Yosemite waarschuwt voor dodelijk (hanta) virus

Is er vermeldenswaardig nieuws over de Verenigde Staten? Meld het dan in dit forum.
Plaats reactie
Laura&Edwin
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Yosemite waarschuwt voor dodelijk virus

Bericht door Laura&Edwin » 01 sep 2012, 20:30

ROFL :toothy10:

Bobbert schreef:Hmm volgens mij is mijn vorige reactie niet geplaatst?

Is 6 weken de gemiddelde incubatietijd of de maximum? Wij zijn er namelijk 18 juli geweest en ik vraag me af of ik nog kans op besmetting heb na 6 a 6,5e week.
Het RIVM hanteert een maximale incubatietijd van 2 jaar, maar volgens de microbioloog die onze huisarts belde moet het zich toch wel binnen 2 a 3 weken openbaren.
Onze vakantie in 2019 (Orlando)
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014

Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al

ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina » 01 sep 2012, 21:57

Voordeel is wel dat het een stuk rustiger in het park zal zijn, wat ik mij van Yosemity herinner is het file rijden en lang zoeken naar een plekje om de auto te parkeren, de reden waarom we niet meer naar dit overigens mooie park zijn geweest na onze eerste kennismaking 6 jaar geleden.
Vandaag het hantavirus ook op RTL nieuws, van half 8.

kellylelieveld
Amerika-ontdekker

Bericht door kellylelieveld » 02 sep 2012, 10:02

Wij zitten van 18-20 september ook in Curry village in een tent. Een unheated tent, ik weet niet of dat nog uitmaakt?
Ik twijfel of ik ga annuleren. Het risico is erg klein denk ik dan. Als je ziet hoeveel mensen er per jaar daar slapen.
Aan de andere kant zal je het jezelf nooit vergeten als 1 van ons 2 wel ziek word met eventuele ernstige gevolgen.
Wat ik iig wel ga doen is annuleren en opnieuw boeken, het scheelt namelijk nu zo'n $40 p/n.

Zijn er mensen die niet annuleren en wel gewoon gaan?

Gr Kelly

Jolanda70
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Jolanda70 » 02 sep 2012, 10:22

Wij zaten van 13-15 augustus in Curry Village in een signature-tent (nr.929). Het beddengoed was schoon, maar toen we binnen kwamen, vond ik het maar een stoffige boel. Op de vloer, die uit houtdelen bestaat, lag nog aardig wat zand en stof. Het lijkt mij belangrijk dat ze hier iets van linoleum neer gaan leggen, zodat de vloer met een natte dweil te reinigen is. We hebben nog drie weken afwachten te gaan.... :?
DSC00978 (640x428).jpg
Inrichting Signature-tent Camp Curry
Groeten van Jolanda

Mijn blog: http://rondreisamerika2012.blogspot.com

Afbeelding

Mathijs-Inge
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Mathijs-Inge » 02 sep 2012, 12:56

Wat een verontrustend nieuws. Hoop dat het goed gaat met jullie.

Wij hebben in september een reis door het westen gepland. In onze planning staat Yosemite. Eigenlijk wil ik dit niet missen.
Wij slapen in een campervan. Zijn deze muisbestendig (wanneer het eten in de koelkast is opgeslagen)?
Graag tips. Thanks!

Muis
Amerika-ontdekker

Bericht door Muis » 02 sep 2012, 15:16

Hallo allemaal,

Inderdaad enorm verontrustend nieuws!
Wij gaan over 2 weken op honeymoon naar West Amerika en hebben ook 2 nachten Yosemite geboekt!
Wij zouden verblijven in Housekeeping camp maar zitten er nu over te denken om te annuleren.. :(
Wat raden jullie aan?
Zou een nacht in een hotel in Oakhurst en een nacht Mammoth lakes een goed alternatief zijn?
We reizen daarna naar Death Valley...
Alvast bedankt!

groeten,
Muis

kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke » 02 sep 2012, 15:22

Met al het gedoe rond liability in Amerika, en het nieuws dat nu bekend is gemaakt + de wetenschap dat deze ziekte dodelijk is, denk ik dat ik zelf mijn vakantie in die tent niet zou annuleren. Als het risico (nog steeds) groot is, dan denk ik dat ze de hele boel gewoon zouden gesloten hebben.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON

YVK81
Amerikafan

Bericht door YVK81 » 02 sep 2012, 16:33

Jeej, we hadden dit nieuws een beetje links laten liggen, maar het lijkt nu toch wel ernstig, zeker richting de datum dat wij daar zijn. Wij slapen op 12 sept in een heated tent. Ik zie dat er voor deze datum ook nog cabins beschikbaar zijn? Wat zouden jullie doen? Buiten het park slapen lijkt me nu toch wel erg zonde, zeker gezien we er maar 1 nacht slapen.

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 02 sep 2012, 17:56

Eem cabin is wel erg prettig, zeker een "with bath". De ligging van de cabins is ook prima, dichtbij de shuttlebushalte en andere voorzieningen. Als je de prijs geen bezwaar vindt zou ik daaarvoor kiezen. Voor het risico op het virus zal het niet uitmaken denk ik. Als ik het goed begrijp zitten de problemen alleen bij de signaturetenten.

@Muis; Oakhurst zou ik alleen doen als je naar de Mariposa Grove wilt. El Portal ligt beter. Wat bedoel je met ricting DV? Heb je daar de volgende stop of al eerder? Als je nog voor DV overnacht zou ik 2 nachten El Portal doen en niet nog een nacht in Mammoth Lakes. Housekeeping Camp is wel leuk. Bel anders voor de zekerheid naar het park, ze hebben een speciaal nummer opengesteld. Misschien kunnen ze je daar raad geven. (Denk er aan dat je je eigen beddengoed moet meenemen voor HKC, of ter plekke moet huren.)

Marianne

jess85
Amerikafan

Bericht door jess85 » 03 sep 2012, 07:37

Wij hebben intussen onze signature tent geannuleerd. Hadden drie nachten geboekt van 11 tot 14 sep. Onze moeders begonnen toch lichtjes te panikeren en zelf lopen we liever geen verhoogd risico. Hebben nu twee nachtjes cedar lodge geboekt en zullen wrs 1 nacht tussen sf en yosemite nemen. Manteca ofzo
Lees en volg onze reisverhalen via
http://www.tj2travel.com
Bekijk onze videoverslagen via
https://www.youtube.com/user/b69051jr/

NoraL
Amerika-ontdekker

Bericht door NoraL » 03 sep 2012, 09:24

En zeggen dat ik teleurgesteld was dat de signature tent cabins nét volboekt waren en we maar in een 'gewone tent' moesten slapen.. wij waren daar begin augustus in een gewone tent (tent 9) en letten natuurlijk ook een beetje op of we de symptomen herkennen maar voorlopig hebben we ook geen bericht gekregen van Yosemite zelf dus zijn we niet zo bezorgd... Ik denk dat je met of zonder kinderen altijd een beetje moet opletten in de natuur- er kan zoveel voorvallen - maar ik zou yosemite daarom nog niet links laten liggen hoor... maar ja, ieder zijn eigen keuze natuurlijk

nightfoal
Amerikafan

Bericht door nightfoal » 03 sep 2012, 11:33

Muis schreef:Hallo allemaal,

Inderdaad enorm verontrustend nieuws!
Wij gaan over 2 weken op honeymoon naar West Amerika en hebben ook 2 nachten Yosemite geboekt!
Wij zouden verblijven in Housekeeping camp maar zitten er nu over te denken om te annuleren.. :(
Wat raden jullie aan?
Zou een nacht in een hotel in Oakhurst en een nacht Mammoth lakes een goed alternatief zijn?
We reizen daarna naar Death Valley...
Alvast bedankt!

groeten,
Muis
Hey Muis,

Wanneer zijn jullie er precies? Wij gaan er ook over twee weken honeymoonen :D
We hebben de Cedar Lodge bij El Portal genomen, zoals al aangeraden.
jess85 schreef:Wij hebben intussen onze signature tent geannuleerd. Hadden drie nachten geboekt van 11 tot 14 sep. Onze moeders begonnen toch lichtjes te panikeren en zelf lopen we liever geen verhoogd risico. Hebben nu twee nachtjes cedar lodge geboekt en zullen wrs 1 nacht tussen sf en yosemite nemen. Manteca ofzo
Waarom gaan jullie een nacht tussennemen?
2009: AZ, NV, CA
2010: WA, OR, CA, NV, AZ, UT
2011: FL, LA, MS, AL, GA, NC, SC
2012: CA, NV, AZ, UT
2013: NV
2015: CA, NV, AZ, NM, TX
2016: NY, NJ, PA, DC, MD, MA, CT
2017: NYC

Peter & Ann
Amerikafan

Bericht door Peter & Ann » 03 sep 2012, 11:54

Wij zullen er pas in juni 2013 zijn en overnachten dan in The Lodge At The Falls, maar toch volgen we nieuws nauwlettend.
Wel zijn we er zeker van dat we niet zouden annuleren als we nu zouden gaan...Maar dat moet dus ieder voor zich uitmaken.

Zo heeft ieder zijn eigen mening, gisteren zei iemand mij dat hij nooit naar "ginds" zou vertrekken wetende wat hij nu weet.
Iedereen die dat wel zou doen "is wel goed gek" en als je dan toch ziek wordt "is het je eigen schuld"...
Deze "goede raad" kwam van een man +/- 40 jaar, +/- 120kg en hij stak daarbij zijn 20ste sigaret van de dag op....

We hopen dat iedereen die er onlangs geweest is en zich zorgen maakt binnenkort goed nieuws krijgt.
Voor iedereen die annuleerde wensen we een goed alternatief om te overnachten.
En een goede raad aan allen die gewoon gaan. "Eet geen muizenkeutels"!!!

Peter & Ann.

lovely_laura
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door lovely_laura » 03 sep 2012, 14:30

Ik denk dat het vooral uitmaakt wat je reisgezelschap is. Eet vooral geen muizenkeutels is voor ons heel vanzelfsprekend (denk ik) :wink:
Maar voor mijn zoontje en dochtertje van 1 en 2 nog niet. We waren laatst op de kinderboerderij en mijn kinderen waren vooral geïntererseerd in de lekkere "dropjes" die overal op de grond lagen dus ik kan me voorstellen dat als je met kleine kindertjes reist die lekker in de aarde zitten en nog de nare gewoonte te hebben om alles in hun mond te doen je je verblijf in de tenten liever annuleert...

Tallie
Amerika-ontdekker

Bericht door Tallie » 03 sep 2012, 16:23

Wie weet er toevallig hoe het zit met de kampeerplekken? wij gaan namelijk 17 sept. overnachten op een campground in Yosemite park, in een los tentje wat we zelf meebrengen.
Wie weet raad? en wie gaan er nog meer kamperen in die periode?

Alvast bedankt!

Groetjes Chantal.

Muis
Amerika-ontdekker

Bericht door Muis » 03 sep 2012, 16:33

Hoi!
@ Marianne,
Dank je voor je reactie! We hebben 2 nachten Yosemite en daarna 1 nacht death valley, furnace creek.
In el portal is de cedar lodge nog maar voor 1 nacht beschikbaar voor een behoorlijke prijs :D . Wel het overwegen waard. We zouden dan 1 nacht el portal kunnen doen en 1 nacht mammoth lakes, is dat wat?
Andere optie is om Yosemite helemaal te mijden En bijvoorbeeld 2 nachten lake tahoe te doen (voorstel van aanstaande :D )

@nightfoal
Wat leuk en wat toevallig! Wij zullen precies een week later in Yosemite zijn, als we nog gaan tenminste :D !
Extra punt van aandacht naast alle bruiloftsvoorbereidingen :D . maar komt vast goed!
Heel veel plezier alvast, fijn dat het gelukt is met de cedar lodge!

Groeten, muis

jess85
Amerikafan

Bericht door jess85 » 03 sep 2012, 18:47

@ nightfoal: praktische redenen. In cedar lodge slechts 2 nachten meer vrij en verder dan dit hotel wil ik niet zitten van yosemite. Maar we hebben antwoord gekregen van ons hotel in SF dat ze nog een kamer vrij hebben van 11 tot 12 sep dus kunnen we volledige dag extra in SF doorbrengen. Het is wel een streep door mijn dagplanningen want ik wou graag de four miles trail doen, mariposa grove en nog een waterval trail en sighstseeing. Zal nu keuzes moeten maken.
Ben denk ik wel van plan om al tegen 4 ofzo uit SF te vertrekken om vroeg genoeg in yosemite te zijn de 12 de. Ofwel moeten we toch iets tussenin nemen.

Btw, wij trouwen vrijdag en vertrekken zondag op honeymoon. Mochten we jullie kruisen, laat maar weten. Je kan onze reisroute zien in de blog of in ons topic.

Grts
Lees en volg onze reisverhalen via
http://www.tj2travel.com
Bekijk onze videoverslagen via
https://www.youtube.com/user/b69051jr/

choco
Amerikafan

Bericht door choco » 03 sep 2012, 19:32

Ik lees net het volgende op NOS.nl:
"De CDC heeft adressen van Nederlandse toeristen doorgegeven aan het RIVM en gevraagd contact met hen op te nemen. Bij een maximale incubatietijd van zes weken kunnen mensen die na 23 juli in de tentcabines geweest zijn nog klachten ontwikkelen. Het is niet bekend of de 54 Nederlanders al terug zijn uit de VS."

Laura&Edwin
Amerikakenner

Bericht door Laura&Edwin » 03 sep 2012, 19:44

Tallie schreef:Wie weet er toevallig hoe het zit met de kampeerplekken? wij gaan namelijk 17 sept. overnachten op een campground in Yosemite park, in een los tentje wat we zelf meebrengen.
Wie weet raad? en wie gaan er nog meer kamperen in die periode?

Alvast bedankt!

Groetjes Chantal.
Met de kampeerplekken is niet meer aan de hand dan anders. Een deel van de knagers daar is sowieso al heel lang drager. Je risico is daar dan ook niet groter dan bij elk andere kampeerplek. Je kunt volgens mij dan ook prima kamperen. Het probleem zit hem in de cabins en Ik wijd dat dan weer aan de gebrekkige hygiene. Ik heb daar wel schoonmakers gezien, maar die hadden alleen vuilniszakken, schoon en vuil beddengoed bij zich en een paar spuitbusjes. Geen water of schoonmaakmiddelen.

Edwin
Onze vakantie in 2019 (Orlando)
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014

Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al

terralinda
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door terralinda » 03 sep 2012, 20:22

Wij waren 13/7 in zo'n tent, nummer 990. Meer dan 6 weken geleden, gelukkig!
Wel schrikken hoor!

Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer