Bevrijd na horrorkidnapping.

Is er vermeldenswaardig nieuws over de Verenigde Staten? Meld het dan in dit forum.
FreeMonkey
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 22 apr 2012, 03:51

Bevrijd na horrorkidnapping.

Bericht door FreeMonkey »

Amanda Berry verdween in april 2003, één dag voor haar 17e verjaardag. Ze belde haar zus om te vertellen dat ze een lift naar huis had gekregen na haar bijbaantje bij fastfoodketen Burger King. Sindsdien was er niets meer van haar vernomen.

Amanda’s moeder Louwana Miller heeft de jaren na de verdwijning als een bezetene naar haar dochter gezocht. De tevergeefs zoektocht werd haar in maart 2006 uiteindelijk te veel. Compleet uitgeput overleed ze aan de gevolgen van onder meer een alvleesklierontsteking. Zus Beth vocht na haar dood door om de verdwijning van haar zus onder de aandacht te brengen.

Beth kan het nog maar nauwelijks bevatten dat Amanda nu weer terug is. ,,Ze vertelde me dat Amanda het goed maakt, dat ze er goed uitziet en dat ze moeder is van een dochter”, zo zei Beths echtgenoot aan een radiostation. Het nu 6-jarige meisje is samen met Amanda voor controle naar een ziekenhuis gebracht.

Ook de familie en bekenden van de twee andere bevrijde vrouwen, Gina DeJesus (23) en Michelle Knight (32) kunnen nog maar moeilijk geloven dat de nachtmerrie van de verdwijning voorbij is. ,,Ik ben haar noot vergeten en heb altijd voor haar gebeden”, aldus een jeugdvriendin van Gina DeJesus. ,,Dit is geweldig. Ik ben zo blij. Ik kan niet wachten om haar te omhelzen.”
Bron: http://www.telegraaf.nl/buitenland/2154 ... der__.html
Gebruikersavatar
Jostravels
Amerikakenner
Berichten: 1312
Lid geworden op: 14 aug 2008, 09:36
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Bevrijd na horrorkidnapping.

Bericht door Jostravels »

Vreselijk hè. Doet me denken aan het verhaal van 'Room' (boek van Emma Donoghue).
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
2023: West-Canada
Gebruikersavatar
dimple
Amerika-expert
Berichten: 3095
Lid geworden op: 21 mei 2006, 14:50
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: De Polder
Contacteer:

Re: Bevrijd na horrorkidnapping.

Bericht door dimple »

Heel onwerkelijk allemaal........
ANY
Amerika-expert
Berichten: 3032
Lid geworden op: 09 mar 2004, 17:47
Locatie: Ithaca,NY

Re: Bevrijd na horrorkidnapping.

Bericht door ANY »

Wat een verhaal! Geweldig dat ze weer bij hun familie zijn.
Het filmpje waar de man die ze hielp vertelt, hij is de held vandaag hoor:
http://www.breitbart.com/Big-Journalism ... -Black-Man

Er is toch hoop voor al de vermisten dat ze ooit levend gevonden worden.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Staceybeesie
Amerika-expert
Berichten: 5154
Lid geworden op: 02 dec 2004, 17:23
Locatie: USA

Re: Bevrijd na horrorkidnapping.

Bericht door Staceybeesie »

Vreselijk verhaal! Je moet er toch niet aan denken.... Gewoon 10 jaar....


Maar......, heb zo moeten lachen om de man die de vrouw daadwerkelijk geholpen heeft.
(No white girl runs into the arms of a black guy, see what I'm coming from?)
Hier de link naar dat filmpje welke op het nieuws verscheen gisteravond.

" onclick="window.open(this.href);return false;

Zie nu dat Any de link ook al geplaatst had even voor mij. Moest het filmpje even opzoeken.
ANY
Amerika-expert
Berichten: 3032
Lid geworden op: 09 mar 2004, 17:47
Locatie: Ithaca,NY

Re: Bevrijd na horrorkidnapping.

Bericht door ANY »

Het is griezelig hoe vaak je zoiets toch hoort. Die meisjes in Utah en Californie die jaren vastgehouden zijn, en die man (hier nog geen 2 uur vandaan) die jarenlang vrouwen kidnapte en in een kelder opsloot http://en.wikipedia.org/wiki/John_Jamelske Dat zijn verhalen die je in films ziet. Je weet maar nooit waar je normaal uitziende buurman tot in staat is. Niet dat ik iedereen nu ga wantrouwen hoor.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Gebruikersavatar
RiverCola
Amerika-expert
Berichten: 6344
Lid geworden op: 16 nov 2007, 16:20
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Rotterdam

Re: Bevrijd na horrorkidnapping.

Bericht door RiverCola »

Hier hebben we er ook een paar: Natasha Kampüsch (goed geschreven?) uit Oostenrijk, en natuurlijk het monster van België (alhoewel die ontvoeringen niet zo lang duurden en de meisjes het bijna allemaal met de dood moesten bekopen). Heel vreselijk allemaal. Moet er niet aan denken hoe je je leven moet vervolgen na zoiets. Middelbare schooltijd gemist, afschuwelijke dingen meegemaakt, niemand om mee te praten....brrrrr.
FreeMonkey
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 22 apr 2012, 03:51

Re: Bevrijd na horrorkidnapping.

Bericht door FreeMonkey »

Staceybeesie schreef:Vreselijk verhaal! Je moet er toch niet aan denken.... Gewoon 10 jaar....


Maar......, heb zo moeten lachen om de man die de vrouw daadwerkelijk geholpen heeft.
(No white girl runs into the arms of a black guy, see what I'm coming from?)
Hier de link naar dat filmpje welke op het nieuws verscheen gisteravond.

" onclick="window.open(this.href);return false;

Zie nu dat Any de link ook al geplaatst had even voor mij. Moest het filmpje even opzoeken.

Dan heb je de 911 call nog niet gehoord die was nog mooier!! lag in een deuk.

" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12929
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Bevrijd na horrorkidnapping.

Bericht door vana »

Er worden zo enorm veel meisjes vermist en meestal neem je aan dat ze vermoord zijn.
Maar na het horen van dit verhaal vraag ik me af achter hoeveel gevels van huizen meisjes zitten die ook al jaren verborgen worden gehouden en misbruikt. Het kunnen zomaar je buren zijn.
Gebruikersavatar
tosca
Amerika-expert
Berichten: 3212
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:30

Re: Bevrijd na horrorkidnapping.

Bericht door tosca »

Nou precies. Al zou het maar een fractie zijn van alle vermiste meisjes, dat zijn er nog steeds een hele hoop!
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18762
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Bevrijd na horrorkidnapping.

Bericht door kastelke »

Ongelooflijk dat er 10 jaar lang maar liefst 3 mensen zijn die die meisjes misbruiken, en niet 1 van de 3 krijgt wroeging en helpt de meisjes ontsnappen... :cry:
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12929
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Bevrijd na horrorkidnapping.

Bericht door vana »

Tja, als ze alle drie de meisjes misbruikt hebben zullen ze de meisjes natuurlijk nooit helpen ontsnappen. Als ze dat doen tekenen ze hun eigen doodvonnis
dimona
Amerika-expert
Berichten: 4904
Lid geworden op: 14 mar 2011, 21:42
Locatie: Maryland

Re: Bevrijd na horrorkidnapping.

Bericht door dimona »

Ja, en daarbij: hoe langer het duurt, des te moeilijker wordt het. Al die jaren misbruik en mishandeling, er is no way dat je daar als medeplichtige nog mee weg komt als je na x jaar alsnog wroeging krijgt. Het kan trouwens natuurlijk ook nog zo zijn dat de twee broers financieel afhankelijk waren van hun broer; er is geen betere manier om mensen hun mond te laten houden.

Het interview dat de buurman op CNN gaf, was echt hilarisch. Vooral als hij beschrijft hoe hij en het slachtoffer tegelijkertijd 911 bellen: "I call 199, she calls 911. I get a moron, she gets a moron." En dan die interviewer die met uitgestreken smoel bloedserieus vragen blijft stellen, het lijkt wel een persiflage :lol:
Denver
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 apr 2013, 13:56
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Bevrijd na horrorkidnapping.

Bericht door Denver »

Tja...er lopen een hele hoop zwaar gestoorde mensen rond op deze wereld....mensen van wie je moet bidden dat je ze nooit mag tegenkomen.

Wat ik me nog wel heel goed kan herinneren en ook heel bizar vond was, toen ik een jaar of pakweg tien geleden in Amerika ergens in een klein stadje een postkantoor binnenliep waar een pak 'missing persons", ter grootte van een telefoonboek of twee, bij de balie hing ter inzage. Dat was wel een reality check hoor! :(
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10175
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Bevrijd na horrorkidnapping.

Bericht door Hockey »

De dader zegt dat het de schuld van de slachtoffers zelf is dat ze dit overkwam, want ze accepteerden de lift die hij aanbood:
Castro: Ontvoering was eigen schuld

CLEVELAND -
De politie heeft in de woning van Ariel Castro een brief gevonden waarin hij volgens ingewijden schreef dat hij zelf ooit seksueel was misbruikt toen hij jong was.

Castro wordt ervan verdacht dat hij drie vrouwen heeft ontvoerd en jarenlang heeft vastgehouden en verkracht. De brief was al in 2004 geschreven, in het jaar dat hij de toen 14-jarige Gina DeJesus ontvoerde. Hij omschreef zichzelf als een 'seksueel roofdier'', maar stelde ook dat hij vaak met de gedachte had gespeeld om zelfmoord te plegen. Hij schreef verder dat bij zijn dood zijn bezit verdeeld zou moeten worden onder de vrouwen, aldus een raadslid van Cleveland.
Castro zei ook dat de vrouwen de ontvoering aan zichzelf te danken hadden, omdat ze zijn aanbod voor een lift naar huis accepteerden. Maar in plaats van ze naar hun huis te brengen, nam hij ze mee naar zijn huis.
Castro is de vader van het 6-jarige meisje dat in gevangenschap is geboren in zijn huis in Cleveland. Een DNA-test heeft dat uitgewezen, is vrijdag bekendgemaakt. De ontvoerde ontvoerde vrouw Amanda Berry (27) is haar moeder. De andere ontvoerde vrouwen, Michelle Knight (32) en DeJesus (23) moesten helpen bij de bevalling.
Knight zei dat zij 5 keer zwanger was gemaakt, maar dat Castro haar liet uithongeren en haar sloeg, zodat ze miskramen kreeg. Hij kan hiervoor zelfs de doodstraf krijgen. Knight werd vrijdag ontslagen uit het ziekenhuis. De anderen zijn al bij hun familie.
Bron: De Telegraaf
Ziva
Amerika-expert
Berichten: 3387
Lid geworden op: 29 sep 2008, 18:08
Locatie: USA

Re: Bevrijd na horrorkidnapping.

Bericht door Ziva »

Ik vind het een vreselijk verhaal weer, wat heb je toch een zieke mensen op de wereld zeg. Aan de andere kant is er iets dat ik niet begrijp in deze zaak.

Naar het nu blijkt is er vermoedelijk slechts 1 dader. Hoe kan het dan dat in 10 jaar tijd geen van de dames ooit eerder ontsnapt is? Ze zaten toch niet constant vast? Ik vind het lastig om dat te snappen. Maar we zullen wel meer details horen denk ik.

Lijkt me vreselijk om je leven weer op te moeten pakken na zoiets vreselijks.
dimona
Amerika-expert
Berichten: 4904
Lid geworden op: 14 mar 2011, 21:42
Locatie: Maryland

Re: Bevrijd na horrorkidnapping.

Bericht door dimona »

Ik heb begrepen dat ze vastgebonden waren in aparte kamers. De twee andere vrouwen waren dusdanig gebrainwashed, dat ze inmiddels een tamelijk fatalistische levenshouding hadden aangenomen (zoals ik het lees). Ik vind het zelf ook moeilijk te bevatten, maar je mag ook niet vergeten dat ze waarschijnlijk vreselijk werden gestraft voor ongehoorzaam gedrag, en dat ze nooit zeker konden weten of hij wel of niet thuis was. Het zou me niks verbazen als deze ene vrouw nu uiteindelijk is ontsnapt omdat ze bang was dat hij haar dochter ook zou gaan misbruiken. Haar ontsnappingspoging was alleen maar mogelijk dankzij hulp van buitenaf, dus ze nam waarschijnlijk een enorm risico (ik vind haar persoonlijk ook een veel grotere held dan de buurman).
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19663
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Re: Bevrijd na horrorkidnapping.

Bericht door Petra/VS »

Ja, dat denk ik ook. Ik denk niet dat iemand van buitenaf kan begrijpen waar deze vrouwen doorheen zijn gegaan. De verhalen dat de oudste van hen tenminste vijf keer zwanger was en hij haar verhongerde en in de buik schopte om een miskraam te bewerkstelligen zijn toch zeer misselijkmakend. Inderdaad las ik in een artikel dat zij, Michelle, en Gina zo angstig waren dat ze zich maar in hun lot hadden geschikt. Ik vind het onvoorstelbaar eng. Zij zijn ook allemaal gekidnapt toen ze al oud genoeg waren om beter te weten bij iemand in te stappen. Maar van wat ik gelezen heb kende tenminste een van de meisjes Castro vaag. Ik heb in ieder geval mijn dochters weer eens geinstrueerd niemand te vertrouwen, zelfs niet als je ze kent.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Encinitas
Amerikafan
Berichten: 374
Lid geworden op: 27 okt 2007, 12:25
Locatie: Borrego Springs, CA

Re: Bevrijd na horrorkidnapping.

Bericht door Encinitas »

Wat ik totaal onacceptabel vind is het gedrag van de media en die overheidsdiensten die verantwoordelijk zijn voor het vrijgeven van alle informatie en foto's van verdachten, die nog niet zijn veroordeeld. Ik vind dat zeer grote terughoudendheid in acht moet worden genomen. Nu zie je dezelfde dag nog foto's van de 3 verdachten groot op de voorpagina van CNN.com. Dagenlang staan ze met hun hoofd op de voorpagina. Nu kunnen de 2 personen die niet meer verdacht worden onderduiken. Ik hoop dat ze de media en/of overheid hiervoor zeer zwaar aansprakelijk kunnen stellen. Goedkope journalistiek en opfokken van ignorant burgers.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Bevrijd na horrorkidnapping.

Bericht door PSVwally »

Zijn die 2 al helemaal vrij van alles dan? Ik heb het een beetje half gevolgd de laatste dagen, maar ik vroeg me al af waarom er ineens steeds maar over die ene werd gesproken.

edit: laatmaar ik zie het nu op cnn.com staan dat ze niet meer verdacht worden.

http://www.cnn.com/2013/05/12/us/ohio-s ... ?hpt=hp_c2
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer