Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

JetBlue: Alleen CC- of DC-betaling aan boord

Is er vermeldenswaardig nieuws over de Verenigde Staten? Meld het dan in dit forum.
Plaats reactie
michael66
Amerikakenner

JetBlue: Alleen CC- of DC-betaling aan boord

Bericht door michael66 »

Nieuws van JetBlue:
Plastic will be better than cash on JetBlue
Beginning Nov. 1, JetBlue flight attendants won't be combing the aisles asking for small bills to make change for passengers who only have big bills.

For cocktails and in-flight entertainment, credit and debit cards will be the preferred mode of payment. In fact, they will be the only mode. Cash will no longer be accepted. Attendants will process cards with handheld scanners.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Mooi, dat moeten alle maatschappijen maar doen, dat gedoe met cash geld aan boord.
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

ja, beter efficiënt dan klantvriendelijk
Michigan
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Michigan »

Harry schreef:Mooi, dat moeten alle maatschappijen maar doen, dat gedoe met cash geld aan boord.
Toen ik met Transavia naar Cyprus vloog en mijn eten met creditcard betaalde was ik juist degene die alles ophield. Omdat het niet vlekkeloos werkte... als ik gewoon een briefje van 10 euro had gegeven was het zo klaar geweest.
- Mike
DPlane
Amerika-ontdekker

Bericht door DPlane »

Positief en negatief nieuws. Eenieder die in de VS woont of er vaak geweest is/wat vanaf weet weet ook dat de creditcard cultuur een van de grootste zwakke plekken is van de gesteldheid van de amerikaanse financiele gezondheid.
Lenen, lenen, lenen, maar niet afbetalen.
Michigan
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Michigan »

DPlane schreef:Positief en negatief nieuws. Eenieder die in de VS woont of er vaak geweest is/wat vanaf weet weet ook dat de creditcard cultuur een van de grootste zwakke plekken is van de gesteldheid van de amerikaanse financiele gezondheid.
Ik weet niet in hoeverre daar de creditcards de schuld van mogen krijgen.
Immers, heb ik met mijn creditcard nog nooit werkelijk geleend. Ik kan hem altijd afbetalen en ik doe er nooit iets mee op afbetaling kopen.
In Amerika had ik een creditcard die direct aan mijn banksaldo gekoppeld was. Had ik maar 200 dollar op de bank, kon ik ook maar voor 200 dollar kopen op credit.

Die leencultuur is er wel. Geef ik ook toe. Maar die komt hier ook naar toe. Gelukkig zijn Nederlanders vrij nuchter en irritant stug. Maar als ik hier naar de reclames kijk; Frisia, DSB, Lenen.nl enzovoort.
Dan verwacht ik dat het niet lang duurt eer we reclames krijgen in de trant van: wij kopen uw schulden voor u af, als u al uw geld aan ons geeft.

Kijk eens naar een Britse tv-zender, dan zie je al genoeg van die reclames langs komen. Komen hier ook nog wel.
- Mike
michael66
Amerikakenner

Bericht door michael66 »

DPlane schreef:Positief en negatief nieuws. Eenieder die in de VS woont of er vaak geweest is/wat vanaf weet weet ook dat de creditcard cultuur een van de grootste zwakke plekken is van de gesteldheid van de amerikaanse financiele gezondheid.
Wel erg populistisch ..... vind ik.

Laten we de creditcard-discussie (wel-niet, voor--nadelen, etc) liever buiten dit topic houden.
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Michigan schreef:Die leencultuur is er wel. Geef ik ook toe. Maar die komt hier ook naar toe. Gelukkig zijn Nederlanders vrij nuchter en irritant stug. Maar als ik hier naar de reclames kijk; Frisia, DSB, Lenen.nl enzovoort.
Dan verwacht ik dat het niet lang duurt eer we reclames krijgen in de trant van: wij kopen uw schulden voor u af, als u al uw geld aan ons geeft.
Het kabinet wil die reclames aan banden gaan leggen :)
http://frontpage.fok.nl/nieuws/83170
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
DPlane
Amerika-ontdekker

Bericht door DPlane »

michael66 schreef:
Wel erg populistisch ..... vind ik.

Laten we de creditcard-discussie (wel-niet, voor--nadelen, etc) liever buiten dit topic houden.
Populistisch of niet, je zou toch denken dat je op een forum je mening kan geven in de vorm van de discussie.
Ik werk zelf in de luchtvaart en vanuit een bedrijfsopzicht ben ik het er mee eens, je kunt er echter ook je vraagtekens bijzetten zoals ik zei.
Je kunt niet verwachten dat als je nieuws plaatst we er niks over zeggen denk ik zo! :wink:
Bedankt voor het plaatsen van het nieuws.
michael66
Amerikakenner

Bericht door michael66 »

Ja, je punt is duidelijk en goed.

Los daarvan: Waar ik op doelde is dat ik het topic geopend heb om aan te geven dat je alleen nog met CC of DC kunt betalen. De discussie rond de problematiek van de CC's (krediet nemen) is en geheel andere. Vandaar mijn post.
DPlane
Amerika-ontdekker

Bericht door DPlane »

Okay het is duidelijk. Mijn bedoeling is niet om enige irratie op te wekken.

Nogmaals, bedankt voor het plaatsen van het nieuws. Het is gezien mijn werk altijd zeer interresant om te zien hoe met name de non-legacy carriers/budget carriers zoals JetBlue/SouthWest/Skybus/etc. en ook de Europe maatschappijen zoals EasyJet & Ryanair met dit soort zaken om gaan.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer