Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Alle scholieren in LA een Ipad?

Is er vermeldenswaardig nieuws over de Verenigde Staten? Meld het dan in dit forum.
Plaats reactie
Dbacks
Amerikafan
Partner van: Dbacks2
Aantal x V.S. bezocht: 18

Alle scholieren in LA een Ipad?

Bericht door Dbacks »

Las net in het AD dat men van plan is om alle scholieren in LA via een Ipad te laten leren..
http://www.ad.nl/ad/nl/5595/Digitaal/ar ... iPad.dhtml
Never give up!
Baksteen666
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Alle scholieren in LA een Ipad?

Bericht door Baksteen666 »

Ik vind dit wel een mooie combinatie van topics. In LA willen ze iedere leerling met een Ipad laten leren terwijl 1 op de 7 Amerikanen voedselhulp krijgt...Van al die Ipads kun je volgens mij behoorlijk wat voedsel kopen.
States visited: WA, ID, MT, ND, MN, WI, MI, NY, VT, NH, ME, MA, OR, CA
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Grote aantallen kinderen in de US krijgen op school een gratis warme lunch en vaak ook een ontbijt 's ochtends.
Zeker in LA county komen veel kids voor de gratis maaltijden in aanmerking. In de zomer zijn er ook speciale programmas om maaltijden te verstrekken.

Toevallig las ik vorige week in de krant dat de universiteit hier ter plaatse I-pads verplicht wil maken voor studenten. Daar is het nodige verweer tegen, de studenten vinden dat ze aan alle kanten al genoeg moeten dokken. (De leden van de sportteams kregen de I-pads overigens gratis vlgs. mijn dagblad.)
Daarbij komt zeggen de studenten dat I-pads echt niet prettiger lezen dan 'echte' boeken, integendeel.

Wat wel een voordeel zou zijn van de I-pads is dat de kids met minder zware (rug)tassen zouden zeulen. Ik vraag me alleen af wat het betekent voor hun veiligheid als er nu en dan een kind al vermoord wordt voor een telefoontje of een jack of een paar sneakers.
Laatst gewijzigd door USInsider op 14 aug 2013, 20:48, 1 keer totaal gewijzigd.
iMoon
Amerika-ontdekker

Bericht door iMoon »

In Nederland komen er ieder jaar ook laptop- en iPad-klassen bij, met name op vwo en gymnasium. De apparatuur blijft op school.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Mijn nichtje van 13 gaat naar 2HAVO en heeft haar iPad van school gewoon dagelijks mee naar huis en ook nu bij ons hier in Spanje op vakantie.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer