Kushner family pushes $500,000 ‘investor visa’ to wealthy Chinese

Is er vermeldenswaardig nieuws over de Verenigde Staten? Meld het dan in dit forum.
Plaats reactie
Fellow2012

Kushner family pushes $500,000 ‘investor visa’ to wealthy Chinese

Bericht door Fellow2012 »

De eerste signalen van nepotisme? Oordeel zelf...

--------------------------------------------------------------------------
"And the highlight of the afternoon was Meyer, a principal for the company, who was introduced in promotional materials as Jared’s sister.

The event underscores the extent to which Kushner’s private business interests have the potential to collide with his powerful role as a top official in his father-in-law’s White House, particularly when it comes to China, where Kushner has become a crucial diplomatic channel between Beijing and the new administration.

While Kushner has reported divesting from elements of the family business, including the specific project that his sister pitched in Beijing, the session Saturday demonstrated that the company is perceived as enjoying close ties to the Trump administration. Ethics laws prohibit government officials from profiting personally from their public-sector work
."

https://www.washingtonpost.com/world/in ... b55560c456
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Kushner family pushes $500,000 ‘investor visa’ to wealthy Chinese

Bericht door roelb »

Wel gek, want dit is niet de bedoeling van een EB-5 visum. Het idee is dat je niet alleen 500k investeert in een /nieuwe/ onderneming, maar met die onderneming ook ten minste 10 full-time banen schept en dat zelf managed. Het visum is dus bedoeld voor een ondernemer die een bedrijf van voldoende waarde in de US opricht en daarmee werkgelegenheid schept. Niet voor "investeerders" die 500k in een bestaand bedrijf steken.
Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 8334
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Re: Kushner family pushes $500,000 ‘investor visa’ to wealthy Chinese

Bericht door Bennogr »

Bestaat inderdaad al heel lang. En wordt al heel lang misbruikt. Ik herinner mij verhalen over een groep Koreanen die een koeienboerderij zouden gaan betalen in, ik meen, Oregon. Zoude 7.000 (!) koeien gemolken moeten worden. Als dat ooit door is gegaan vermoed ik dat er maar heel weinig investeerders zitten te melken en veel meer (ongedocumenteerde?) Spaanssprekende immigranten.

Gelukkig is er ook al lang de groene kaart loterij. Gratis! En dus niet interessant voor Trumpers en hun soort.

Plus blijkt weer eens, dat Amerikanen (inclusief teveel Amerikaanse journalisten!) geen idee hebben hoe het immigratiesysteem in de VS werkt.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Queste
Amerikakenner
Berichten: 922
Lid geworden op: 21 mei 2016, 12:06
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: San Jose
Contacteer:

Re: Kushner family pushes $500,000 ‘investor visa’ to wealthy Chinese

Bericht door Queste »

EB-5 is een puur investeringsvisum, daarbij hoef je niet zelf het bedrijf te managen zoals wel bij een E2 het geval is.
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Kushner family pushes $500,000 ‘investor visa’ to wealthy Chinese

Bericht door roelb »

Op het formulier dat je bij een aanvraag moet invullen (I-526) staat toch echt:
Managing the New Commercial Enterprise

Evidence that you are or will be engaged in the management of the new commercial enterprise (either through day-to-day managerial control or through policy formulation).
FlipjeBTiel
Amerika-expert
Berichten: 2547
Lid geworden op: 04 jul 2008, 03:57

Re: Kushner family pushes $500,000 ‘investor visa’ to wealthy Chinese

Bericht door FlipjeBTiel »

Wat je quote gaat over individuen die zelf direct investeren, maar het verhaal gaat hier over investeerders die werken via zgn. "Regional Centers." Onroerend goed bedrijven hebben hier veel interesse in, want banken bieden sinds de crash van 10 jaar terug geen leningen voor langere tijd; deze investeerders zitten (minimaal) 5 jaar vast.

Is een klein wereldje. B.v. de broer van Hillary C. runde tot voor kort ook een Regional Center.

Gr., Flipje
Fellow2012

Re: Kushner family pushes $500,000 ‘investor visa’ to wealthy Chinese

Bericht door Fellow2012 »

Bennogr schreef:Plus blijkt weer eens, dat Amerikanen (inclusief teveel Amerikaanse journalisten!) geen idee hebben hoe het immigratiesysteem in de VS werkt.
Dit is niet juist. De journalisten van Washington Post en NYT weten alle details van EB-5 en vergelijkbare visa’s, beter dan ons, kan ik je vertellen van tientallen artikelen die ik op NYT heb gelezen over dit onderwerp over de jaren, niet specifiek dit verhaal. Trouwens, de NYT heeft dit verhaal ook gerapporteerd. De kop van het artikel is algemeen en ze hebben het over “invester visa” zonder technische namen als EB-5 te gebruiken… logisch als je dit voor de gewone Amerikaan rapporteert.

De kern van het verhaal is niet hoe EB-5 in elkaar zit of de historie ervan maar dat de zus van Jared Kushner de naam van haar beroer gebruikt om haar business te promoten en de enorme zakelijke belangen tussen de familie Kushner en de Chinese investeerders die veelal directe banden hebben met de Chinese regering of zijn zelfs regeringsfunctionarissen.

De broer van Hillary Clinton is ook met iets vergelijkbaars bezig geweest en is onderzocht. De Inspecter General had een kritisch rapport over gepubliceerd en USCIS heeft zijn visa’s stopgezet.

Het verschil met Trump is dat dit de normaalste zaak van de wereld is. Recent heeft The State Department zelfs officieel Trump’s Mar-a-Loco resort gepromoot. Clinton en haar familie waren onder het vergrootglas van een Republikeins congres maar nu is dat anders natuurlijk. Een GOP senator vroeg zich publiekelijk af waarom zouden Republikeinen elkaar onderzoeken!

https://www.washingtonpost.com/world/na ... 5e6941c1e1

http://www.politico.com/story/2015/03/r ... ton-116370
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Kushner family pushes $500,000 ‘investor visa’ to wealthy Chinese

Bericht door Hockey »

adam747 schreef:......De broer van Hillary Clinton is ook met iets vergelijkbaars bezig geweest
Als Clinton president was geworden dan hadden we het dus gehad over de broer van de president. In het geval van Trump gaat het over de zus van de man van zijn dochter. En toch is Trump fout en wordt Hillary gebagatelliseerd. Mooie wereld als je met twee maten kan meten omdat je het morele gelijk aan je kant hebt. :roll:
Fellow2012

Re: Kushner family pushes $500,000 ‘investor visa’ to wealthy Chinese

Bericht door Fellow2012 »

Als Clinton president was geweest…. Ja, als NASA een man/vrouw op Mars had gezet dan…

Jared Kushner als de man met de grootste portefeuille van de federale overheid is verantwoordelijk voor zijn zus en indirect zijn baas Trump. Zijn aanstelling alleen en de enorme portefeuille zouden veel vragen moet oproepen.

Hoezo met twee maten meten, de broer van Clintion is onderzocht en de Nr #2 van USICS heeft flink op z’n donder gehad van de Inspecter General. Het verbaast me altijd dat je precies het tegenovergestelde ziet van wat er letterlijk in het artikel staat.
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Kushner family pushes $500,000 ‘investor visa’ to wealthy Chinese

Bericht door Hockey »

Het gaat mij niet om het artikel, maar om jouw benadering. Clinton bagatelliseer je en Trump is nog steeds de grote satan. Laat de zus van de man van de dochter van de president. dus een veel grotere afstand tot de president dan de broer van Clinton had gehad, ook maar onderzocht worden.
Fellow2012

Re: Kushner family pushes $500,000 ‘investor visa’ to wealthy Chinese

Bericht door Fellow2012 »

Het gaat om de afstand tot Jared die de belangrijkste man is na Trump. En hoe bagatelliseer de issue met Clinton? Ik heb toch de link erbij gezet. Het feit dat het onderzocht is en een hoge ambtenaar van USCIS berispt is, is toch een bewijs dat de Gov Watch Dog z’n werk heeft gedaan.

Dit geval zal nooit onderzocht worden. Dit is niet het eerste incident, zijn dochter promoot ook haar merk. De hele familie is een grote swamp in DC.

Ik ga zo dadelijk het boek van Ivanka bestellen. Ik ben erg benieuwd. Ik las laatst dat het een mooie collectie van inspirerende citaten bevat, altijd goed om je dag mee te beginnen! :lol: Het boek wordt vergeleken met een Tumblr account van een tienermeisje!
FlipjeBTiel
Amerika-expert
Berichten: 2547
Lid geworden op: 04 jul 2008, 03:57

Re: Kushner family pushes $500,000 ‘investor visa’ to wealthy Chinese

Bericht door FlipjeBTiel »

adam747 schreef:Het feit dat het onderzocht is en een hoge ambtenaar van USCIS berispt is, is toch een bewijs dat de Gov Watch Dog z’n werk heeft gedaan.
Stel je daar niet al te veel bij voor: het heeft verder geen consequenties gehad voor diens carriere, noch voor de RC in kwestie. Beetje halvamel ...

Gr., Flipje
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer