Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Explosie(s) Boston marathon
-
dutchie_in_boston
- Amerika-expert
Re: Explosie(s) Boston marathon
Het is de media, niet fbi of politie, die al deze rare geruchten de wereld ingooien want ze moeten natuurlijk de eerste zijn. Misschien is de media vandaag iets kalmer.
Sluit me volledig aan bij Encinitas. Om de overheid te betichten van falen bij dit soort gebeurtenissen vind ik getuige van bijzonder weinig respect en inzicht. Tenzij je specifieke kennis hebt over het aantal aanslagen of rampen dat voorkomen wordt door ingrijpen van de overheid versus het aantal aanslagen/rampen dat niet voorkomen wordt ben je niet in de positie om daar ook maar iets over te zeggen. Ik ben zelf van mening dat overheden en geheime diensten meer ellende voorkomen dan waar wij weet van hebben want er zijn heel wat zieke geesten op de wereld.
Als je al iemand wilt betichten van falen dan is dat de persoon of zijn dat de personen die zulke aanslagen plegen. Dat zijn de falers in dit verhaal want bij hen is er iets grandioos mis gegaan om medemensen zulke gruweldaden aan te (willen) doen.
Als je al iemand wilt betichten van falen dan is dat de persoon of zijn dat de personen die zulke aanslagen plegen. Dat zijn de falers in dit verhaal want bij hen is er iets grandioos mis gegaan om medemensen zulke gruweldaden aan te (willen) doen.
-
dutchie_in_boston
- Amerika-expert
Het is natuurlijk verschrikkelijk wat er is gebeurd, ik heb er geen woorden voor. In mijn eigen stad op een plek waar ik andere jaren stond en manlief zag finishen. Ik begrijp ook heel goed waarom de wereldwijde media er bol van staat en we weten natuurlijk niet waarom of wie. Maar ik moest wel denken aan de 11 afghaanse kinderen die op 6 april bij een Nato aanval zijn omgekomen.
Ja, maar het verschil is wel dat Afghanistan, Irak etc instabiele landen zijn. Als iemand een raket schiet op het presidentieel paleis in Kabul dan denk je "ja dat kan, het land zit niet helemaal lekker in elkaar". Als er iemand een raket schiet op het witte huis dan is het natuurlijk wereldnieuws omdat het in een stabiel land is.
Zelfde met Israël als daar 2 raketten op Israëlisch grondgebied vallen dan lees je het haast niet. Vallen er 2 raketten op Tel Aviv dan is het wereldnieuws.
Zelfde met Israël als daar 2 raketten op Israëlisch grondgebied vallen dan lees je het haast niet. Vallen er 2 raketten op Tel Aviv dan is het wereldnieuws.
-
dutchie_in_boston
- Amerika-expert
Zucht. DejaVu, ik dacht dat ik dat had verwoord in 'Ik begrijp ook heel goed waarom de wereldwijde media er bol van staat' maar misschien had ik het toch moeten verwoorden. Spell it out.
Het is natuurlijk niet zo moeilijk om actuele gebeurtenissen te vinden die een veel grotere direkte impact hebben op de bevolking (in termen van slachtoffers) maar dit is natuurlijk wel een moedwillige aanslag, die als doel heeft gehad zoveel mogelijk burgerslachtoffers te maken. In die zin is alle media-aandacht beslist te rechtvaardigen. Dit type aanslagen is wereldwijd (gelukkig) niet aan de orde van de dag - met uitzondering van oorlogsgebieden uiteraard. En met het verleden nog vers in het geheugen, is het ook logisch dat veel mensen denken "What's next?" Er zijn een hoop vragen en de media staan te popelen om de antwoorden boven tafel te krijgen.
Over de NATO-aanval valt niet zo verschrikkelijk veel te berichten. Het is duidelijk dat dit niet de intentie is geweest, en er hoeft niemand op zoek te gaan naar daders, want die zijn bekend.
Over de NATO-aanval valt niet zo verschrikkelijk veel te berichten. Het is duidelijk dat dit niet de intentie is geweest, en er hoeft niemand op zoek te gaan naar daders, want die zijn bekend.
Hey dutchie sorry he dat ik het even niet begreep!
ZUCHT
ZUCHT
Wat zijn oorlogsgebieden? Pakistan, Irak, Israël, is Amerika ook niet een oorlogsgebied sinds 9/11, war against terror noemen ze het zelf en Amerika heeft zelf het recht om citizens te vermoorden in andere landen op verdenking van terror. Ik ga de aanslag nooit goed praten, maar dat dit niet vaker gebeurt is een kwestie van mazzel en als er wat gebeurt, denk aan de aanslag in Fort Hood geeft men het een andere noemer.dimona schreef:Dit type aanslagen is wereldwijd (gelukkig) niet aan de orde van de dag - met uitzondering van oorlogsgebieden uiteraard.
Het is natuurlijk nooit zo dat veel van dergelijke aanslagen voorkomen worden door inlichtingendiensten en politiediensten.Hondo schreef:maar dat dit niet vaker gebeurt is een kwestie van mazzel
Speciaal voor jou Hondo:
Betekenis van "Oorlog" volgens wikipedia:
Oorlog is een gewapende strijd tussen volkeren of staten. Als etnische of religieuze groepen binnen dezelfde staat met elkaar een gewapende strijd voeren spreekt men van een burgeroorlog. Men spreekt van een wereldoorlog als een meerderheid van de grootste en sterkste landen over de hele wereld bij de oorlog betrokken is. Oorlogen tussen staten onderling zijn tegenwoordig zeldzaam.
Geloof niet dat Amerika een oorlogsgebied is volgens bovenstaande definitie of misschien zie ik iets over het hoofd? The "War against Terror" is toch echt iets anders.
En nogmaals, hoe weet jij dat dit niet vaker voorkomt? Misschien wordt er wel meer verijdeld dan jij weet.
Betekenis van "Oorlog" volgens wikipedia:
Oorlog is een gewapende strijd tussen volkeren of staten. Als etnische of religieuze groepen binnen dezelfde staat met elkaar een gewapende strijd voeren spreekt men van een burgeroorlog. Men spreekt van een wereldoorlog als een meerderheid van de grootste en sterkste landen over de hele wereld bij de oorlog betrokken is. Oorlogen tussen staten onderling zijn tegenwoordig zeldzaam.
Geloof niet dat Amerika een oorlogsgebied is volgens bovenstaande definitie of misschien zie ik iets over het hoofd? The "War against Terror" is toch echt iets anders.
En nogmaals, hoe weet jij dat dit niet vaker voorkomt? Misschien wordt er wel meer verijdeld dan jij weet.
Hiermee ga je er blijkbaar van uit dat dit een terreurdaad is geweest die rechtstreeks te maken heeft met de war against terror. Ik ben daar nog niet zo zeker van. En het is juist die onwetendheid die maakt dat mensen bang worden: Was dit een gek? Is het een waarschuwing? Komt er nog meer? En zo ja waar?Hondo schreef:Wat zijn oorlogsgebieden? Pakistan, Irak, Israël, is Amerika ook niet een oorlogsgebied sinds 9/11, war against terror noemen ze het zelf en Amerika heeft zelf het recht om citizens te vermoorden in andere landen op verdenking van terror. Ik ga de aanslag nooit goed praten, maar dat dit niet vaker gebeurt is een kwestie van mazzel en als er wat gebeurt, denk aan de aanslag in Fort Hood geeft men het een andere noemer.
Ik ben het overigens helemaal met je eens dat de VS zich een tikje naïef gedragen in die zin dat ze lijken te vergeten dat een vijand doorgaans ook terugslaat. Het land is beslist in staat van oorlog, maar de meeste Amerikanen hebben dat vermoedelijk nauwelijks in de gaten.
- goldenhills
- Amerika-expert
Video van de verdachten, twee knullen met ieder een rugzak die ze hadden neergezet in de buurt van plek waar de explosies afgingen.
[youtube]M80DXI932OE[/youtube]
Zie ook: http://www.fbi.gov/
[youtube]M80DXI932OE[/youtube]
Zie ook: http://www.fbi.gov/
Dat denk ik niet omdat er regelmatig in het nieuws is dat er een aanslag verijdeld is en vaak zijn dat hele amateuristische aanslagen. Wat is er mooier om aan je volk te laten zien dat het beveiliging systeem werkt wat miljarden kost, je denkt toch niet dat ze stiekem info achter houden over successen dat doen ze alleen als ze blunderen.Ziva schreef:Misschien wordt er wel meer verijdeld dan jij weet.
1 verdachte aangehouden bij een schietpartij, andere verdachte omsingeld
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Er is nog niet bevestigd dat deze gearresteerde man te maken heeft met de explosie in Boston.
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Die man is inderdaad weer vrijgelaten hij was onschuldig. Maar uit de persconferentie zojuist bleek dat de twee verdachten een auto gekaapt hadden, na een half uur de bestuurder vrijgelaten hebben en ervandoor gegaan zijn. Tijdens de achtervolging door de politie gooiden ze explosieven uit de auto. Na een vuurgevecht is één vd verdachten neergeschoten door de politie en is overleden. De andere verdachte, die met het witte petje, is op de vlucht. Iedereen uit de omgeving wordt aangeraden binnen te blijven en voor niemand open te doen.
Het zijn dus inderdaad die mannen vd Boston explosie.
Het zijn dus inderdaad die mannen vd Boston explosie.
-
Katja
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Lekker stel zeg 
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
-
dutchie_in_boston
- Amerika-expert
ayayay, wat spannend allemaal. Gisteravond hebben de 2 verdachten een MIT politieofficer doodgeschoten en een auto gecarjacked (de eigenaar van de auto is na 30 min. uit de auto gelaten). Ze zijn van Cambridge naar Watertown gereden, schietend en IEDs gooiend. Eén van de verdachten is in Watertown doodgeschoten, en een MBTA politieofficier is gewond. De andere verdachte is ergens in, waarschijnlijk, Watertown. Er schijnen bommen te zijn. MBTA (openbaar vervoer) is gestopt, geen bussen en treinen. Watertown is afgesloten, Cambridge is dicht. Mijn man werd vannacht gebeld om zich te melden en ik zit gekluisterd aan de tv.
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Goh, dutchie in Boston, ik volg het allemaal live op CNN maar ik kan me voorstellen dat het extra spannend is als je er zo dicht op zit.