Foto's van reizigers naar Verenigde Staten gestolen bij cyberaanval

Is er vermeldenswaardig nieuws over de Verenigde Staten? Meld het dan in dit forum.
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2248
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Foto's van reizigers naar Verenigde Staten gestolen bij cyberaanval

Bericht door Big Al »

tomhster schreef:
28 jun 2019, 15:35
Waarom zouden er beelden worden opgeslagen? Volgens mij is er namelijk geen koppeling met persoonsgegevens.
Misschien niet. Nog niet.
Facial recognition has uses way beyond air travel and has been tested to read emotions, sexuality and personal traits that are unrelated to physical identity.

[...]

“Imagine a government tracking everywhere you walked over the past month without your permission or knowledge,”

(https://tinyurl.com/y4qgskcf)
The cameras scan the faces of passengers as they enter the tram and compare them with a database of individuals who have been banned from public transport.

[...]

is testing new technology to help spot suspicious behavior and then alert the Dutch Royal Military Police. “Suspicious” may include: running in the arrivals hall, wild arm movements, a toilet visit that takes too long, a group of people splitting off [...]

https://tinyurl.com/y3rxq2o7
Landelijk zijn een paar honderd reclameborden uitgerust met een verborgen camera. Dat bleek vandaag omdat ophef ontstond nadat een reiziger een camera in een reclamezuil op station Amersfoort ontdekte. Volgens de NS worden er geen videobeelden gemaakt, maar gaat het om een sensor die voor adverteerders detecteert hoelang reizigers naar de advertentie kijken.

https://www.ad.nl/amersfoort/honderden- ... ~aa5a1190/
[...] camera's waarmee mensen in de auto kunnen worden gefotografeerd. De apparaten zien straks of er een 'verdachte situatie' is en of een bestuurder bijvoorbeeld iets in de hand heeft.

https://tinyurl.com/y4k5fse3
[...] krijgt beelden binnen [voor gezichtsherkenning] van uiteenlopende bronnen als beveiligingscamera’s, pinautomaten, sociale media en observatie-eenheden [...]

https://tinyurl.com/y4bloq3w
Gezichtsherkenning wordt nu ook al bij sommige sportwedstrijden en evenementen ingezet en vrijwel iedere bezoeker wordt door het systeem gehaald c.q. in het systeem opgeslagen. Dit komt zowel in de V.S. als in Europa voor.

Er zijn steeds meer bedrijven (en wellicht ook overheden) die kosten berekenen als mensen niet (of minder) gevolgd willen worden. Zo kost mijn autoverzekering meer daar ik bedank voor het laten installeren van een systeem dat mijn locatie en snelheid continu doorgeeft. Tolwegen kosten hier meer als je geen 'tracker' wilt en sommige wegen zijn zonder zo'n zender al helemaal niet toegankelijk. In Nederland zie je dat ook al, bijvoorbeeld in een Helmondse wij waar je korting op je huur kan krijgen als je toestemming geeft om je te laten volgen. Een 'slimme' wijk, heet dat dan. Met al die 'slimme' technologie moet je denk ik kiezen. Of je huis/apparatuur/wijk is slim, of jij bent slim. Maar niet allebei.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Foto's van reizigers naar Verenigde Staten gestolen bij cyberaanval

Bericht door PSVwally »

tomhster schreef:
28 jun 2019, 15:35

Waarom zouden er beelden worden opgeslagen? Volgens mij is er namelijk geen koppeling met persoonsgegevens.
En als dat al zo zou zijn duurt het ook nog even voordat deze bekend zijn. Het is niet zoals NCIS of CSI dat enkele seconden na het invoeren van wat gegevens een persoon naar boven komt. Teveel variabelen.

Kijk naar een politieaktie in Rotterdam 1 of 2 jaar geleden. Werd er een auto bij de Belgische grens 'geflagged' maar pas in Rotterdam onderschept.

Overigens vind ik Schiphol ook niet de beste luchthaven, maar ik kan me persoonlijk ook nooit erg druk maken om security als ik daar ben. Ik ben immers op vakantie. Ik zou het vervelender vinden als er in 1 van die 12 koffers die klaarliggen voor een secondary een explosief of drugs zou zitten welke anders niet opgemerkt worden.
Ik vind het 'irritanter' dat je zowat 1,5km moet lopen naar de bagagebanden en je daar nog regelmatig meer dan 30!! minuten op je koffers moet wachten bij terugkomst
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Foto's van reizigers naar Verenigde Staten gestolen bij cyberaanval

Bericht door roelb »

Ik begrijp dat als je eens per jaar een keer door security moet. Maar als dat vaker wordt, je niet alle tijd van de wereld hebt en je dan nog ziet dat op Schiphol wel heel erg veel carry-on luggage naar secondary gaat (zo uit waarnemingen: van bijna 1 op de 2 passagiers wel iets), terwijl dat nergens anders in de wereld zo is, dan wordt dat wel erg frustrerend. Ik haal zelf altijd alles uit mijn trolley en/of rugtas, ondanks dat het mantra tegenwoordig is dat alles moet blijven zitten (iets dat in de US in de TSA pre lines wel perfect werkt). Maar op Schiphol is dat een garantie op secondary. Dus ik leg alles toch maar mooi uitgestald in een aantal kratjes. En dan nog gaat er altijd wel een van die kratjes naar secondary, terwijl er niets bijzonders mee is. Ik heb het vermoeden dat er gewoon een enorm hoog steekproefpercentage is ingesteld. Want bij secondary is het uiteindelijk een blik op het scherm en je mag het weer meenemen. Kan dat nu echt niet efficienter?

Als ze dan voldoende mensen zouden hebben en die secondary screening snel en vlot doen, ala. Maar dat is ook niet zo. Vaak is er maar een iemand per 2 of 3 rijen die dat afwikkelt. En dan ben je dus enorm lang aan het wachten. Tel daar bij op dat ze bij departures 2 dan vaak nog maar gewoon iedereen in de meest rechtse (=priority) security lanes laten en je kunt er gewoon niet meer op vertrouwen dat je vlot door security bent. Terwijl die priority lanes daar juist voor bedoeld zijn. Vergeet niet: de mensen die daar staan betalen er fors voor (business of privium plus) of zijn de klanten waar het geld aan wordt verdiend omdat ze heel vaak vliegen.

Verder vraag ik me af wat jouw probleem dan met Schiphol is. Want verder heb ik eigenlijk geen klachten. Prima treinverbinding, gratis parkeren voor fiets en motor, alle gates op wandelafstand in een gebied, prima lounges en in de publieke gebieden ook prima voorzieningen.

Edit: ik zie nu dat je het over de bagagebanden had. Ja, dat klopt inderdaad wel. De laatste tijd ook regelmatig een van die verre banden gehad, de hoge nummers dus. Aan de andere kant: dan ben je als je buiten loopt wel bijna direct boven de spoortunnel. Een half uur heb ik eigenlijk nog nooit gewacht, meestal is het er al wel als je even op en neer naar het toilet wandelt. Kan ook zijn dat dat door de priority tags komt.
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Foto's van reizigers naar Verenigde Staten gestolen bij cyberaanval

Bericht door Njit »

roelb schreef:
02 jul 2019, 09:06
Ik haal zelf altijd alles uit mijn trolley en/of rugtas, ondanks dat het mantra tegenwoordig is dat alles moet blijven zitten (iets dat in de US in de TSA pre lines wel perfect werkt). Maar op Schiphol is dat een garantie op secondary. Dus ik leg alles toch maar mooi uitgestald in een aantal kratjes. En dan nog gaat er altijd wel een van die kratjes naar secondary, terwijl er niets bijzonders mee is.
Ik heb een TomTom matje waar metaal in zit. Die haal ik er standaard uit bij controles. Maar idd, op Schiphol mag je er niks uithalen. Dus mijn trolley ging naar secundary. Dan denk ik, laat mensen er de spullen alvast uithalen waarvan ze weten dat die problemen geven :roll: Ze kijken er een keer interessant naar, doen een swab proef en dan mag het weer door. Maar wat je zegt, die secundary rij duurt een eeuwigheid.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Foto's van reizigers naar Verenigde Staten gestolen bij cyberaanval

Bericht door Almere vak V »

roelb schreef:
02 jul 2019, 09:06
Verder vraag ik me af wat jouw probleem dan met Schiphol is. Want verder heb ik eigenlijk geen klachten. Prima treinverbinding, gratis parkeren voor fiets en motor, alle gates op wandelafstand in een gebied, prima lounges en in de publieke gebieden ook prima voorzieningen.
Eigenlijk heel veel van hetgeen je hierboven al beschrijft. Maar met name het sacherijn waarmee mensen hun werk doen. Blijf thuis, zoek iets anders, ga iets doen wat je wel leuk vindt. Als dat allemaal niet kan probeer er dan wat van te maken. Ga er staan met een glimlach en krijg een glimlach terug. Negen van de tien keer heb je mensen die iets leuks gaan doen. Die hebben er zin in. Straal dat ook uit, neem de energie over. Niks van dat alles. Met als resultaat een service niveau van drie keer niks.

En dan wil ik het rijtje nog wel even verder afgaan. Parkeren is een drama. Wat je er voor moet betalen ook al betaald mijn baas vind ik een schande. Nee, ik ga niet met de trein. Ik kan niet op de fiets en ik heb geen motorrijbewijs. En in mijn beleving zijn alle gates op loopafstand. Het ligt er alleen aan hoe ver je wilt lopen. Als ik soms zie of hoor dat mensen een half uur moeten lopen om bij de bagageband te komen. Ik vind het ronduit belachelijk.

Wat je zelf al beschreef over de priority lanes. Als je ze toch niet gebruikt. Of gebruikt waar ze niet voor bedoeld zijn. Laat het dan weg en wek ook niet de illusie dat ze er zijn. Als ik van Schiphol vlieg voor mn werk vlieg ik gelukkig altijd vroeg. Dat betekent meestal de vluchten die rond 10 uur vertrekken. Ik zorg dat ik er uiterlijk half 7 ben. Ben ik voor de files. Ga rustig mn ding doen. Loop rustig langs de checks. Pak een sapje of ga ergens in een lounge zitten. Lees mn krantje, doe mn mail en dan stap ik vanzelf een keer een vliegtuig in.

Maar zoals jij beschrijft je toevallig haast hebt. Dan kom je met een hartslag van 180 in het vliegtuig aan als je geluk hebt. Misschien voor jou een tip. Probeer het is bij departures 1. Ik heb het gevoel dat het daar vaak rustiger is. Misschien heb je er wat aan.

En het lullige van dit alles is als ik van Dusseldorf vertrek heb ik hier geen last van. Auto parkeren kan nog tegen een normale prijs. Hypermodern vliegveld. Alles loopt via de orderlijke Duitse manier. Geen enkel probleem. Ook in Brussel, zelfde verhaal. Parkeren is daar ook duur. Parkeergarages zien er niet uit. Vliegveld is wellicht niet het meest moderne. Maar je wordt keurig en vriendelijk te woord gestaan en geholpen.

Uitzonderingen zijn er altijd en overal. En ik hanteer graag de 80/20 regel. Alleen valt die op Schiphol meestal net verkeerd om uit.

En als ik dan inderdaad het lijstej zie waarin Schiphol weer bij de beste 15 airports van de wereld hoort kan ik een kleine (cynische...) glimlach toch niet onderdrukken.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Foto's van reizigers naar Verenigde Staten gestolen bij cyberaanval

Bericht door roelb »

Helemaal mee eens. Vooral de houding van heel veel van die mensen. Valt me wel op dat het ook daar weer altijd extern personeel is dat zo'n negatieve houding heeft. Ik vraag me altijd af of Schiphol niet vele malen beter af zou zijn als ze dat soort zaken (weer) insourcen. Dan kun je veel beter sturen op een acceptabele hoeveelheid verloop en goede training van mensen - ook op het gebied van klantvriendelijkheid. Uitbesteden aan de laagste aanbieder betekent dan toch vaak "if you pay peanuts, you get monkeys".

En inderdaad, de security door richting Schengen (bij departures 1) en dan direct linksaf weer naar non-schengen is een omweg die werkt. Want daar is de priority security wel echt gescheiden en met Privium ben ik toch direct weer de grens over zonder risico van een wachtrij.

Maarja, toch denk ik dan elke keer weer, als ik bagage gedropt hebt en onderaan de roltrap sta in de checkin area bij 2: "ach, het zal vandaag wel loslopen" en loop ik toch daar naar boven. En elke keer wordt ik weer teleurgesteld ;-).
nordwulf
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 27 sep 2016, 19:39
Locatie: Northwest Michigan

Re: Foto's van reizigers naar Verenigde Staten gestolen bij cyberaanval

Bericht door nordwulf »

delete
Gast

Re: Foto's van reizigers naar Verenigde Staten gestolen bij cyberaanval

Bericht door Gast »

Almere vak V schreef:
03 jul 2019, 14:35
roelb schreef:
02 jul 2019, 09:06
Verder vraag ik me af wat jouw probleem dan met Schiphol is. Want verder heb ik eigenlijk geen klachten. Prima treinverbinding, gratis parkeren voor fiets en motor, alle gates op wandelafstand in een gebied, prima lounges en in de publieke gebieden ook prima voorzieningen.
Eigenlijk heel veel van hetgeen je hierboven al beschrijft. Maar met name het sacherijn waarmee mensen hun werk doen. Blijf thuis, zoek iets anders, ga iets doen wat je wel leuk vindt. Als dat allemaal niet kan probeer er dan wat van te maken. Ga er staan met een glimlach en krijg een glimlach terug. Negen van de tien keer heb je mensen die iets leuks gaan doen. Die hebben er zin in. Straal dat ook uit, neem de energie over. Niks van dat alles. Met als resultaat een service niveau van drie keer niks.

En dan wil ik het rijtje nog wel even verder afgaan. Parkeren is een drama. Wat je er voor moet betalen ook al betaald mijn baas vind ik een schande. Nee, ik ga niet met de trein. Ik kan niet op de fiets en ik heb geen motorrijbewijs. En in mijn beleving zijn alle gates op loopafstand. Het ligt er alleen aan hoe ver je wilt lopen. Als ik soms zie of hoor dat mensen een half uur moeten lopen om bij de bagageband te komen. Ik vind het ronduit belachelijk.

Wat je zelf al beschreef over de priority lanes. Als je ze toch niet gebruikt. Of gebruikt waar ze niet voor bedoeld zijn. Laat het dan weg en wek ook niet de illusie dat ze er zijn. Als ik van Schiphol vlieg voor mn werk vlieg ik gelukkig altijd vroeg. Dat betekent meestal de vluchten die rond 10 uur vertrekken. Ik zorg dat ik er uiterlijk half 7 ben. Ben ik voor de files. Ga rustig mn ding doen. Loop rustig langs de checks. Pak een sapje of ga ergens in een lounge zitten. Lees mn krantje, doe mn mail en dan stap ik vanzelf een keer een vliegtuig in.

Maar zoals jij beschrijft je toevallig haast hebt. Dan kom je met een hartslag van 180 in het vliegtuig aan als je geluk hebt. Misschien voor jou een tip. Probeer het is bij departures 1. Ik heb het gevoel dat het daar vaak rustiger is. Misschien heb je er wat aan.

En het lullige van dit alles is als ik van Dusseldorf vertrek heb ik hier geen last van. Auto parkeren kan nog tegen een normale prijs. Hypermodern vliegveld. Alles loopt via de orderlijke Duitse manier. Geen enkel probleem. Ook in Brussel, zelfde verhaal. Parkeren is daar ook duur. Parkeergarages zien er niet uit. Vliegveld is wellicht niet het meest moderne. Maar je wordt keurig en vriendelijk te woord gestaan en geholpen.

Uitzonderingen zijn er altijd en overal. En ik hanteer graag de 80/20 regel. Alleen valt die op Schiphol meestal net verkeerd om uit.

En als ik dan inderdaad het lijstej zie waarin Schiphol weer bij de beste 15 airports van de wereld hoort kan ik een kleine (cynische...) glimlach toch niet onderdrukken.
Je hebt groot gelijk. Vrijdag had ik nog een discussie met een Haagse topambtenaar (collega en projectleider) over Schiphol. Hij is echt zo pro-Schiphol, toen riep ik tegen hem Wenen is een veel betere luchthaven. Toen kregen we een discussie over cijfers, want Wenen blijkt toch een stuk kleiner dan Schiphol. Maar ik vind de mensen op Schiphol totaal onaardig. Zelfs in Amerika en Canada zijn ze aardiger, op alle facetten (check-in, beveiliging, paspoortcontrole, aan de gate). Alleen vind ik het op Canadese luchthavens wel chaotischer bij gates verlopen, omdat ze geen goede lanes hebben. In het VK zijn ze ook altijd zo onvriendelijk en wordt je als vee behandeld bij de security check, het is daar echt een militaire operatie. Bij Schiphol zijn ze arrogant (komt door Amsterdammers) bij de security check, maar ervaar ik er nooit grote problemen. Mijn bagage wordt bij Schengen 1 wel vaker afgekeurd dan bij non-Schengen 2 of 3. Vooral mijn camera. Dat valt op. Ook bij Schengen 1A gebeurd dat vaker. Nou ja, dinsdag ga ik het weer zien. Ik ben nooit zo vroeg als jij. Meestal hooguit 2,5 uur van tevoren, zeker als ik alleen vlieg. Heb geen zin om lang te moeten wachten. Loopt wel los denk ik.

Over koppelingen persoonsgegevens: ik weet hier vanuit mijn functie meer over, maar dat mag ik helaas niet vertellen. Wat wel openbaar is: PCSC-verdrag. Daar staan toch wat meer koppelingen in dan wat mtl en (met name) marcopstal vertellen.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Foto's van reizigers naar Verenigde Staten gestolen bij cyberaanval

Bericht door sanook »

SBgast schreef:
07 jul 2019, 11:03
Daar staan toch wat meer koppelingen in dan wat mtl en (met name) marcopstal vertellen.
Omhoog
Je haalt 2 personen aan die helemaal niets in dit topic geschreven hebben, niet erg accuraat voor iemand die zich jurist noemt.
Gast

Re: Foto's van reizigers naar Verenigde Staten gestolen bij cyberaanval

Bericht door Gast »

@sanook dat zeg je steeds maar ik snap niet helemaal waarom je het zijn van jurist bij een reactie op een internet forum erbij haalt.
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Foto's van reizigers naar Verenigde Staten gestolen bij cyberaanval

Bericht door Hockey »

@ stormbreaker, je hebt op dit forum zelf ooit vermeld dat je bent (of wordt) opgeleid tot jurist. Daarmee schep je bepaalde verwachtingen.
Gast

Re: Foto's van reizigers naar Verenigde Staten gestolen bij cyberaanval

Bericht door Gast »

@Hockey natuurlijk niet, wat je zegt is echt complete onzin.
Gast

Re: Foto's van reizigers naar Verenigde Staten gestolen bij cyberaanval

Bericht door Gast »

viewtopic.php?f=13&t=63031&p=1203157#p1203157
SBgast schreef:
20 apr 2019, 09:11
Wat Vito schrijft is waar. Zoals jullie weten ben ik jurist.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Foto's van reizigers naar Verenigde Staten gestolen bij cyberaanval

Bericht door sanook »

viewtopic.php?f=30&t=69637&p=1137747#p1137747
SBgast schreef:
05 dec 2017, 19:48
ik maak het niet veel moeilijker, ik ben gewoon jurist. En die maken overal vaak een punt van.
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5967
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Foto's van reizigers naar Verenigde Staten gestolen bij cyberaanval

Bericht door Harry »

:lol: :lol: :lol:
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Foto's van reizigers naar Verenigde Staten gestolen bij cyberaanval

Bericht door Hockey »

SBgast schreef:
07 jul 2019, 19:14
@ Hockey natuurlijk niet, wat je zegt is echt complete onzin.
Wat is precies totale onzin? Dat jij jurist bent? Of dat je door het vermelden van je opleiding bepaalde verwachtingen schept? Of beiden?
He eerste is al bevestigd door andere reageerders. Het tweede ook al door de reactie van sommige mensen op eerdere posts. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Foto's van reizigers naar Verenigde Staten gestolen bij cyberaanval

Bericht door Njit »

Afbeelding
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Foto's van reizigers naar Verenigde Staten gestolen bij cyberaanval

Bericht door Almere vak V »

SBgast schreef:
07 jul 2019, 11:03
Vrijdag had ik nog een discussie met een Haagse topambtenaar (collega en projectleider) over Schiphol. Hij is echt zo pro-Schiphol, toen riep ik tegen hem Wenen is een veel betere luchthaven. Toen kregen we een discussie over cijfers, want Wenen blijkt toch een stuk kleiner dan Schiphol.
Dus als iets kleiner is dan betekent dat per definitie dat het ook beter is?? Dan zou ik heel snel de helft van Schiphol ergens in de Flevopolder neergooien. Dan zou het betekenen dat het 2x beter wordt??
Het probleem van groot is dat je de controle gaat verliezen. Dan kan je 2 dingen doen. Of je maakt er een militaire operatie van. Zoals op Heathrow. Ik vind het verre van vriendelijk. Of je zorgt dat er gecontroleerd gaat worden op het werk wat geleverd wordt. En dat kan je weer op verschillende manieren doen. Frankfurt is toch ook geen klein vliegveld. Maar toch heb ik altijd het gevoel dat het er daar vriendelijker aan toegaat dan in Nederland. Hetzelfde geldt voor Charles de Gaulle in Parijs. Als er nou iets arrogant volk is. Heb er nog nooit iets noemenswaardig meegemaakt. Kopenhagen top. Munchen ook. Madrid is prima.
Geef mensen een baan. Controleer hun werk. Vertel ze hoe het beter kan, of vertel ze juist dat ze het prima doen. Maar als dat na 3 keer vertellen niet genoeg is kieper je ze eruit. Maar nee, dat doen we niet en dan wordt een chagrijnige bakkes trekken de nieuwe norm. Dan ga ik dus overdreven vriendelijk doen. Werkt 9 van de 10 keer op iemand. Of op dat chagrijn, of de mensen om me heen die dan weer hetzelfde gaan doen. Vroeg of laat gaan ze het een keer leren.
Mensen die denken dat wij een servicegericht land zijn hebben het echt mis.
Gast

Re: Foto's van reizigers naar Verenigde Staten gestolen bij cyberaanval

Bericht door Gast »

Kleiner betekent idd niet vaak beter maar het is wel gemoedelijker en als er minder passagiers zijn is er ook minder stress. Dit ligt er ook wel aan hoeveel overcapaciteit een luchthaven nog heeft, en die is bij Schiphol bijzonder weinig.
De reacties over het jurist zijn en bepaalde verwachtingen, daar reageer ik maar niet op.
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Foto's van reizigers naar Verenigde Staten gestolen bij cyberaanval

Bericht door Njit »

Niet zeggen te reageren is natuurlijk ook gewoon een reactie :)
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer