Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Piloten vergaten te landen door laptops

Is er vermeldenswaardig nieuws over de Verenigde Staten? Meld het dan in dit forum.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Piloten vergaten te landen door laptops

Bericht door Njit »

Uitgegeven: 27 oktober 2009 00:18

WASHINGTON - De piloten van luchtvaartmaatschappij Northwest Airlines die vorige week vergaten te landen, blijken druk in de weer te zijn geweest met gesprekken over een nieuw werkrooster en activiteiten op hun privé-laptops.

Dat maakte de Nationale Raad voor de Transportveiligheid in de Verenigde Staten maandag bekend.

Een dag eerder waren de ervaren piloten afzonderlijk van elkaar vijf uur lang verhoord over de gang van zaken afgelopen woensdag. De twee moesten hun vliegtuig met 147 passagiers laten landen op het vliegveld van Minneapolis maar vlogen 230 kilometer te ver.

In hun verhoren spraken de piloten geruchten tegen dat ze in slaap waren gevallen. Ze beweren de tijd te zijn vergeten door hun andere bezigheden.

Verkeersleiding

Ook hebben de twee inmiddels geschorste piloten toegegeven dat ze een uur lang het contact hebben verloren met de luchtverkeersleiding. Die vermoedde een kaping en alarmeerde het leger. Gevechtsvliegtuigen werden in staat van paraatheid gebracht, maar kwamen uiteindelijk niet in actie.

Het Northwest-vliegtuig landde uiteindelijk alsnog in Minneapolis, nadat een ander bemanningslid opheldering had gevraagd bij de piloten over de ontstane vertraging.

http://www.nu.nl/algemeen/2109926/pilot ... ptops.html
[youtube]fQJ8Ba9liN0[/youtube]
Laatst gewijzigd door Njit op 27 okt 2009, 07:33, 2 keer totaal gewijzigd.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Piloten vergaten te landen door laptops

Bericht door Njit »

Ik heb ook wel eens meegemaakt dat een treinmachinist in de stoptrein een station oversloeg of dat een buschauffeur vergeet te stoppen als er op het knopje wordt gedrukt maar dit is de eerste keer dat ik hoor dat een piloot vergeet te landen..
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Ik kan me dat wel een beetje voorstellen. Ik heb net een nieuwe computer gekocht (Windows 7) en als je alles aan het installeren bent, en de nodige problemen moet oplossen, het is tenslotte Windows, dan ben je een paar uur verder voordat je het weet.

Maar ik 'vlieg' natuurlijk alleen mijn bureau. Dat die piloten (de kapitein heeft 24 jaar ervaring!) dat durven te doen, terwijl het bedrijf juist zegt dat schootcomputers verboden zijn in de cockpit, is natuurlijk te gek voor woorden. Maar goed dat vliegtuigen wat extra brandstof meenemen, anders waren de gevolgen wel wat erger geweest.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Ik had het verhaal vorige week al gehoord, dat met die laptops is nu net naar buiten gekomen, toch wel erg! Als je in het vliegtuig zit, hoop je toch dat de piloot op zijn minst een beetje oplet.. Ik weet ook wel dat het gros van de taken met de automatische piloot gebeuren (heck, zelfs het landen kan op sommige luchthavens met de auto-pilot), maar toch is het fijn om te weten dat die mannen (en vrouwen) die er zijn om ervoor te zorgen dat we niet uit de lucht vallen, op zijn minst een beetje opletten ;)
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
martinenelsa
Amerikafan

Bericht door martinenelsa »

Vorige week al dit, vind ik nog wat schokkender gezien de mogelijke gevolgen:

NTSB investigates active taxiway landing by Delta
By Lori Ranson

Four investigators from the US National Transportation Safety Board (NTSB) are examining circumstances surrounding the landings of a Delta Air Lines Boeing 767 on an active taxiway at Atlanta Hartsfield International Airport.

Preliminary information received by the board indicates the incident occurred in 19 October at 6:05am EDT. The aircraft - N185DN - was operating as flight 60 from Rio de Janeiro to Atlanta.

The aircraft landed on taxiway M after it was cleared to land on runway 27R. NTSB explains the taxiway is situated immediately to the north and parallel to runway 27R.

Runway lights for 27R were illuminated, but the localizer approach lights for the runway were not turned on, says NTSB. At the time of the landing taxiway M was active but clear of aircraft and ground vehicles.

Other conditions present at the time were calm winds with 10 miles of visibility, with night-dark conditions prevailing. NTSB says twilight conditions began at 7:20am EDT followed by official sunrise at 7:46am.

No injuries were reported among the 182 passengers and 11 crewmembers onboard.
1997 USA Zuidwest, 2000 USA Denver-Seattle, 2001 Alaska, 2004 USA Denver-Las Vegas, 2009 USA Oregon en Yellowstone
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Zou de Flight Information aan boord dan ook de nog af te leggen afstand tot te bestemming negatief hebben weergegeven? :wink:

"Distance to Destination: -143 miles" :lol:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Zou je nu ook extra Miles krijgen?
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Of je moet miles inleveren: je hebt immers meer gevlogen dan waar je voor betaald hebt... :mrgreen:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Zelf vliegen zullen ze voorlopig niet meer krijg ik net door van CNN:
The FAA says it has revoked the licenses of two Northwest Airlines pilots who overflew a Minnesota airport last week.
Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Voor niks het werkrooster bekeken :roll:
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Dento schreef:Zou de Flight Information aan boord dan ook de nog af te leggen afstand tot te bestemming negatief hebben weergegeven? :wink:

"Distance to Destination: -143 miles" :lol:
Je bedoeld het als grapje, maar ik heb het wel een keer gezien :P Een toestel waarin ik zat kon een keer niet landen door een Tornado en toen zijn we doorgevlogen naar Columbus, OH, en de map gaf toen een negatief getal aan :lol:
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

martinenelsa schreef:Vorige week al dit, vind ik nog wat schokkender gezien de mogelijke gevolgen:

NTSB investigates active taxiway landing by Delta
Dat valt op zich wel mee, de reden waarom de piloten zich vergisten is juist omdat er geen vliegtuigen klaar stonden om op te stijgen. Anders hadden de piloten het wel gezien. En in Atlanta is die taxibaan parallel aan de startbaan en is eveneens 11,000ft lang. Sterker nog, diezelfde taxibaan wordt ook vaak gebruikt als startbaan als deze opnieuw wordt geasfalteerd of iets dergelijks. Het was natuurlijk een stomme fout, maar echt gevaarlijk was het dus ook weer niet.
"Keep Georgia On Your Mind"
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Je bent toch niet je mannetje aan het verdedigen Bandido? :lol:
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Nou, die was het niet kan ik je vertellen. :wink: Maar het is wel zo dat in dit soort berichten mensen onnodig angst wordt aangepraat, terwijl de werkelijkheid allemaal wel wat meevalt.
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Gelukkig viel het mee. Maar de meeste mensen kijken naar 'wat als'
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Njit schreef:Maar de meeste mensen kijken naar 'wat als'
Natuurlijk, maar daarom is het ook zo belangrijk dat de media zo accuraat mogelijk weergeven wat er is gebeurt en hoe risicovol het was. Zeker als het om luchtvaart gaat, want de meeste mensen hebben toch wel wat latente vliegangst en hebben vaak geen idee hoe het technisch in elkaar steekt. En dan neemt men alles wat de media meldt voor zoete koek aan, wat moet je anders.
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Laptops ???

Zou ik ook zeggen als ik in slaap was gevallen

En hoe zit het met die stewardessen ? Of waren dat soms de Laptops ?
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Ik hoorde dat het cabinepersoneel tegenwoordig geen sleutel meer heeft van de cockpit deur. Voor alle veiligheid. En het cabinepersoneel was zo waakzaam dat zij op een gegeven ogenblik de cockpit gebeld hebben om te vragen wanneer het vliegtuig zou landen.

Duidelijk meer professioneel dan de hoogmogende piloten!
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Bennogr schreef:Ik hoorde dat het cabinepersoneel tegenwoordig geen sleutel meer heeft van de cockpit deur. Voor alle veiligheid.
Dat klopt, ze moeten via de interne intercom met de piloten communiceren. En als ze erin willen, moeten ze gebruik maken van een vooraf afgesproken wachtwoord.
Bennogr schreef:En het cabinepersoneel was zo waakzaam dat zij op een gegeven ogenblik de cockpit gebeld hebben om te vragen wanneer het vliegtuig zou landen.
Op zich was het voor het cabinepersoneel natuurlijk op dat moment nog niet zo verdacht. Het gebeurt wel vaker dat een vliegtuig vertraging oploopt omwille van een oorzaak die niet meteen gedeeld wordt met de rest van het personeel.
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Nou, ik heb nog nnoit meegemaakt dat we na de geplande landingstijd nog in de lucht zaten zonder dat de piloten eea hadden toegelicht.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer