Wat ik ontzettend raar en verwarrend vond bij de Ikea in de USA dat je totaal geen verschil ziet met een NL ikea. Enige verschil is dat de teksten in Nederland in het NL en Eng zijn en in de USA alleen in het Eng. Dit word natuurlijk ook veroorzaakt door het feit dat er geen ramen in de winkel zitten en je dus niet in één oogoplslag ziet in welk land je bent.
Wat me ook op viel was dat veel producten alleen de Zweedse naam hadden en totaal geen uitleg. Kom er dan maars eens achter waarvoor dat Kmöreböt balletje op een stokje voor is.
Volgensmij moet je de verschillen in de kleinere dingen zoeken. Zo hebben Ikea NL en Ikea FR in grote lijnen dezelfde dingen maar op veel kleine dingen andere dingen. In Frankrijk is er ook een heel verschil in het assortiment aan kleinere spullen. Of bedoelde je dat niet?
Even voor Bramster - knipogen en andere emoticons worden vaak gebruikt om een bericht een positieve draai te geven waar datzelfde bericht anders misschien wat emotie mist of star overkomt. Er hoeft niet per sé een andere reden achter te zitten.
Bramster schreef:Wat ik ontzettend raar en verwarrend vond bij de Ikea in de USA dat je totaal geen verschil ziet met een NL ikea.
Ja, dat is ook zo: het ziet en ruikt precies hetzelfde. Dat had ik ook toen ik eens in een Ikea in Rusland, al is het schrift daar wel aangepast als je dichterbij komt. Maar dat werkelijk alles hetzelfde is, is bijna eng. Maar inderdaad zijn er ook subtiele verschillen, zo zijn de keukens in Amerika aangepast aan de smaak hier en zo zijn er natuurlijk wel meer dingen.
Yep wij krijgen ook een IKEA! De dichtstbijzijnde ligt nu op zo'n 400 mijl (Draper, UT), en zó leuk vind ik IKEA nu ook weer niet om daar helemaal naar toe te rijden
Het is echt een enorm gebouw; ik heb nog geen cijfers gezien over vloeroppervlak, maar hij lijkt in ieder geval groter dan de IKEA in Heerlen. Ik ben echt eens benieuwd dit najaar...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Ik ben gek op de Ikea. Als ik Atlanta ben, moet ik ook altijd even naar de Ikea, al is het alleen maar om de geur te ruiken. En inderdaad, het is net alsof je in Nederland bent...(ook al zie je wel wat subtiele verschillen inderdaad in de stijlen van de keukens etc.)
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car! Southern Tales
Dento schreef:Yep wij krijgen ook een IKEA! De dichtstbijzijnde ligt nu op zo'n 400 mijl (Draper, UT), en zó leuk vind ik IKEA nu ook weer niet om daar helemaal naar toe te rijden
Het is echt een enorm gebouw; ik heb nog geen cijfers gezien over vloeroppervlak, maar hij lijkt in ieder geval groter dan de IKEA in Heerlen. Ik ben echt eens benieuwd dit najaar...
Ha, de Ikea hier in Murcia (Spanje) is ook precies zoals die in Barendrecht of Breda. Heb trouwens nergens in Spanje zoveel Engels en Nederlands gehoord als in de Ikea.
Volgensmij is IKEA net wat minder populair in de VS, en het populairste in het oosten? Heb ik dat bij het juiste eind? Hier in Nederland heb je overal IKEA's. Als je alles van IKEA uit ons huis haalt denk ik dat ons huis leeg staat
Grandu schreef:Volgensmij is IKEA net wat minder populair in de VS, en het populairste in het oosten?
Op zich niet minder populair, maar Ikea is hier gewoon korter actief. En ze breiden hier heel snel uit. En ja, in het Oosten zijn er meer, maar het is er ook dichtbevolkter en dus bereik je meer klanten. Maar hoe dan ook, populair is het hier zeker. De Ikea in Atlanta is op een zaterdag net zo druk als die in Delft. En mij zie je er dus op die dag dan ook niet meer.
Grandu schreef:Volgensmij is IKEA net wat minder populair in de VS, en het populairste in het oosten?
Vorig jaar waren we voor het eerst bij Ikea in Orlando en kon je een kanonskogel afschieten zo rustig was het er.
Maar afgelopen februari was het wel een ander verhaal, het was er ontzettend druk. Het viel mij op dat er ontzettend veel Latino's aan het shoppen waren. Volgens mij begint het in Amerika dus ook al een succes te worden.
IKEA heeft mij nooit getrokken, ook toen we nog in Nederland woonden. Ik vond het meubilair altijd een beetje koud aandoen, ietsje te strak voor mijn smaak. Als het hier in Colorado komt zal ik wel een kijkje nemen om te zien of het al veranderd is. Als de stijl echter nog steeds hetzelfde is vermoed ik dat ik er niet zal kopen.
Ja, maar ze zijn pas de afgelopen jaren echt gaan uitbreiden. En wel in een heel rap tempo. Het meubilair is trouwens ook niet helemaal mijn smaak, ik vind het strakke moderne dan wel mooi, maar vaak vind ik het er bij Ikea toch wat goedkoperig uitzien. Wel is het voor accesoires en bepaalde keukenspullen handig. En wij kopen er ook vaak gerookte zalm. Maar meer in het algemeen blijf ik winkelen voor meubels in Amerika toch wat problematisch vinden. In de meeste winkels is het toch vaak grootmoeders tijd wat de klok slaat en ook vaak ubertruttig. En wat iets moderner is is vaak meteen onbetaalbaar (voor mij dan ). Maar recentelijk vond ik een geweldige winkel: CB2. Betaalbaar en eigentijds, maar betere kwaliteit dan Ikea.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.