Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

"Open Skies" verdrag in werking

Is er vermeldenswaardig nieuws over de Verenigde Staten? Meld het dan in dit forum.
Plaats reactie
dutchamerican82
Amerika-ontdekker

"Open Skies" verdrag in werking

Bericht door dutchamerican82 »

Het langverwachte 'open skies' verdrag, dat de luchtvaart tussen de Verenigde Staten en de Europese Unie openstelt, is zondag in werking getreden.
Inertia stock

Daarmee kunnen luchtvaartmaatschappijen voor het eerst overal uit Europa naar alle vliegvelden in de VS vliegen.

Beperkingen

De open skies-overeenkomst heft alle beperkingen aangaande vliegroutes, prijzen en het aantal vluchten tussen de EU en de VS op.

Ook mag nu elke maatschappij naar de VS vliegen, wat waarschijnlijk voor een toename in de concurrentie zal zorgen.

Prijzen

Naar verwachting zullen de prijzen voor vliegtickets zakken en zal de overeenkomst dus vooral voordeel voor de consument opleveren. Ook prijsvechters kunnen nu goedkope transatlantische vluchten aanbieden.

Onder de oude afspraken, die nog van vlak na de Tweede Wereldoorlog dateerden, mochten luchtvervoerders alleen vluchten verzorgen vanaf hun thuisbasis.

Volgens de Europese Commissie leidt het open skies-akkoord in de VS en EU tot 12 miljard euro aan voordelen en 80.000 nieuwe banen.

Het overleg over open skies nam minstens vier jaar in beslag. De EU stemde vorig jaar maart in met het akkoord.

http://en.wikipedia.org/wiki/EU-US_Open_Skies_Agreement
6foot6
Amerika-expert

Re: "Open Skies" verdrag in werking

Bericht door 6foot6 »

dutchamerican82 schreef:
Prijzen

Naar verwachting zullen de prijzen voor vliegtickets zakken en zal de overeenkomst dus vooral voordeel voor de consument opleveren. Ook prijsvechters kunnen nu goedkope transatlantische vluchten aanbieden.

http://en.wikipedia.org/wiki/EU-US_Open_Skies_Agreement
Voorlopig vind ik alleen tickets die minimaal € 100,00 duurder zijn dan de vorige keer, en dat geldt voor al mijn bestemmingen.
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Het "lijkt" goed nieuws voor de ticketprijs, nu maar hopen dat het ook uitkomt..... :roll:

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
nadiaU
Amerikafan

Bericht door nadiaU »

Dat heeft wel tijd nodig voordat de tickets dalen..

De tickets die momenteel open staan voor verkoop zijn al eerder ingekocht.. Toen het verdrag dus niet gelde, deze prijzen zullen dus niet zomaar opeens zakken..

de prijzen veranderen pas als er (straks) concurrentie begint te komen van de low costers en de regulieren dus hun prijzen omlaag zullen gooien om in de running te blijven

daarnaast zullen er meer vluchten worden ingezet naar meer bestemmingen (van meer maatschappijen) en om dan de stoelen nog te kunnen vullen, worden de prijzen ook lager, maar het zal niet gebeuren binnen een paar maanden ofzo

Liefs, Nadia
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Kan nog wel even duren want voordat de prijsvechters hieraan beginnen zullen ze eerst nieuwe toestellen moeten kopen die geschikt zijn voor die langere afstanden, ik denk dat ze dan ook eerst op de oostkust zullen gaan vliegen.
Voordat ze heel Amerika kunnen berijken zijn we wel een paar jaar verder.
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

De meeste prijsvechters leasen hun toestellen. Een slagje groter leasen dan een 737 of A320 is dan ook geen enkel probleem. Ik denk dat het grootste probleem ligt in het feit dat prijsvechters niet tot een Alliantie behoren en dus geen "sterke" partner hebben in Amerika. Dit zal ze behoorlijk tegenwerken tegen hoge kosten.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Ik heb gelezen dat het grootste obstakel voor prijsvechters is dat er een gebrek aan start- en landingsruimte zal zijn op de grote Europese luchthavens, omdat de route tussen Europa en de VS met 50 miljoen passagiers per jaar veruit de drukste is in het mondiale vluchtverkeer.
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Komt er ook nog eens bij. Onder druk van de grote Allianties zullen de luchthavens niet zo scheutig zijn met start- en landinsrechten. Nee, ik moet het ook nog maar zien. Aan de andere kant, met een lunchbox op schoot en je benen in je nek is ook niet echt genieten boven de oceaan.... toch ?
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
nadiaU
Amerikafan

Bericht door nadiaU »

Ruud2004 schreef:Komt er ook nog eens bij. Onder druk van de grote Allianties zullen de luchthavens niet zo scheutig zijn met start- en landinsrechten. Nee, ik moet het ook nog maar zien. Aan de andere kant, met een lunchbox op schoot en je benen in je nek is ook niet echt genieten boven de oceaan.... toch ?
nee idd, naar london en parijs enzo wil nog wel..
maar als je echt een vlucht van meerdere uren wil gaan doen is het sowieso niet echt wat :?
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

Ruud2004 schreef:Aan de andere kant, met een lunchbox op schoot en je benen in je nek is ook niet echt genieten boven de oceaan.... toch ?
OT:
Ik probeer me dit te visualiseren, maar je moet toch hele lange benen hebben om je benen in je nek te krijgen terwijl uw lunchbox op uw schoot ligt ;).
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer