Gouvernment Shutdown ligt op de loer

Is er vermeldenswaardig nieuws over de Verenigde Staten? Meld het dan in dit forum.
mdirkx
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 dec 2013, 13:20
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Gouvernment Shutdown ligt op de loer

Bericht door mdirkx »

Ik hoop ook dat dit jaar alles open blijft!

Twee jaar geleden ging de shut-down in op de dag dat we aankwamen in San-Francisco: we moesten toen naast Alcatraz ook Yosemite, Crand Canyon, Zion en Bryce annuleren. Werd alsnog een supermooie road trip van SF naar LA en daarna nog door naar Vegas, maar dit jaar gaan we dus voor een herkansing, en we vertrekken a.s. vrijdag 2 oktober... Spannend!

Wel hebben we dit keer een campervan gehuurd, dus zijn we wat vrijer om te gaan waar we willen; mocht er dus toch (weer) een shutdown plaatsvinden dan kunnen we wel gewoon richting die gebieden rijden, alleen niet de parken zelf in... Weet iemand waar je een goed overzicht kunt vinden van beschikbare campgrounds buiten de nationale parken om? Is http://freecampsites.net/#!California&query=region bijvoorbeeld betrouwbaar?
Gebruikersavatar
Marenko
Amerika-expert
Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 jul 2006, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Gouvernment Shutdown ligt op de loer

Bericht door Marenko »

Ik gebruik altijd Allstays is ook een (betaalde) app van welke ook offline bruikbaar is. Alle campgrounds zijn op een kaart te vinden, heel handig vinden wij.
Neem eventueel ook een kijkje op onze website met onze eigen campground reviews (zie onderschrift)
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Gouvernment Shutdown ligt op de loer

Bericht door Tipsy_1 »

Ik vond een artikel dat er een iets gestemd gaat worden in het congress om de shutdown te voorkomen.
Verder hier in de USA hoor ik er niets van op TV... iemand nog iets gehoord???
Gebruikersavatar
Marenko
Amerika-expert
Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 jul 2006, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Gouvernment Shutdown ligt op de loer

Bericht door Marenko »

Blijkbaar hebben ze tot woensdag middernacht. De Senaat moet woensdag de begroting nog goedkeuren. Dit zal dan zijn zonder de funding voor Planned Parenthood, hierover moet voor 11 december een beslissing genomen worden. Ik ben bang dat we het 1 oktober pas zeker zullen weten.

linkje
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Gouvernment Shutdown ligt op de loer

Bericht door Tipsy_1 »

mmm, nog even afwachten dus!!!!
Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 8334
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Re: Gouvernment Shutdown ligt op de loer

Bericht door Bennogr »

Zoals gewoonlijk wordt de begroting op het laatste ogenblik gered. De Republikeinen zijn nu bereid om alle problemen op te schuiven naar december. Dat betekent: alle parken blijven zeker tot die tijd open, alle regeringsambtenaren en -programma's draaien verder. En Planned Parenthood blijft geld krijgen (alleen mag dat nog steeds niet voor abortussen gebruikt worden, wel voor alle andere gezondheidsactiviteiten van PP, die de voornaamste activiteiten zijn van PP, vooral voor armere mensen. Abortus is niet meer dan 3 procent van wat PP doet.) En de tegenstanders van PP maken zich voornamelijk druk om ongeboren kinderen, als ze eenmaal geboren zijn, dan zoeken de kinderen (en hun moeders) het zelf maar uit.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
JimiW
Amerika-ontdekker
Berichten: 99
Lid geworden op: 07 mar 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Gouvernment Shutdown ligt op de loer

Bericht door JimiW »

@BennoGr: Wat je nu zegt is al besloten of is dat wat je vermoed dat er gaat gebeuren? Nog op werk dus geen tijd gehad om het nieuws in de gaten te houden. Zou hoop stress weghalen bij veel mensen als het pas December word als het uberhaupt al gebeurt
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 4001
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: Gouvernment Shutdown ligt op de loer

Bericht door Loek »

Op het nieuws hier vanmorgen werd gezegd dat er een tijdelijk budget is goedgekeurd, die het een en ander weer uitstelt tot 11 December. Ik vermoed dat dat voor sommigen hier een opluchting is.
http://www.nytimes.com/2015/10/01/us/po ... .html?_r=0
Gebruikersavatar
Marenko
Amerika-expert
Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 jul 2006, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Gouvernment Shutdown ligt op de loer

Bericht door Marenko »

Dat kun je wel stellen :clap:
Op het nippertje onze vlucht in Frankfurt gehaald!maar we zijn er !
JimiW
Amerika-ontdekker
Berichten: 99
Lid geworden op: 07 mar 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Gouvernment Shutdown ligt op de loer

Bericht door JimiW »

Kijk dit maakt me een blije man in de ochtend.
Marenko veel plezier daar!! Tot wanneer blijven jullie? Wij landen 19-10 in Las Vegas
Gebruikersavatar
Marenko
Amerika-expert
Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 jul 2006, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Gouvernment Shutdown ligt op de loer

Bericht door Marenko »

Wij vertrekken 30 - 10 weer uit Vegas. Maar wij zitten vanaf 15-10 in de hoek LA San Diego.
Jullie ook een hele goede reis!
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5762
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Gouvernment Shutdown ligt op de loer

Bericht door bedeve »

Bennogr schreef:Zoals gewoonlijk wordt de begroting op het laatste ogenblik gered. De Republikeinen zijn nu bereid om alle problemen op te schuiven naar december. Dat betekent: alle parken blijven zeker tot die tijd open, alle regeringsambtenaren en -programma's draaien verder. En Planned Parenthood blijft geld krijgen (alleen mag dat nog steeds niet voor abortussen gebruikt worden, wel voor alle andere gezondheidsactiviteiten van PP, die de voornaamste activiteiten zijn van PP, vooral voor armere mensen. Abortus is niet meer dan 3 procent van wat PP doet.) En de tegenstanders van PP maken zich voornamelijk druk om ongeboren kinderen, als ze eenmaal geboren zijn, dan zoeken de kinderen (en hun moeders) het zelf maar uit.
Voor al degenen die vanwege hun gezondheids en hun werksituatie in spanning hebben gezeten ben ik blij met de beslissing in he House van vanavond !
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer