Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Schietpartij bij kerk in de VS (9 december)
Schietpartij bij kerk in de VS (9 december)
http://www.nytimes.com/2007/12/11/us/11 ... tml?ref=us
Misschien dat sommige er al mee zijn dood gegooid (verkeerde woord keus) de afgelopen 2 dagen, maar aangezien dit nu wel erg actueel is (Omaha). Toch maar een thread over gemaakt.
Komt dit volgens jullie doordat er nou eenmaal veel depressieve jonge mensen zijn, door de hype, vrije wapen wet, computerspellen, veel pillen geslikt worden, door de kerk, (vul zelf maar in) ?
Misschien dat sommige er al mee zijn dood gegooid (verkeerde woord keus) de afgelopen 2 dagen, maar aangezien dit nu wel erg actueel is (Omaha). Toch maar een thread over gemaakt.
Komt dit volgens jullie doordat er nou eenmaal veel depressieve jonge mensen zijn, door de hype, vrije wapen wet, computerspellen, veel pillen geslikt worden, door de kerk, (vul zelf maar in) ?
JohnMcCain --> Magav
-
Bennogr
- Amerika-expert
Met name de laatste aanslag, op die kerken, bewijst weer eens, dat waar rechtse Amerikanen zo graag over mogen klagen (goddeloosheid in de openbare scholen, de verloedering van de jongerne doordat ze niet meer naar de kerk gaan) onzin is. De beschieter van de kerken was opgegroeid in een vroom gezien, is thuis naar school geweest en werd alleen kwaad omdat hij niet naar dat kerkelijk college mocht.
Ja, hij is uiteindelijk neergeschoten door een gewapende berschermingsvrouw. Maar die dame was getraind, voormalig politiedame. NIET door een toevallige voorbijganger die een wapen bij zich had.
De jongen had overigens een duizend kogels bij zich.
Leve de uitleg van het tweede amendement op de grondwet dat door veel tevelen uitgelegd wordt als: iedereen moet vrij wapens kunnen kopen.
Ja, hij is uiteindelijk neergeschoten door een gewapende berschermingsvrouw. Maar die dame was getraind, voormalig politiedame. NIET door een toevallige voorbijganger die een wapen bij zich had.
De jongen had overigens een duizend kogels bij zich.
Leve de uitleg van het tweede amendement op de grondwet dat door veel tevelen uitgelegd wordt als: iedereen moet vrij wapens kunnen kopen.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
-
doreennicole
- Amerika-expert
ik ben altijd verbaasd dat het niet vaker gebeurt. naast deze shooting was er natuurlijk ook de shooting in de mall (was het colorado?). het hele gun control verhaal blijft moeilijk wat mij betreft, maar ik vraag me idd ook af waarom de depressieve jongeren steeds vaker niet gelukkig kunnen zijn met een simpele suicide, maar anderen moeten meenemen. ik maak me daar best zorgen over. meer dan over Osama of Irak of Iran.
SEEING IS BELIEVING
-
jerdenberg
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Ik had een paar weken geleden eindelijk eens gekeken hoe dat 2nd amendment nu eigenlijk luidt, en dat is toch behoorlijk verschillend van wat ik had verwacht:
Jeroen
Afgezien van het rare verschil met het origineel en de door de staten geratificeerde kopieën (beide quotes uit Wikipedia),A well regulated Militia, being necessary to the security of a free State, the right of the people to keep and bear Arms, shall not be infringed.
vind ik dat je ook bij de bovenste (eind)versie al "doelgericht" moet interpreteren om daaruit op te maken dat iedereen een wapen mag dragen. Rare komma's trouwens die erbij zijn gekomen.A well regulated militia being necessary to the security of a free State, the right of the People to keep and bear arms shall not be infringed.
Jeroen