'It's allright ma, I'm only bleeding'

Is er vermeldenswaardig nieuws over de Verenigde Staten? Meld het dan in dit forum.
Plaats reactie
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

'It's allright ma, I'm only bleeding'

Bericht door USInsider »

In May 2010, cops arrested in the NY Bronx a black boy of 16 years old, called Kalief Browder. Another teen had accused Kalief of robbing his backpack.
Kalief's family was unable to raise his $10,000 bail, so he remained locked up in Rikers Island Jail, awaiting trial.

He was offered a plea deal after 33 months, which he refused. As months turned into years, the stress got to Kalief Browder and he attempted suicide several times.
He spent more than 400 days in solitary confinement.

He was released from Rikers in May 2013, when the charges were dropped.

Rikers security footage from September 2012 surfaced, showing a correction officer slamming Kalief to a cellblock floor and pummeling him. Footage from 2010 showed him being beaten by ten teen inmates in a wild brawl.

After getting out of jail Kalief enrolled at Bronx Community College. But haunted by his experiences at Rikers, he suffered bouts with depression that triggered other suicide attempts and a stay at the psych ward at Harlem Hospital.

Kalief Browder, 21, took his life Saturday at his family’s Bronx home. He used an air-conditioning cord to hang himself.
“Ma, I can’t take it anymore,” he told his mother the night before.
Laatst gewijzigd door USInsider op 09 jun 2015, 01:29, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5769
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: 'It's allright ma, I'm only bleeding'

Bericht door bedeve »

Prachtige quote bij deze trieste thread.

" onclick="window.open(this.href);return false;
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
boonens
Amerikakenner
Berichten: 773
Lid geworden op: 23 jan 2013, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: 'It's allright ma, I'm only bleeding'

Bericht door boonens »

Bah, wat een verhaal. Drie jaar vastzitten voor het mogelijk ontvreemden van een tas...en dan lees ik net dat Oscar Pistorius, dood door schuld, na 10 maanden gevangenis weer vrij zal komen.
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV
Gebruikersavatar
RiverCola
Amerika-expert
Berichten: 6344
Lid geworden op: 16 nov 2007, 16:20
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Rotterdam

Re: 'It's allright ma, I'm only bleeding'

Bericht door RiverCola »

Ik las dit schokkende verhaal gisteravond op de huffington post. Onvoorstelbaar. De steunbetuigingen van burgemeesters ed laten dan een beetje een nare smaak achter in m'n mond. Wat een land..... :|
Fellow2012

Re: 'It's allright ma, I'm only bleeding'

Bericht door Fellow2012 »

Tja, wat dacht je van het nieuws van vandaag 'man vrijgelaten na 43 jaar eenzame opsluiting'. Als dit niet de definitie van marteling is dan weet ik niet meer wat marteling betekent. Overigens, ik verbaas me telkens wanneer Amerikanen het over 'the best justice system in the world' hebben. Ik zet grote vraagtekens bij het jury systeem. Mijn grootste angst, als niet-blanke, in dit land is 'malicious prosecution' als ik in 'wrong time, wrong place' ben en wordt verdacht van een misdaad en mijn lot in handen van een willekeurige jury rust!

" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer