50 doden bij schietpartij in homoclub Orlando

Is er vermeldenswaardig nieuws over de Verenigde Staten? Meld het dan in dit forum.
Gebruikersavatar
rmathijssen
Amerikafan
Berichten: 218
Lid geworden op: 11 apr 2014, 13:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: 50 doden bij schietpartij in homoclub Orlando

Bericht door rmathijssen »

LeenG schreef: al veel massamoorden gezien zonder wapens? "guns don't kill people" is zo'n loze slogan, tuurlijk, daarom sturen we legers naar de oorlog zonder wapens... of heb jij al veel massamoorden gezien zonder wapens?
Bommen schijnen vrij efficiënt te zijn, zo ook bepaalde giftige stoffen. Wat Arno al aangeeft zijn vervoersmiddelen ook vrij populair en zo ook messen.

Waarom vind jij trouwens dat burgers geen recht hebben op dat soort wapens terwijl je even verderop zelf aangeeft dat juist de overheden in oorlogen diezelfde wapens gebruiken voor massamoorden?
Gebruikersavatar
Big_Mo
Amerika-expert
Berichten: 1548
Lid geworden op: 05 dec 2013, 19:03

Re: 50 doden bij schietpartij in homoclub Orlando

Bericht door Big_Mo »

LeenG schreef: semi- of vol, tomééto- tomato, zulke wapens horen gewoon niet in handen van burgers, en al helemaal niet in handen van psychiatrisch patiënten die al door de FBI in de gaten gehouden worden/werden.

Handig voor de NRA dat ze de schuld op terrorisme kunnen steken en de aandacht afleiden van een echt debat over wapenbezit.
Laat ik eerst zeggen dat dit gewoon weg verschrikkelijk is wat er in Orlando gebeurt is. En om een beetje af te dwalen maar toch deels ontopic:
1. Zoals vele Nederlanders denken, en ik ook een van was voor ik naar Amerika kwam dat je een pistool bij een Happy Meal krijgt, er zit iets wel meer achter. Tuurlijk zijn er genoeg staten waar het iets soepeler gaat helaas. Maar er zijn genoeg staten waar flink wat regels aan bezit van zitten. Ik zit er zelf in een er van.
2. Persoonlijk vind ik dat een burger een vuurwapen thuis mag hebben, alas in Nederland kan je buurman of buurvrouw er wellicht ook een hebben zonder dat jij er van op de hoogte bent. Uiteraard zitten meer restricties aan dan hier in de VS.
3. Vuur wapen registratie of niet, mensen zullen er op een of andere manier altijd wel aan komen. Vraag je je soms niet af hoe de mensen die "afrekeningen" doen hun vuurwapens bemachtigen?
4. Jouw Statement LeenG, over dat deze wapens niet in de handen van psychiatrische patiënten ben ik en vele andere Amerikanen (wapen bezitters en niet wapen bezitters) met je eens. Hier zijn al wetten voor hier in de VS maar zoals we allemaal weten, en ook in Nederland, het naleven van de wetten is een ander verhaal. De media laat over het algemeen de uitspraken van de iets minder geleerde over de wereld zien die hun vuurwapen meer belangijk vinden dan alle andere zaken. Ik ken genoeg dames en heren die het zelfde zeggen als jou hier boven (gister nog met een pro-second amendment dit besproken).

Natuurlijk gaan er leusden rond als "it's not the gun that kills but the person behind it". En ergens is het ook waar. In een auto ongeval, bewust (zoals paar weken terug in Vegas waar iemand op een groep mensen inreed) of onbewust door onoplettendheid, het is de oorzaak van de automobilist waarbij de auto als tool of destruction is gebruikt. Mijn vuurwapen gaat niet af tot ik hem van safe af haal en de trekker overhaal.

In mijn mening zal het hele vuurwapen debat eeuwig door blijven gaan. NRA lobby is zo sterk, dat het soms eng voor woorden is. Non profit organisation, ja vast, die jongens vullen hun zakken alsof het niets is. Daar boven de propaganda die zij versturen aan hun leden is absurd. Maar het is aan jou als persoon om je gezonde verstand te gebruiken en kijken wat je er van gelooft. Helaas is dat ook nog eens een probleen, vele mensen worden gedreven door gevoelens en niet door hun gezonde verstand te gebruiken.

Hierbij sluit ik dit hele verhaal over vuurwapens af, en daar ging dit topic ook niet over en mijn excuses dat ik afdwaalde. Laten we hopen dat ooit de wereld een meer stabielere plek gaat worden voor allen and everyone practices what they are preaching!
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: 50 doden bij schietpartij in homoclub Orlando

Bericht door PSVwally »

Er zit dan ook nog wel een verschil tussen een handwapen en zo'n neermaaimachine als deze man gebruikte
Gebruikersavatar
goldenhills
Amerika-expert
Berichten: 3216
Lid geworden op: 26 mar 2008, 08:04
Locatie: San Francisco Bay Area

Re: 50 doden bij schietpartij in homoclub Orlando

Bericht door goldenhills »

De vader van de dader begrijpt niet waarom zijn zoon deze vreselijke daad heeft gedaan, en zei in een interview: "God himself will punish those involved in homosexuality" en "This, is not for the servants of God". Dan heb je echt geen idee wat dat soort uitspraken teweegbrengen :sadcry:, zeker als je dat keer op keer herhaald. En dit keer monde het uit in een terroristische aanslag op de gay community door een onstabiel persoon met een idioot krachtig wapen, wat zelfs 'good guys with guns' niet konden voorkomen. Boos...
dionkoffie
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 08 jun 2016, 21:09
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: 50 doden bij schietpartij in homoclub Orlando

Bericht door dionkoffie »

Deze vrouw stuurde nog een snapchat toen het allemaal gebeurde.



Ze heeft het ook niet overleefd.
Amerikanist
Amerikakenner
Berichten: 437
Lid geworden op: 14 mei 2011, 17:40
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Nederland

Re: 50 doden bij schietpartij in homoclub Orlando

Bericht door Amerikanist »

PSVwally schreef:Er zit dan ook nog wel een verschil tussen een handwapen en zo'n neermaaimachine als deze man gebruikte
Zo heel veel verschil is er niet. Beiden zijn semi-automatisch en beiden zijn in verkeerde handen gevaarlijk. Ook in Nederland zijn er mensen die legaal een AR-15 of vergelijkbare wapens bezitten. Het misverstand is dat deze man een vol-automatisch wapen gebruikte, maar zelfs in de VS zijn die alleen met een strenge federale vergunning legaal te bezitten.

En kijk naar Parijs. Strenge wapenwetten, maar daar liepen ze toch rond met echte vol-automaten. Voor de duidelijkheid: een semi-automaat is zelfladend, maar schiet één schot per keer dat de trekker wordt overgehaald. Vol-automatisch zijn de oorlogswapens die blijven schieten zolang je de trekker ingedrukt houdt.

Ik weet dat dit een non-discussie is in het licht van al dit leed, maar een de assault weapons ban was een schijnveiligheid. Dat opnieuw invoeren is echt niet de oplossing voor dit probleem, maar een politieke schijnmaatregel voor mensen die niet echt snappen waar het over gaat.

Er zou veel meer moeten veranderen aan de wapenwetten om risico's op gevallen als dit te verkleinen. En dan nog vinden dit soort idioten wel een weg.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: 50 doden bij schietpartij in homoclub Orlando

Bericht door PSVwally »

Deels met je eens. Een veel beter en langer onderzoek zou veel mensen tegenhouden zulke wapens te kopen. Ja, de echte terroristen/criminelen zouden inderdaad wel ergens deze wapens kunnen verkrijgen, maar ik denk dat het veel lone wolfs zou tegenhouden. Deze man is verscheidene keren aangehouden en ondervraagt door de FBI, dan kan jij het hebben over mensen die niet snappen waar het over gaat, maar deze man had gewoon nooit, maar dan ook nooit een wapen mogen hebben op dit moment. Zeker niet als je op een lijstje staat...
Gebruikersavatar
LeenG
Amerika-expert
Berichten: 3722
Lid geworden op: 18 sep 2008, 11:21
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: België

Re: 50 doden bij schietpartij in homoclub Orlando

Bericht door LeenG »

Big_Mo schreef: 4. Jouw Statement LeenG, over dat deze wapens niet in de handen van psychiatrische patiënten ben ik en vele andere Amerikanen (wapen bezitters en niet wapen bezitters) met je eens. Hier zijn al wetten voor hier in de VS maar zoals we allemaal weten, en ook in Nederland, het naleven van de wetten is een ander verhaal. De media laat over het algemeen de uitspraken van de iets minder geleerde over de wereld zien die hun vuurwapen meer belangijk vinden dan alle andere zaken. Ik ken genoeg dames en heren die het zelfde zeggen als jou hier boven (gister nog met een pro-second amendment dit besproken).
...
NRA lobby is zo sterk, dat het soms eng voor woorden is. Non profit organisation, ja vast, die jongens vullen hun zakken alsof het niets is.
ik heb ook geen zin om heel diep op deze discussie in te gaan maar wou nog kort hier op reageren.
Inderdaad, het merendeel van de Amerikanen is voor backgroundchecks, zelf het merendeel van de NRA-leden las ik ergens. Dan vind ik het schrikwekkend hoeveel macht zo'n organisatie heeft om toch hun zin te kunnen blijven doen, ten koste van duizenden levens elk jaar....
Amerikanist
Amerikakenner
Berichten: 437
Lid geworden op: 14 mei 2011, 17:40
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Nederland

Re: 50 doden bij schietpartij in homoclub Orlando

Bericht door Amerikanist »

PSVwally schreef:Deels met je eens. Een veel beter en langer onderzoek zou veel mensen tegenhouden zulke wapens te kopen. Ja, de echte terroristen/criminelen zouden inderdaad wel ergens deze wapens kunnen verkrijgen, maar ik denk dat het veel lone wolfs zou tegenhouden. Deze man is verscheidene keren aangehouden en ondervraagt door de FBI, dan kan jij het hebben over mensen die niet snappen waar het over gaat, maar deze man had gewoon nooit, maar dan ook nooit een wapen mogen hebben op dit moment. Zeker niet als je op een lijstje staat...

Daar ben ik het mee eens. Hoewel in de VS er wel de NICS background check is, zijn er nog loopholes en ontbreekt het in de administratie. Het zou me niets verbazen als deze man bijvoorbeeld wel op een no-fly list stond.

Dat niet snappen ging me puur om de assault weapons ban, omdat iemand dan ook echt zou moeten weten wat het nou werkelijk verbiedt. Zeker niet background checks en andere onderdelen van deze discussie.
Gast

Re: 50 doden bij schietpartij in homoclub Orlando

Bericht door Gast »

Schokkend om te lezen dat Donald Drumpft de schietpartij in Orlando gebruikt om zijn politieke statements kracht bij te zetten.... Volgens mij ging het hier over een US citizen, die op een legale manier een wapen mag hebben... Op welke manier legt hij de link met het in de USA weren van inreizende radicale moslims?

Hij wil nu zelfs Obama afzetten....die Pipo wordt met de dag ongeloofwaardiger.....
Gebruikersavatar
rmathijssen
Amerikafan
Berichten: 218
Lid geworden op: 11 apr 2014, 13:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: 50 doden bij schietpartij in homoclub Orlando

Bericht door rmathijssen »

Je kunt echt de link niet leggen? Kan ik mijzelf niet voorstellen, behalve dat je wellicht zelf de link niet wilt leggen.

Dat dit soort zaken direct worden misbruikt voor politiek gewin is niet vreemd. De anti wapen lobby is ook alweer aan het watertanden.
Amerikanist
Amerikakenner
Berichten: 437
Lid geworden op: 14 mei 2011, 17:40
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Nederland

Re: 50 doden bij schietpartij in homoclub Orlando

Bericht door Amerikanist »

Ik vind het niet schokkend, par for the course.
Gebruikersavatar
boonens
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 23 jan 2013, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: 50 doden bij schietpartij in homoclub Orlando

Bericht door boonens »

Terpies schreef:Schokkend om te lezen dat Donald Drumpft de schietpartij in Orlando gebruikt om zijn politieke statements kracht bij te zetten...
Want politici behoren niet te reageren op wat er in de maatschappij speelt? Natuurlijk wordt ieder incident aangewend om het eigen gelijk te bevestigen. Dat doen alle kandidaten...de een alleen wat onsmakelijker dan de ander.
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV
Gebruikersavatar
Big_Mo
Amerika-expert
Berichten: 1548
Lid geworden op: 05 dec 2013, 19:03

Re: 50 doden bij schietpartij in homoclub Orlando

Bericht door Big_Mo »

PSVwally schreef:Er zit dan ook nog wel een verschil tussen een handwapen en zo'n neermaaimachine als deze man gebruikte
Paul,

Lees dit even hoe het proces in zijn werking gaat om een vol automatisch vuurwapen aan te schaffen. Ook dat is niet zo simpel als wellicht vele denken.
https://www.quora.com/Is-it-legal-for-a ... -in-the-US

Daar boven op een gemiddeld machine geweer kost je gauw $20.000 dollar beginnen.

Net als boven aan is gegeven, een AR-15 maar zelf een Glock hand pistool als je er goed mee over weg kan, kan heel wat schade mee worden aangericht. Ook deze zijn gewoon in Nederland te verkrijgen onder de vuurwapen wet. Of te wel this is not just only in America. Heel slecht wellicht, maar laten we terug gaan naar wat er in Alphen aan de Rijn gebeurde in het winkel centrum. Ja helaas gebeurt het hier vele malen meer. Maar laten we de statestieken van heel Europa er eens bij halen om de vergelijking eerlijk te maken. Eerlijk is eerlijk, je kan Nederland niet met de gehele VS vergelijken. Van Wikipedia (sorry geen idee hoe accuraat ditis: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_c ... death_rate). Er zijn kleinere landen dan de VS waar nog meer geweld is waar je NOOIT iets over leest. Neemt niet weg dat het alsnog een verschrikking is dat het uberhoud gebeurt.

Een AR-15, zelf ook meerdere malen in mijn handen gehad, is inderdaad een heel tactisch vuurwapen. De term assault rifle is in het leven geroepen door vele anti-vuurwapen groeperingen. Elk wapen kan gebruikt worden voor een "assault". Een 12ga Shotgun komt ook in een "assault" variant, en ook als semi automatisch. En geloof me denk dat dat echt nog wel veel meer schade aan zal richten dan een AR-15. Ook deze zijn gewoon te koop onder de vuurwapen wet, voor kleiduiven schieten en jacht in Nederland.

Dit is is laatste wat ik er over wil zeggen. Laten we voor de rest niet de voor en tegenstanders van vuurwapens uit gaan hangen. Het is diep treurig dat iemand met een fobie zo iets aan kan richten
Gebruikersavatar
LeenG
Amerika-expert
Berichten: 3722
Lid geworden op: 18 sep 2008, 11:21
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: België

Re: 50 doden bij schietpartij in homoclub Orlando

Bericht door LeenG »

LeenG schreef:Vreselijk gewoon.... :sadcry:

Nu wordt er uiteraard gezocht naar zijn motieven. De vader verklaarde dat hij onlangs heel erg boos werd toen hij 2 mannen zag kussen. Ik denk dan dat de dader misschien zelf homo was en daar niet mee om kon?
http://www.theguardian.com/us-news/2016 ... ?CMP=fb_gu

waarom het belangrijk is om je kind te leren dat ze mogen zijn wie ze zijn, homosexuele jongeren hebben het vaak al moeilijker, als je dan nog opgroeit in een bekrompen homofobe omgeving die je leert dat LGBT zondaars zijn....Erg dat het zo ver moet komen.
:sadcry:
Gebruikersavatar
Big_Mo
Amerika-expert
Berichten: 1548
Lid geworden op: 05 dec 2013, 19:03

Re: 50 doden bij schietpartij in homoclub Orlando

Bericht door Big_Mo »

LeenG,

Het komt helaas nog veel meer voor dan het zou moeten. Helaas bij mijn inlaws zijn LGBT ook nog steeds een sin..... Laat ik voor de rest mijn mond maar dicht houden over het religieuse aspect van vele mensen......
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: 50 doden bij schietpartij in homoclub Orlando

Bericht door PSVwally »

Gebruikersavatar
Big_Mo
Amerika-expert
Berichten: 1548
Lid geworden op: 05 dec 2013, 19:03

Re: 50 doden bij schietpartij in homoclub Orlando

Bericht door Big_Mo »

Nogmaals, er zijn wetten hier in de VS, maar helaas worden die gewoon niet nageleefd. Hier in Cook County is een ban op high capacity magazijnen, of te wel alles over 10 rounds is illegaal. Neemt niet weg dat ik gewoon naar een andere county kan gaan om alsnog een high capacity magazijn te kopen.

Net als elk ander land zijn er regels en wetten, maar deze zijn zo gecompliceerd dat het per plaats kan verschillen. Local ruling kan dingen nog moeilijker maken. Om wat extra uitleg te geven.

Ik woonde voorheen in Glenview. Glenview had niet echt een local ordinance over wat voor vuurwapens er bezit mocht worden. 3 plaatsen om mij heen hadden wel local ordinances in place wat heel wat verwarring brengt. En persoonlijk denk ik dat dat het probleem is hier in de VS.
Federale wetten
State laws
County
en dan daar boven op Local ordinances.

Je ziet door de bomen het bos niet meer. Dat komt ongeveer op dit neer:
Nederlandse algemene wet
Provinciale wet
Gemeente wet
en dan locale steden wetten.

Er zijn 50 states in de VS elk met hun eigen wetten en regelgevinging. Daar gaat het grootste struikelblok zitten. Kijk naar Europa 28 landen in de EU met allen hun eigen wetten en regelgevingen. Zwitserland waar elk jonge man soort van lid van Militia is en ook een vuurwapen (door de overheid gegeven) in huis heeft (ik heb dit meerdere malen gelezen maar geloofde het niet: http://www.snopes.com/politics/guns/switzerland.asp).

Amerika moet de geestes zieken gaan helpen. investeer in het medische hulp voorzieningen ipv machines of destruction voor je leger..... Als je al heel erg lang in het beeld van veiligheid instanties bent moeten zij er op gaan inspelen. Amerika is veelal een land van hier neem een pilletje en het komt wel een keer goed. Te vaak zie je in het nieuws ook: oh ja hij was een bekende van de politie of iets dergelijke.

Helaas voor velen en voor de familie leden, vrienden etc. van dit soort incidenten is de NRA gewoon te groot en te sterk hier in de VS en pro firearm mensen zullen meer geld er in pompen omdat net als voorgaand door LeenG volgens mij is gezegd, zij propaganda heel tactisch gebruiken.
Eergisteren werd mij door een pro conceal carry persoon gevraagt: "na dit incident in Orlando, voel je je niet meer genoodzaakt om een vuurwapen bij je te dragen?". Mijn antwoord was simpel. Het moment dat ik een vuurwapen moet gaan dragen om elk moment met een soort van angst rond te lopen omdat er een geestesziek persoon geen juiste hulp kan krijgen, stopt mijn leven al compleet.

The end of chapter 3 of Big_Mo's novel.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer