Zika virus officieel in Florida

Is er vermeldenswaardig nieuws over de Verenigde Staten? Meld het dan in dit forum.
DominiqueP
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 04 feb 2015, 17:38
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Zika virus officieel in Florida

Bericht door DominiqueP »

Andere plaats in USA: we hebben een reis van 9 dagen geboekt. Via Tui. We wilden echt even lekker relaxen op het strand en natuurlijk naar malls, restaurants enz. En het was een hele mooi aanbieding. Appartement bij het strand enz.

Eoms:
Dank je wel! Ja ik weet het pas 2 dagen! Een totale verassing. Sorry, ik heb geen idee hoe ik moet bepaalde zinnen kan uitlichten hier en ean reageren.
Sep 2011 rondreis Florida
Aug 2012 rondreis Florida
Sep 2013 rondreis Texas/Oklahoma
Feb 2015 rondreis Florida
Mei 2016 rondreis West Amerika
Sept 2016 Florida?
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Zika virus officieel in Florida

Bericht door mtl »

In ieder geval snel deskundig advies inwinnen! Gelukkig kan je de reis probleemloos omboeken.
Veritas
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 19 sep 2016, 21:37

Re: Zika virus officieel in Florida

Bericht door Veritas »

Annuleren en geld terug via reisverzekering?
DominiqueP
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 04 feb 2015, 17:38
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Zika virus officieel in Florida

Bericht door DominiqueP »

We hebben besloten om naar Orlando te gaan. Het Zika virus komt alleen voor in een wijk in Miami en in Miami South beach.
Dank jullie wel allemaal!
Sep 2011 rondreis Florida
Aug 2012 rondreis Florida
Sep 2013 rondreis Texas/Oklahoma
Feb 2015 rondreis Florida
Mei 2016 rondreis West Amerika
Sept 2016 Florida?
Gebruikersavatar
Big_Mo
Amerika-expert
Berichten: 1548
Lid geworden op: 05 dec 2013, 19:03

Re: Zika virus officieel in Florida

Bericht door Big_Mo »

Vrienden van mij die in verwachting zijn hebben hun cruise vanuit Miami ook geannuleerd uit voorzorg. Mijn uncle in law vertelde mij overigens dat ze in Panama (daar moet hij met regelmaat heen voor zijn rentals) vaccinaties voor het Zika virus uitgeven. Weet iemand hier meer over, de vaccinaties?
Rachel.
Amerikakenner
Berichten: 587
Lid geworden op: 14 mar 2014, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Zika virus officieel in Florida

Bericht door Rachel. »

Ik vraag me af wat voor vaccinaties dat zijn; er is wel een vaccin tegen Zika in ontwikkeling, maar dat is nog in studieverband:

https://www.nih.gov/news-events/news-re ... ine-humans

Normaalgesproken duurt het nog jaren voor een medicijn beschikbaar is wanneer het in fase 1 wordt getest, hoewel dat met vaccins waar zoveel aandacht voor is/druk op staat wel sneller kan.
Gebruikersavatar
Big_Mo
Amerika-expert
Berichten: 1548
Lid geworden op: 05 dec 2013, 19:03

Re: Zika virus officieel in Florida

Bericht door Big_Mo »

Ik weet zelf er niets vanaf en vond het ook redelijk opvallend dat zij vaccinaties voor het Zika virus aangeven. Ik zal het eens navragen aan hem wanneer hij terug is.
DominiqueP
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 04 feb 2015, 17:38
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Zika virus officieel in Florida

Bericht door DominiqueP »

Na alles uitgezocht te hebben wilde ik ook echt niet meer naar Miami. Dat is de enige plek in Amerika waar de zika virus ter plekke is opgelopen.
Sep 2011 rondreis Florida
Aug 2012 rondreis Florida
Sep 2013 rondreis Texas/Oklahoma
Feb 2015 rondreis Florida
Mei 2016 rondreis West Amerika
Sept 2016 Florida?
Gebruikersavatar
Nelliej
Amerika-ontdekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 22 apr 2015, 15:22
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Zika virus officieel in Florida

Bericht door Nelliej »

Dus, voor zover ik het begrijp en overal lees is Miami de enige plek waar het zika virus voorkomt in de VS?
We Landen op 7 Oktober in Miami, pikken onze auto op en rijden richting Fort Lauderdale dus in principe maak ik me weinig zorgen.

Men geeft aan stilstaand water te vermijden echter verblijven wij ook een 2 tal dagen in Ocala ( Ocala National Forrest, Juniper Springs etc.. ) Is het dan ook verstandig om dit niet te doen? Of denken jullie hier anders over.
2010: Rondje Westkust & Texas
2014: Florida
2015: Rondje Westkust
2016: Florida + Keys
DominiqueP
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 04 feb 2015, 17:38
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Zika virus officieel in Florida

Bericht door DominiqueP »

Wij zouden ook naar Fort Lauderdale gaan. Hier komt (nog) geen zika virus voor. Wij hebben toch besloten om hier niet naartoe te gaan. Dit omdat het erg dicht bij Miami ligt en we toch op Miami zouden vliegen. Als je wel gaat smeer je dan goed in met Deet (min 30% Deet concentratie volgens mij). Doe dit na je je zonnebrandcrème hebt gedaan. Herhaal dit regelmatig. Vermijd stilstaande wateren. Bij het strand heb je bijvoorbeeld meer wind, desondanks is het virus ook bij miami beach ontdekt. De muggen worden nu steeds minder ivm de tijd vh jaar.
Sep 2011 rondreis Florida
Aug 2012 rondreis Florida
Sep 2013 rondreis Texas/Oklahoma
Feb 2015 rondreis Florida
Mei 2016 rondreis West Amerika
Sept 2016 Florida?
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer