Dochter kan niet terug naar NL met kinderen.

Is er vermeldenswaardig nieuws over de Verenigde Staten? Meld het dan in dit forum.
Plaats reactie
herm59
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 jul 2017, 14:28

Dochter kan niet terug naar NL met kinderen.

Bericht door herm59 »

hallo,

ik probeer om via hier maar eens info te krijgen mbt mijn dochter die in Texas woont en waarvan de relatie stuk gelopen is .
ze woont al zo`n 10 jaar in Amerika en nu is haar relatie stuk gelopen omdat haar vriend drinkt en steeds agressiever wordt naar haar toe , ze heeft 2 kinderen en wil nu terug naar NL omdat het daar van kwaad tot erger wordt .
haar vriend is zijn rijbewijs al kwijt geraakt omdat hij al 2 x aangehouden is met drank op achter het stuur maar dat schijnt niet te helpen want hij blijft gewoon door gaan met drinken en rijden en hij wordt er ook agressief bij , mijn dochter heeft het nu bijna anderhalf jaar volgehouden omdat ze het niet zomaar wilde opgeven maar het stopt niet ( ook niet nadat ze samen in therapie zijn geweest )
ik wil ze nu terug halen maar het probleem zijn de kinderen , de oudste heeft een paspoort maar de jongste niet en daar zit dus het probleem omdat als ze een paspoort wil aanvragen hij ook moet tekenen en dat is nou net wat hij niet doet .
als e er met hem over begint krijgt ze steeds te horen " je kan nergens heen dus ik beslis wat jij doet " , hij heeft dus de sleutel voor de oplossing in handen en gaat zeker niet tekenen voor het paspoort .
hoop dat er hier iemand is die mij kan helpen/vertellen welke wegen wij kunnen bewandelen om dit opgelost te krijgen want het wordt alleen maar erger en erger.

mvg, herm59
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: dochter kan niet terug naar NL met kinderen

Bericht door Marcopstal »

Een vervelende situatie, maar een "oplossing" ga je hier denk ik niet vinden.

Zijn ze gehuwd en hebben ze beide kinderen samen? Dan is er alvast maar één weg te bewandelen en dat is een scheiding waarbij de kinderen worden toegewezen aan je dochter. Dan nog hangt alles af van de rechten die de man toegewezen krijgt, want de kinderen meenemen naar het buitenland kan als "ontvoering" beschouwd worden.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7753
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: dochter kan niet terug naar NL met kinderen

Bericht door mtl »

Dit is inderdaad geen kwestie die met wat tips direct op te lossen is. Hier zal professionele/juridische bijstand ingeschakeld moeten worden en dan nog is het de vraag of het allemaal gaat lukken.
heidem
Amerikakenner
Berichten: 428
Lid geworden op: 05 jun 2011, 22:29
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: dochter kan niet terug naar NL met kinderen

Bericht door heidem »

Het paspoort lost de problemen nog niet op, want een verhuizing van de kinderen naar Nederland zonder toestemming van de vader zou heel goed juridisch "kinderontvoering" kunnen opleveren. Zie voor meer informatie de website van het Centrum Internationale Kinderontvoering, in het bijzonder http://www.kinderontvoering.org/advies/ ... rtrek.html

Dit Centrum kan ook verwijzen naar advocaten met ervaring op het gebied van kinderontvoering.
herm59
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 jul 2017, 14:28

Re: dochter kan niet terug naar NL met kinderen

Bericht door herm59 »

nee ze zijn niet getrouwd maar ik heb ook ergens gelezen dat ze via een advocaat een emergency hearring kan aanvragen zodat ze eventueel het volledige voogdij kan krijgen op korte termijn .
neem aan dat ze zijn verleden ook mee nemen in een beoordeling omdat hij dus al meerdere malen met justitie in aanraking is geweest .
het enige lichtpuntje is misschien dat zijn familie probeert op hem in te praten omdat het voor de kinderen beter is dat hij ermee instemt , dus daar is onze hoop ook op gevestigd .

ik heb het hier geplaatst omdat alle info welkom is want we willen niet dat we iets doen wat in de wet verboden is
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4962
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: dochter kan niet terug naar NL met kinderen

Bericht door hemmie »

Ik denk dat je voor nu niet moet inzetten op terugkeer naar NL, als de kinderen Amerikaans zijn zal dat heel lastig worden, ze heeft dan geen recht ze mee te nemen naar NL. Zo heb ik het in elkgeval begrepen van mijnnicht die in een dergelijke situatie zit. Ik zou me concentreren op weg bij die vriend en met de kinderen ergens anders wonen, maar wel in de VS. ik zou zsm een advocaat zoeken om het gezag over de kinderen te regelen, en zorgen dat ze zelfstandig kan wonen.
Terug in Texas!
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: dochter kan niet terug naar NL met kinderen

Bericht door Hockey »

Heeft jouw dochter al een advocaat gezocht? Gepraat met bijvoorbeeld de kinderbescherming? Welke professionele hulp heeft zij in de VS al getracht in te schakelen?
herm59
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 jul 2017, 14:28

Re: dochter kan niet terug naar NL met kinderen

Bericht door herm59 »

Marcopstal schreef:Een vervelende situatie, maar een "oplossing" ga je hier denk ik niet vinden.

Zijn ze gehuwd en hebben ze beide kinderen samen? Dan is er alvast maar één weg te bewandelen en dat is een scheiding waarbij de kinderen worden toegewezen aan je dochter. Dan nog hangt alles af van de rechten die de man toegewezen krijgt, want de kinderen meenemen naar het buitenland kan als "ontvoering" beschouwd worden.

nee ze zijn niet getrouwd maar ik heb ook ergens gelezen dat ze via een advocaat een emergency hearring kan aanvragen zodat ze eventueel het volledige voogdij kan krijgen op korte termijn .
neem aan dat ze zijn verleden ook mee nemen in een beoordeling omdat hij dus al meerdere malen met justitie in aanraking is geweest .
het enige lichtpuntje is misschien dat zijn familie probeert op hem in te praten omdat het voor de kinderen beter is dat hij ermee instemt , dus daar is onze hoop ook op gevestigd .

ik heb het hier geplaatst omdat alle info welkom is want we willen niet dat we iets doen wat in de wet verboden is
herm59
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 jul 2017, 14:28

Re: dochter kan niet terug naar NL met kinderen

Bericht door herm59 »

Hockey schreef:Heeft jouw dochter al een advocaat gezocht? Gepraat met bijvoorbeeld de kinderbescherming? Welke professionele hulp heeft zij in de VS al getracht in te schakelen?



ze heeft maandag afspraak met advocaat en dan kijken we wat de beste oplossing is
Gebruikersavatar
RiverCola
Amerika-expert
Berichten: 6344
Lid geworden op: 16 nov 2007, 16:20
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Rotterdam

Re: dochter kan niet terug naar NL met kinderen

Bericht door RiverCola »

Als ze niet getrouwd is met haar partner, wat voor visum heeft ze dan om in de VS te mogen verblijven? Of is ze illegaal?
herm59
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 jul 2017, 14:28

Re: dochter kan niet terug naar NL met kinderen

Bericht door herm59 »

ze heeft een greencard dus ze is niet illegaal
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4962
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: dochter kan niet terug naar NL met kinderen

Bericht door hemmie »

Maar even voor de duidelijkheid, de kinderen zijn van hem (en dat staat ook zo op de geboorteakte) en amerikaans? Dan maakt het denk ik niets uit of ze wel of niet getrouwd zijn, ze zal niet snel toestemming krijgen de kinderen mee naar NL te nemen.
Terug in Texas!
Fellow2012

Re: dochter kan niet terug naar NL met kinderen

Bericht door Fellow2012 »

Als hij meerdere malen met politie in aanraking is geweest wegens DUI (rijden onder invloed), kan zij– via de advocaat – een restraining order aanvragen zodat hij bijvoorbeeld in een straal van zoveel (meters/KM) niet bij haar in de buurt kan komen, plus de rechter zou hem kunnen verbieden elke vorm van contact met d'r te maken. De volgende stap is om volledige voogdij voor de kinderen te krijgen.
herm59
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 jul 2017, 14:28

Re: dochter kan niet terug naar NL met kinderen

Bericht door herm59 »

adam747 schreef:Als hij meerdere malen met politie in aanraking is geweest wegens DUI (rijden onder invloed), kan zij– via de advocaat – een restraining order aanvragen zodat hij bijvoorbeeld in een straal van zoveel (meters/KM) niet bij haar in de buurt kan komen, plus de rechter zou hem kunnen verbieden elke vorm van contact met d'r te maken. De volgende stap is om volledige voogdij voor de kinderen te krijgen.


ze heeft het eerste gesprek met een advocaat gehad en die zei ongeveer hetzelfde als u hier schrijft , ze kreeg ook te horen dat ze zoveel mogelijk berichtjes /mails moet bewaren om het een en ander aan ter kunnen tonen mocht het tot een rechtsgang komen .
dank u voor uw bericht we zien de toekomst een beetje zonniger in :)
Fellow2012

Re: dochter kan niet terug naar NL met kinderen

Bericht door Fellow2012 »

Goed nieuws. Even nog een paar tips. Mocht je dochter het proces met de advocaat ingang zetten, het is belangrijk dat zij actief bij betrokken blijft. Bijvoorbeeld, court case nummer vragen zodat zelf op de website van country court de status kan volgen ipv dat ze de advocaat belt voor een update – bespaart weer wat van de advocaattijd en kosten.

Ik zou haar ook adviseren om zich een beetje te verdiepen over rechtsgang mbt familierecht op het internet en specifieke forums. Ze zal dan op de hoogte zijn van wat de advocaat aan het doen is en kan tijdig ingrijpen mocht een hulpje van de advocaat iets verkeerds typen. Ik ken twee mensen in mijn omgeving die door zich te verdiepen in deze materie, en het is niet zo complex, hebben ze hun advocaat aan de kant gezet en representeren zichzelf met een uitstekend resultaat en zonder de kosten $$$$ van de advocaat. Dit hebben ze pas gedaan nadat ze voor de eerste 6 maanden een advocaat hadden.

Finally, zoals de advocaat heeft aangegeven is het belangrijk om elk smsje en/of document te bewaren als bewijs voor later. Echter belangrijker nog, mocht hij in een dronkenbui haar een dreigend smsje sturen, is dat zij niet reageert. Omdat zij een vrouw is heeft ze reeds een flink voordeel over de man, echter diegene die erg koel en calculerend te werk gaat wint uiteindelijk - just sayin!

Good luck!
herm59
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 jul 2017, 14:28

Re: dochter kan niet terug naar NL met kinderen

Bericht door herm59 »

adam747 schreef:Goed nieuws. Even nog een paar tips. Mocht je dochter het proces met de advocaat ingang zetten, het is belangrijk dat zij actief bij betrokken blijft. Bijvoorbeeld, court case nummer vragen zodat zelf op de website van country court de status kan volgen ipv dat ze de advocaat belt voor een update – bespaart weer wat van de advocaattijd en kosten.

Ik zou haar ook adviseren om zich een beetje te verdiepen over rechtsgang mbt familierecht op het internet en specifieke forums. Ze zal dan op de hoogte zijn van wat de advocaat aan het doen is en kan tijdig ingrijpen mocht een hulpje van de advocaat iets verkeerds typen. Ik ken twee mensen in mijn omgeving die door zich te verdiepen in deze materie, en het is niet zo complex, hebben ze hun advocaat aan de kant gezet en representeren zichzelf met een uitstekend resultaat en zonder de kosten $$$$ van de advocaat. Dit hebben ze pas gedaan nadat ze voor de eerste 6 maanden een advocaat hadden.

Finally, zoals de advocaat heeft aangegeven is het belangrijk om elk smsje en/of document te bewaren als bewijs voor later. Echter belangrijker nog, mocht hij in een dronkenbui haar een dreigend smsje sturen, is dat zij niet reageert. Omdat zij een vrouw is heeft ze reeds een flink voordeel over de man, echter diegene die erg koel en calculerend te werk gaat wint uiteindelijk - just sayin!

Good luck!




Dank je voor deze informatie hier kunnen we iets meer mee:-)
Papageno
Amerika-ontdekker
Berichten: 39
Lid geworden op: 27 sep 2018, 12:10
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Wellesley close to Boston

Re: dochter kan niet terug naar NL met kinderen

Bericht door Papageno »

Hoe gaat het nu?
Ziva
Amerika-expert
Berichten: 3387
Lid geworden op: 29 sep 2008, 18:08
Locatie: USA

Re: dochter kan niet terug naar NL met kinderen

Bericht door Ziva »

Als je op de naam van de topicstarter klikt zie je dat ze niet meer actief geweest is sinds Augustus 2017.

Dus misschien niet zo nuttig om dan nu te vragen hoe het gaat....
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer