten wat ze deden. Dat wisten ze donders goed. Natuurlijk gaan ze dat niet roepen want ze hebben goed in de gaten dat dat het voor hen alleen maar erger maakt.

Ik mag hopen dat het Amerikaanse rechtssysteem z'n werk doet maandag en dat de media hen negeert (maar dat zal wel ijdele hoop zijn).

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2498
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Nederlandse YouTubers gepakt bij Area 51

Bericht door Dutchess »

Ik ben het helemaal met je eens, Roland!
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
JKG
Amerikafan
Berichten: 207
Lid geworden op: 24 mar 2008, 20:25
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Re: Nederlandse YouTubers gepakt bij Area 51

Bericht door JKG »

Coyote schreef:
13 sep 2019, 18:05

Wat mij persoonlijk tegen de borst stuit is dat ze hier (hoogstwaarschijnlijk) een eigen slaatje uit gaan slaan. Als ze er met een flinke waarschuwing vanaf komen slaan ze zichzelf straks op de borst als ze terug zijn in Nederland. Gaan diverse talkshows bij langs. Want ja, de Nederlandse media smult ervan en dikt het liefst nog even aan (alles voor de kijkcijfers). De jongens maken er nog een mooi filmpje van en kunnen weer de nodige $$$ bijschrijven op hun rekening want dat zo'n filmpje viewers gaat opleveren weet je bij voorbaat al.
Ook als ze wel een gevangeisstraf krijgen, zullen ze een rondje langs de zenders doen, zodra ze vrijkomen.
Ze hebben nu al meer volgers erbij dan wat ze normaal dagelijks erbij krijgen. Zelfs het 'familiekanaal' van Ties. Niet dat iedereen blijft hangen, maar ze kijken ook video's en dat levert sowieso geld op.
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Nederlandse YouTubers gepakt bij Area 51

Bericht door Hockey »

@ Hamilton, ik heb nog nooit zo'n hoeveelheid quatsch over mezelf gelezen. Ik was er beduusd van. :clap:
Gast

Re: Nederlandse YouTubers gepakt bij Area 51

Bericht door Gast »

Kamerlid Van Helvert (CDA) heeft vragen aan minister Blok (BZ) gesteld. Eens kijken hoe dat in het mondelinge uurtje gaat. Hopelijk komt er niks uit voor het komende AO Politie (bij ons departement), maar ik denk dat onze juristen van JenV er ook al mee bezig zijn.

[edit]

En bovendien, we moeten nu geen dingen zoals bepaalde mensen hier al aannemen gaan aannemen. Ze zijn officieel nog verdachte en onschuldig tot hun onschuld bewezen is. Jij en ik zijn gewoon burgers, wij behoren niet tot de opsporingsdiensten, verdediging en/of rechtelijke macht aldaar en hebben geen dossier. Ik kan ook allerlei dingen gaan roepen, hoe schandalig het is, maar dat is gewoon een mening maar geen voldrongen feit. Ik weet geen belastende en ontlastende feiten. Die heb je nl. bijna altijd in een strafdossier. Het gaat er voor mij even om dat hier geen ongelukken gaan gebeuren in het proces, dat dat proces wat ze krijgen wel eerlijk is. Dat de toegang in het vervolg zal worden ontzegd kan en zal waarschijnlijk, maar dat kan ook los staan van het strafproces. Immers, de Nederlandse Marokkanen die in 2017 de toegang is geweigerd hadden ook geen strafbaar feit in Amerika begaan.
Gebruikersavatar
boonens
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 23 jan 2013, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Nederlandse YouTubers gepakt bij Area 51

Bericht door boonens »

De jongens zijn opgepakt op een locatie waar zij niet hadden moeten zijn. Hierbij zijn zij waarschuwingsborden gepasseerd die expliciet melden dat het verboden is het gebied voorbij deze borden te betreden. De jongens ontkennen dat niet, alleen is hun verweer dat zij dit hebben gedaan om bij een militaire post (voorbij de borden) te vragen of zij mochten filmen. Kortom, er is geen discussie over schuldig/onschuldig maar meer over de gradatie van ernst, de implicaties van deze actie en de passende straf. En dat is iets waar buitenstaanders prima over kunnen speculeren op een Nederlands forum, zonder dat er 'ongelukken gaan gebeuren in het proces' of dat dit 'wel eerlijk is'.
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Nederlandse YouTubers gepakt bij Area 51

Bericht door Marcopstal »

SBgast schreef:
15 sep 2019, 20:19
Ze zijn officieel nog verdachte en onschuldig tot hun onschuld bewezen is.
Waar haal je zo zaken toch telkens weer ? Ze zijn op heterdaad betrapt op een locatie waar ze niet mogen komen, iets wat duidelijk is aangegeven en wat ze ook toegaven te hebben gezien maar ze "dachten" dat dat niet op hen van toepassing was. Wat moet je nog meer hebben om schuldig te zijn ? Enige vraag is welke straf het gevolg zal zijn. Overigens klopt je zin niet eens.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 8334
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Re: Nederlandse YouTubers gepakt bij Area 51

Bericht door Bennogr »

Als ze echt "journalistiek" te werk hadden willen gaan, hadden ze gewoon de voorlichter van Area51 kunnen bellen. Dit is Amerika waar iedere overheidsorganisatie een officiele voorlichter (of voorlichters) heeft. Er worden zelfs rondleidingen gegeven voor het algemene publiek!

En in Amerika betekent 'verboden toegang' gewoon 'verboden toegang.' Zeker voor militaire installaties. En 'grapjes' maken tegen politiemensen (of immigratieambtenaren), moet je gewoon niet doen. Zeker als je Engels niet echt goed is. Grapjes maken in een vreemde taal is altijd erg moeilijk. En wat in 1 land 'grappig' is, hoeft bepaald niet grappig te zijn in een ander land.

De tijd dat je hier na de inauguratie van een president (in mijn geval Reagan) even het Congressgebouw kon binnenrennen en een telefoon in een telefooncel kon pakken zijn al lang voorbij. Zeker na 11 september 2001.
Laatst gewijzigd door Bennogr op 16 sep 2019, 20:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Ziva
Amerika-expert
Berichten: 3387
Lid geworden op: 29 sep 2008, 18:08
Locatie: USA

Re: Nederlandse YouTubers gepakt bij Area 51

Bericht door Ziva »

Hamilton schreef:
13 sep 2019, 10:54
Maar het punt dat ik probeer te maken is dat de volksmennerij hier om met fakkels en hooivorken te roepen om flinke straffen wat overtrokken is. Puntje bij paaltje zijn ze domme jonge gasten die niemand pijn hebben gedaan. En als de VS besluit om ze daar voor te straffen dan heeft het rechtsysteem gesproken. Het valt me gewoon op hoe boos mensen die er niets mee te maken hebben hier om worden (lijken me veel ergere zaken te zijn om je over op te winden).
Ik vind het veel storender dat jij dit afdoet als een kwajongensstreek en het hele voorval bagetaliseerd alsof het niks voorsteld. Je zet mensen die zich er druk om maken te kakken en vindt dan ook nog even en passant dat jij mag bepalen waar anderen zich over mogen/moeten opwinden :roll:

Je weet nu al dat deze idioten, eenmaal terug in Nederland, een beetje stoer gaan doen en zichelf een helden status aan zullen meten in plaats van een voorbeeld te zijn voor hun "publiek" door te zeggen "don't try this at home kids". Dan mag het voorval op zich wellicht niet zo ernstig zijn maar de omstandigheden waaronder het plaats vond, hun intentie erachter en de "aftermath" maken dat deze idioten wat mij betreft wel gewoon een jaartje in prison zouden mogen van mij. Zodat ze echt iets te vertellen hebben als ze thuiskomen.

Sorry hoor maar deze twee zijn voor mij een goed voorbeeld van de hersenloze generatie jonge mensen die echt totaal gestoord zijn en gewoon zo geobsedeerd zijn door social media en het vergaren van een groep volgers dat ze werkelijk compleet gestoord zijn in hun doen en laten om dat doel te bereiken.
JKG
Amerikafan
Berichten: 207
Lid geworden op: 24 mar 2008, 20:25
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Re: Nederlandse YouTubers gepakt bij Area 51

Bericht door JKG »

Vandaag de rechtszaak. In Beatty nog wel. Eindje rijden voor ze. Mogen ze 6 maanden zitten of mogen ze veel geld in NL verdienen met talkshows?
Ziva
Amerika-expert
Berichten: 3387
Lid geworden op: 29 sep 2008, 18:08
Locatie: USA

Re: Nederlandse YouTubers gepakt bij Area 51

Bericht door Ziva »

Tijdje zitten zal ze goed doen als je het mij vraagt ;)

Geloof echt niets van hun verhaal dat ze de borden niet gezien hadden ;)
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer