School shooting in Florida

Is er vermeldenswaardig nieuws over de Verenigde Staten? Meld het dan in dit forum.
Gebruikersavatar
LeenG
Amerika-expert
Berichten: 3722
Lid geworden op: 18 sep 2008, 11:21
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: België

Re: School shooting in Florida

Bericht door LeenG »

@rivercola,

De leden van deze kerk vinden dat vast geweldig! Want Jezus zei: "zalig zij de gewapende!" Amen !

https://www.demorgen.be/buitenland/deze ... -bc499178/
Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 8333
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Re: School shooting in Florida

Bericht door Bennogr »

Dat is de kerk van de "Moonies" (een Zuidkoreaanse "god"). Een school in de buurt is die dag dicht uit voorzorg.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Queste
Amerikakenner
Berichten: 922
Lid geworden op: 21 mei 2016, 12:06
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: San Jose
Contacteer:

Re: School shooting in Florida

Bericht door Queste »

[tweet][/tweet]

Wow, ik vraag me af of dit over dezelfde school gaat
[tweet][/tweet]
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 8333
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Re: School shooting in Florida

Bericht door Bennogr »

Alle scholen zijn zo langzamerhad dezelfde school waar op elk ogenblik van alles kan gebeuren.

En wat de plannen van de "president" betreft om alle leraren een wapen te geven: er was van de week een leraar wiens pistool per ongeluk afging. En als dat niet per ongeluk gebeurd zou zijn, wat is dan de oplossing? Alle scholieren een wapen geven? Scholen worden dan geen scholen meer, maar slag-/slachtvelden.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Queste
Amerikakenner
Berichten: 922
Lid geworden op: 21 mei 2016, 12:06
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: San Jose
Contacteer:

Re: School shooting in Florida

Bericht door Queste »

Het houd niet op
[tweet][/tweet]

En tegelijkertijd
[tweet][/tweet]
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 8333
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Re: School shooting in Florida

Bericht door Bennogr »

Als voormalig leraar: misschien niet zo'n gek idee (zei hij sarcastisch):

http://bit.ly/2BVDhzZ

Sorry, heel snel kijken want de site slaat dan door naar een verzoek om een abonnement te nemen op de krant.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Dakloze
Amerikakenner
Berichten: 554
Lid geworden op: 19 feb 2016, 01:29
Aantal x V.S. bezocht: 99

Re: School shooting in Florida

Bericht door Dakloze »

So, my daughter was just killed in a hit-and-run by a drunk driver. Fuck you, @DMV, for giving the driver a driver's license. You can all just fuck right off. #BoycottDMV #StopCarViolence #ImWithTheKids #MomsDemandAction
In sommige gebieden heb je nou eenmaal vuurwapens nodig om jezelf te kunnen verdedigen. Sommige mensen gebruiken vuurwapens nou eenmaal wel op een normale manier. Denk aan Alaska, Washington State, etc.

Zoals gewoonlijk in dit land worden je weer in een extreme hoek geduwd. Als je niet 100% voor de second amendment bent, dan ben je een gun-grabbing liberal, en als je niet 100% tegen bent, dan ben je een rightwing NRA-supporting hillbilly.

Bullshit, van beide kanten.
--
I route, therefore you are.
dutchie_in_boston
Amerika-expert
Berichten: 1794
Lid geworden op: 14 aug 2007, 21:57
Locatie: Boston, MA

Re: School shooting in Florida

Bericht door dutchie_in_boston »

hear hear, dakloze.
Queste
Amerikakenner
Berichten: 922
Lid geworden op: 21 mei 2016, 12:06
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: San Jose
Contacteer:

Re: School shooting in Florida

Bericht door Queste »

Ik heb recent een poll gezien waar onder andere de vraag gesteld werd of wapens volledig ingeperkt moeten worden: slechts 11% staat daar positief tegenover. Striktere criteria voor het kunnen kopen is dan weer iets van 70% in favor. En dat is weerspiegelt ook heel goed de middenweg. De doemscenarios van rechts dat 'ze komen om je guns af te nemen' is gewoon onzin.
Aan de andere kant: ook in landen zonder the right to bear arms kunnen ontheffingen gekregen worden voor het hebben van wapens als je de wenselijkheid daarvan aan kunt tonen. Hier in NL zal je niet zo gauw een beer tegen komen, als je ergens woont waar dat wel een risico is heb je toch een verdomd goeie reden om een geweer achter de hand te hebben.
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
Gebruikersavatar
LeenG
Amerika-expert
Berichten: 3722
Lid geworden op: 18 sep 2008, 11:21
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: België

Re: School shooting in Florida

Bericht door LeenG »

Het idee om wapens zoals auto's te behandelen vind ik een goed idee:
- examen doen voor je een License kan krijgen
- minimum leeftijd
- verplichte registratie bij elke verkoop/aankoop
- verplichte verzekering
- gezondheidsvoorwaarden
- nationale database van eigenaars
Gebruikersavatar
boonens
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 23 jan 2013, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: School shooting in Florida

Bericht door boonens »

Wanneer je wat andere fora (Amerikaans & Nederlands) leest, zijn de reacties hier toch wel verfrissend. Amerika ≠ Europa en ondanks alle begrijpelijke emoties is de oplossing niet zo zwart-wit. Soms is dat polderen toch wel een fijn concept :wink:
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV
Fellow2012

Re: School shooting in Florida

Bericht door Fellow2012 »

De meest recent mass shooters woonden niet in Alaska of WA en waren zeker niet van de outdoor types die regelmatig gingen jagen. En ik geloof ook niet dat jagers een AR-15 of AK-47 nodig hebben om zich te beschermen tegen wilde dieren, dus deze lijn van redenering gaat niet op.

Wat ik wel erg fascinerend vind, zoveel mogelijk zonder vooroordeel, is gedurende mijn zakelijke reizen door het hele land en vaak voor maanden embedded in een lokaal bedrijf in the heartland or flyover country / Trump counties ver van toeristische gebieden is de nood om wapens te houden voor zelfbescherming door mensen die feitelijk in super veilige gebieden wonen. Want eerlijk gezegd heel veel gebieden in Amerika zijn een oase van rust. Ik stond laatst naast onze Police Chief tijdens een community meeting en hij vertelde ons dat de laatste moordzaak in onze small town meer dan 17 jaar geleden was en dit is absoluut geen uitzondering voor veel dorpen in de VS. De vraag is dus, als je in zo’n omgeving woont – waarvoor wil je jezelf beschermen? Zijn er misschien media-outlets die deze bevolking continue angst injagen voor gewelddadige/gewapende home invasion? Of is dit iets historisch ingebakken in de mindset van mensen. Er zij wel historische parallellen te vinden.

We gebruiken de app Nextdoor, wat op een FB pagina lijkt, al ken ik FB niet, nooit gebruikt. Daar had iemand gepost dat hij lessen geeft in veilig wapengebruik en de benodigde training voor concealed carry in onze staat. Ik zag reacties van onze buren van “lever jij wapens voor de lessen of moet ik met eigen wapens komen” en allerlei wapensoorten genoemd. Je kan dan zien waar de mensen wonen, op geen 100 meter afstand… nogsteeds een gezellige buurt, maar nu weet ik waar mijn kinderen niet naar binnen mogen. Altijd goed om te vragen of mensen wapens in huis hebben voordat je kinderen ergens naartoe binnen gaan.
Fellow2012

Re: School shooting in Florida

Bericht door Fellow2012 »

De vraag waarom mensen zich wil beschermen tegen preceived or imaginary threats is zowel fascinerend als mind-boggling voor diegene die in veilige, supersaaie, meticulously manicured green landscapes bedroom communities, zoals die van ons, wonen. De historische context geeft, volgens mij, een invalshoek als 1 van de factoren en in mijn ogen de belangrijkste. Zuidelijke invloeden van de periode van voor en na de slavernij spelen een belangrijke rol. Verwoede pogingen van zuidelijke staten om de recent bevrijde slaven te verhinderen van hun basisrechten inclusief wapenbezit hebben vaak geleid tot extreme standpunten van enkele noordelijke politici die zo principieel waren dat de bevrijde slaven de volle rechten moesten hebben. Is de angst dan historisch? Als je een bevolkingsgroep hebt uitgeroeid en een andere honderden jaren als slaven gehouden… is dat misschien de reden?

Hoe dan ook, je vraagt je ook af in de staten waar open carry toegestaan is, wat is dan eigenlijk het doel van openlijk met een vuurwapen rondlopen? Wil je anderen intimideren of kom je wat tekort en je wilt het compenseren? I mean, ik begrijp concealed carry… maar waarom openlijk met een AR-15 op straat lopen?
Fellow2012

Re: School shooting in Florida

Bericht door Fellow2012 »

[youtube]FneVxGLF1zU[/youtube]
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2243
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: School shooting in Florida

Bericht door Big Al »

Bennogr schreef:Alle scholen zijn zo langzamerhad dezelfde school waar op elk ogenblik van alles kan gebeuren.

En wat de plannen van de "president" betreft om alle leraren een wapen te geven: er was van de week een leraar wiens pistool per ongeluk afging. En als dat niet per ongeluk gebeurd zou zijn, wat is dan de oplossing? Alle scholieren een wapen geven? Scholen worden dan geen scholen meer, maar slag-/slachtvelden.
Heeft de president inderdaad plannen om alle leraren een wapen te geven? Ik dacht dat hij had gezegd dat hij leraren die een wapen wilden dragen en training hadden gehad die mogelijkheid wilde geven. Dat is niet hetzelfde als alle leerkrachten bewapenen.

Heb ik het bij het verkeerde eind?
Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 8333
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Re: School shooting in Florida

Bericht door Bennogr »

Het is niet verplichten om al het onderwijzend personeel een wapen te geven. Maar zoals wel vaker gebeurt bij deze "president" is er weinig verschil tussen zijn zeggen dat het mogelijk moet zijn en het actief aanmoedigen van het bewapenen van alle mensen die in het onderwijs werken.

Volgens mij is het beter om het kopen van wapens moeilijker te maken. Zoals naar goed kapitalistisch gebruik zijn er bepaalde bedrijven dit uit zichzelf al gaan doen.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2243
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: School shooting in Florida

Bericht door Big Al »

OK. Ik vroeg het even omdat bijv. de NOS de indruk wekt dat Trump alle leerkrachten zou willen bewapenen. Overigens roept de accuratesse van de berichtgeving over de V.S. in Nederland nogal wat vragen op. Ik heb net vijf weken in Nederland doorgebracht en ik heb regelmatig met kromme tenen naar het NOS Journaal gekeken en verschillende kranten gelezen.

Wat betreft de optie om het moeilijk(er) te maken om wapens aan te schaffen, dan loop je hier al snel tegen de federale grondwet aan als je dit via wetgeving wil doen. Maar je hebt gelijk, bedrijven kunnen natuurlijk zelf besluiten om dat te doen. Daar heb je geen extra wetten voor nodig.

Wat ik een beetje mis in de hele discussie zijn factoren die veel meer dodelijke slachtoffers eisen, zoals alcohol in het verkeer en het besturen van voertuigen door tieners. Als ik de cijfers goed heb dan komen er bijvoorbeeld meer dan tweemaal zoveel jonge bestuurders om (ca. 1.200 per jaar) als leerlingen en studenten bij schietpartijen op scholen (ca. 500 per jaar). Ik kon zo snel geen statistieken vinden over verkeersdoden als gevolg van alcohol en jonge (onervaren) bestuurders waarbij de slachtoffers geen schuld trof, maar ik neem aan dat dit nog vele malen hoger ligt.

Zonder af te doen aan de tragiek van de slachtoffers op scholen, zouden we niet beter eerst onze energie kunnen richten op de oorzaken die de meeste slachtoffers eisen? Ook al omdat er geen (federaal) grondrecht bestaat op het besturen van een motorvoertuig, terwijl dat wel bestaat voor het wapenbezit.

Echter, ik vermoed dat het bijvoorbeeld het invoeren van een rijexamen Europese stijl op zeer veel weerstand zal stuiten.

Ten slotte, wat moeten we met de statistieken waarbij slachtoffers van geweldsdelicten zichzelf (en anderen) met success met hun vuurwapen hebben verdedigd (vaak zonder een schot te lossen)? De cijfers van progressieve organisaties lopen uiteen, maar het laagste getal dat ik kon vinden was ca 65.000 per jaar.

Afgezien daarvan draait het eigenlijk om de redenen voor het bestaan van het Tweede Amendement van de federale grondwet, alsmede de vraag of die redenen het risico van wapenbezit waard zijn. Dat is de kernvraag die beantwoord moet worden.
Gebruikersavatar
LeenG
Amerika-expert
Berichten: 3722
Lid geworden op: 18 sep 2008, 11:21
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: België

Re: School shooting in Florida

Bericht door LeenG »

Een overheid kan (moet!) toch op verschillende vlakken een beleid voeren? Uiteraard moet er ook aan verkeersveiligheid edm gewerkt worden maar dat is toch geen excuus om wapen geweld niet aan te pakken? Het gaat nog altijd om duizenden doden per jaar en een veelvoud aan gewonden.
Om even een stok in het hoenderhok te gooien: er sterven per jaar in de VS nauwelijks mensen door terrorisme (statistisch gezien!), laat de overheid dan ook maar stoppen met alle anti-terreur maatregelen. Daar pleit toch ook niemand voor?

Hoe ziet het rijexamen in de VS er uit vs rijexamen in Europa?
dutchie_in_boston
Amerika-expert
Berichten: 1794
Lid geworden op: 14 aug 2007, 21:57
Locatie: Boston, MA

Re: School shooting in Florida

Bericht door dutchie_in_boston »

Net als wapenbezit regels, verschilt het rijexamen per staat.
Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 8333
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Re: School shooting in Florida

Bericht door Bennogr »

Inderdaad, de regels wat betreft wapenbezit verschillen van staat tot staat. Vandaar dat het van de zotte is, dat sommige mensen willen dat staten met meer beperkingen de wapenvergunningen van andere staten erkennen. Het zou toch te gek zijn dat mensen met een vergunning om een wapen op hun lichaam te verstoppen, dat ook zouden moeten kunnen doen in staten waar men zo wijs is geweest om verborgen wapenbezit te verbieden.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer