Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Schietpartij op basisschool Connecticut

Is er vermeldenswaardig nieuws over de Verenigde Staten? Meld het dan in dit forum.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Schietpartij op basisschool Connecticut

Bericht door ned in MO »

PeterPaul schreef:
Encinitas schreef: Ik zal een poging doen.

Je hebt hier op het forum diverse keren vermeld dat je je actief bent gaan bezighouden met geloof, bijbelstudie, Christus, en dat het voor jou een inspiratie is om naar te leven.
Actief bezig zijn met geloof, spiritualiteit houdt voor mij o.a. in zoveel mogelijk proberen te leven in liefde en harmonie met de wereld om mij heen, waarvan ik een onlosmakelijk verbonden onderdeel ben. Ahimsa, non-violence, is een van de grootste basisprincipes in die mindset. Ahimsa is een zeer uitgebreid begrip en houdt oa in dat je zoveel mogelijk geweldloos leeft en geen geweld doet aan anderen (fysiek, woord, gedachte).

Prive bezit van wapens is latent violence! Wapens worden nl niet uitsluitend voor recreatief gebruik aangeschaft, dat geven de 10000 doden per jaar in de USA aan.
Daarnaast: Meer wapens leidt tot meer geweld.

Door te gaan handelen in wapen-accessories, wordt je een onderdeel van de keten die voorziet in een zeer gevaarlijk, semi-automatisch wapen ( dit soort wapens wordt wellicht binnenkort verboden). Daar je geld mee gaan verdienen past mi niet in een levensvisie van geweldloosheid, liefde, naastenliefde, harmonie, compassie etc etc.
Keurig verwoord Encinitas, aan dovenmansoren gericht maar keurig verwoord.
Een wapen is een wapen als het als zodanig tegen een ander wordt gebruikt. Dit kan een vuurwapen zijn, maar ook een mes, een paar voetbalschoenen, een auto, baseball bat een bommetje of een stuk pipe.
Ik denk dat er geen verschil is tussen een trekker overhalen of een knuppel op iemand zijn hoofd laten ploffen. The mindset om dat te doen zal hetzelfde zijn en wordt gedaan door iemand die niet goed bij zijn hoofd is.
Er wordt hier geschreven dat je in Nederland wordt geleerd om mee te werken met de crimineel. Waarom? Omdat men in Nederland de kromme redenering heeft dat je de (gewapende overvaller) alle gelegenheid moet geven om op te krassen.
Hier dus niet en ben je de held als je de overvaller een pak op zijn donder geeft of zelfs overhoop schiet. Moet ie maar niet zo dom zijn om bij jouw te willen inbreken.
Als ik de Nederlandse krant lees is het schering en inslag dat mensen in hun huis overvallen worden, gekneveld en mishandeld en soms voor dood achtergelaten worden.
Hier lees ik dit eigenlijk nooit. Ik denk dat de gemiddelde inbreker wel oppast omdat de huiseigenaar vaak niet zal aarzelen om een stukje lood zijn kant op te sturen.
Het voorkomt mijnsinziens een hoop geweld.
De meeste doden met wapens komen trouwens voort uit de misdaad. Het gebeurt maar weinig dat mensen elkaar per ongeluk doodschieten.
Door te gaan handelen in wapen-accessories, wordt je een onderdeel van de keten die voorziet in een zeer gevaarlijk, semi-automatisch wapen ( dit soort wapens wordt wellicht binnenkort verboden). Daar je geld mee gaan verdienen past mi niet in een levensvisie van geweldloosheid, liefde, naastenliefde, harmonie, compassie etc etc.
[/quote]

Sorry hoor ik weet niet onder welke steen jij leeft maar wat is er zeer gevaarlijk aan? Het is niet gevaarlijk namelijk. Een auto is ook niet gevaarlijk totadat ie over je heen rijdt. Eigenlijk is een auto veel gevaarlijker want elke keer als je erin instapt of voor mijn part de straat oversteekt loop je een verhoogd risico om dood te gaan. Dat niet alleen maar autro's produceren fijnstof. Fijnstof dat je elke dag inademt als je in de file staat. Fijnstof waarmee je jezelf langzaam maar zeker naar de eeuwige jachtvelden helpt.
Een AR15 is dat niet. Je kan het beetpakken, er mee in bed slapen (opgeleukt of niet), overgooiertje mee doen etc. Volstrekt ongevaarlijk.
Het wordt pas gevaarlijk als je er kogels in stopt, de veiligheidspal er af haalt en je vinger aan de trekker legt (en het op mensen richt)

Feit is dat er maar heel weinig mensen zijn (Buiten het criminele circuit om, en die hou je toch niet tegen)die gek genoeg zijn om dat te doen.

Er zijn veel meer mensen gek genoeg om hun auto als potentieel wapen te gebruiken doordat ze bijvoorbeeld met drank oprijden of veel te hard rijden etc

Christen zijn betekent het streven om zoveel mogelijk christ like te leven.
Ik denk niet dat Christus heden ten dage een probleem zou hebben gehad om met zijn dicipelen een potje te gaan sportschieten op de range.
Hij zou er wel een probleem mee hebben om dat in een school met kleine kinderen te doen.
Jezus lustte ook graag een glaasje wijn maar ik denk niet dat ie ladderzat in een auto zou stappen.
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Mooi dat er zoveel mensen waren gekomen om ze te blokkeren dat ze niet naar de begrafenis zijn gekomen. Hier in Los Gatos bij Gunn High School zijn ze ook een keer afgedropen omdat er zoveel mensen waren op komen draven als tegenprotest. Anonymous zit nu ook achter de kerkleden aan. Ik wens ze buitengewoon veel succes.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Volgens mij is het westboro baptist church niet eens de bedoeling om er heen te gaan. Daar zijn ze veel te laf voor. Het gaat ze allen om de publiciteit (en die krijgen ze helaas dan weer wel).
Als je ze niet in de spotlight zet dan heeft het voor hun ook weinig zin en zal het een langzame dood sterven
Encinitas
Amerikafan

Bericht door Encinitas »

ned in MO schreef:Omdat men in Nederland de kromme redenering heeft dat je de (gewapende overvaller) alle gelegenheid moet geven om op te krassen.
Hier dus niet en ben je de held als je de overvaller een pak op zijn donder geeft of zelfs overhoop schiet. Moet ie maar niet zo dom zijn om bij jouw te willen inbreken.
Wat zei de persoon die jij "aanbidt" ook al weer:
"Turn the other cheek"
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Jesus Christ was not prohibiting self defense by Christians in a manner permitted by law. He also said, "When a strong man, fully armed, guards his own palace, his goods are in peace." (Luke 11:21 RSV). No "turn the other cheek" for burglars or looters, and by extension, every other sort of common criminal.

A thief knows exactly what he's doing, stealing your property, plain and simple. On the other hand, someone who attacks you because of your Christianity does not know what he's doing. His or her time of understanding of God's Truth, and choosing whether or not to obey it, has not yet come.

"Turn the other cheek" is an important rule for Christians because, as Jesus Christ said as they were brutally killing Him, "Father, forgive them; for they know not what they do." (Luke 23:34 RSV)

Aan jouw zou ik dus de andere wang toekeren, aan een inbreker niet
Encinitas
Amerikafan

Bericht door Encinitas »

Jouw redenatie volgend: Dus de "killing van Jesus" aan het kruis en zijn reaktie daarop met de vergevingsgezinde woorden :"Father, forgive them...." is een lichtere misdaad dan een inbraak? De mensen die hem doden waren zich niet bewust van hun daden en de inbreker wel?
Laatst gewijzigd door Encinitas op 20 dec 2012, 19:13, 1 keer totaal gewijzigd.
LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door LeenG »

ned in MO schreef:Er wordt hier geschreven dat je in Nederland wordt geleerd om mee te werken met de crimineel. Waarom? Omdat men in Nederland de kromme redenering heeft dat je de (gewapende overvaller) alle gelegenheid moet geven om op te krassen.
nee, omdat men hier de redenering heeft dat je leven meer waard is dan een aantal spullen waarvoor je toch verzekerd bent
ned in MO schreef:Hier dus niet en ben je de held als je de overvaller een pak op zijn donder geeft of zelfs overhoop schiet.
"held" als het goed afloopt, voor hetzelfde geld schiet de overvaller jou en of je familie dood, dan ben je er vet mee dat je een "held" bent

Als ik de Nederlandse krant lees is het schering en inslag dat mensen in hun huis overvallen worden, gekneveld en mishandeld en soms voor dood achtergelaten worden.
[/quote]
Als ik de Amerikaanse krant lees, is het schering en inslag dat familieleden elkaar 'al dan niet per ongeluk) doodschieten omdat ze wapens in huis hebben
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Ik wist niet dat jij amerikaanse kranten las Leen? En dat nog wel op een dagelijkse basis. Waar komt die interesse bij jouw vandaan dan? Bij mij komt het omdat ik Nederlander ben en een beetje op de hoogte blijf met wat er reilt en zeilt.
Als je hier aangevallen of verkracht wordt, wordt je aangeraden zo hard mogelijk van je af te bijten, te gillen en te schreeuwen etc. Als jij willoos doet wat je attacker van je wilt is je kans om er ongeschonden uit te komen veel geringer. Wat heb je aan verzekerde spulletjes als je onder de grond ligt?

Encinitas. Aan jouw de taak om eens uit te zoek waarom Jesus voor Jouw aan het kruis is gestorven. Het was voor Jesus geen verrassing dat dit zou gebeuren. Hij wist dit reeds van te voren en maakte de keuze om deze gruwelijke dood te sterven.

Echter we dwalen af van het originele topic.
Encinitas
Amerikafan

Bericht door Encinitas »

Wanneer je bewust bent van de de essentie van het Leven dan is de uitspraak "Forgive them..." altijd en overal van toepassing.
Het is een illusionaire geestesgesteldheid te denken dat we een afzonderlijk bestaan hebben van iets/iemand anders. All is one!

Het nadeel van merendeel van de Christelijke samenleving is dat mensen een conceptueel geloven aanhangen, een mindconcept, waarbij geen nadruk wordt gelegd op de innerlijke ervaring. Daarom is het voor velen een geloof, overtuigingen die in het hoofd zitten.
Ware, innerlijke verwerkelijking is het uiteindelijke doel, voorbij het denken. Bewustworden van je bewustzijn, awareness. Dat is de essentie van alle geloven. Dat heeft niets met denken of overtuigingen te maken. Ervaren van innerlijke liefde, vrede, harmonie. De ander bestaat niet. All is One. Je bent een onderdeel van het geheel.
"When the I shall die, then I know who am I"
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Ik zie geen enkele reden waarom deze discussie in een Jezus Nietus discussie zou moeten ontaarden. Alle argumenten over de shooting, eventuele aanleiding en oplossing van maatschappelijk probleem zijn min of meer uitgewisseld. Ik snap sowieso niet waarom je iemand aan zou moeten spreken op zijn/haar geloof en daar vervolgens op door en door moet blijven gaan.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Als jij willoos doet wat je attacker van je wilt is je kans om er ongeschonden uit te komen veel geringer.
Ik kan je in veel dingen begrijpen, maar deze wijsheid klopt voor geen klontje. Als je snel doet wat hij/zij vraagt en verder geen rare stunts uithaalt blijft het meestal bij een paar klappen maar maak je minder kans om neergeschoten/gestoken te worden en zal een overvaller/dief meestal sneller opkrassen. Een dader zal eerder geneigd zijn te schieten als je niet doet wat hij vraagt.
Maar hier zit gewoon een stuk cultuurverschil/levenswijze verschil wat dus niet op te lossen valt. Want volgens mij ben je in amerika op een hele andere manier verzekerd en dergelijke en daarom speelt met eerder eigen rechter.

Dat wil overigens niet zeggen dat ik vind dat je hier in Nederland alles maar over je heen moet laten komen, maar zo wordt het je hier aangeleerd, meewerken!
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Ik heb diverse verplichte overval-trainingen gehad via mijn werk in Nederland destijds. In de jaren 1990-1999 zijn er behoorlijk heftige overvallen geweest op diverse postkantoren in het midden van het land. Ons werd geleerd om de aanwijzigen zoveel mogelijk op te volgen om geen levens in gevaar te brengen, ervoor te zorgen dat de overvaller zo snel mogelijk weer buiten is.
Pas op mijn werk in Florida ook een training gehad, doordat er een paar keer een "lock down" was in een ziekenhuis. Kreeg praktisch dezelfde aanwijzingen van security: probeer te verstoppen in een toilet, werkkamer etc, barricadeer de deur met bijvoorbeeld een kopieermachine oid. Indien in het zicht van de schieter zijn/haar aanwijzingen opvolgen.....

Zoveel cultuur-verschil is er dus blijkbaar niet, gezien vanuit de positie van bedrijfsveiligheid.
Encinitas
Amerikafan

Bericht door Encinitas »

wiepster schreef:Zoveel cultuur-verschil is er dus blijkbaar niet, gezien vanuit de positie van bedrijfsveiligheid
Interessant, dezelfde aanpak. Lijkt mij ook de beste houding. Al die heldenverhalen. Je wordt zo verrast door zo'n aktie. Wanneer je niet toevallig met je wapen in de hand staat te wachten, ben je bij voorbaat al te laat.
Ik ben liever mijn laptop kwijt dan dat ik en/of iemand anders zwaar gewond raakt, of het leven laat.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Encinitas schreef:Het hele idee is wat mij betreft onuitvoerbaar, geweldverhogend, irrealistisch, onwenselijk en moreel/ethisch van een andere wereld.
Wat een geweldige uitspraak weer. Heb je ook een onderbouwing voor de bewering dat het geweldverhogend is? Ik snap ook die stelligheid en " ik ben beter dan alle anderen houding" die eruit spreekt niet. De meesten hier, inclusief ik, zien niets in het plan om leraren te bewapenen. Maar met de houding die jij aanneemt stoot je mensen af en verlies je medestanders als het ooit tot een stemming voor zoiets zou komen.
Encinitas
Amerikafan

Bericht door Encinitas »

Hockey schreef:Heb je ook een onderbouwing voor de bewering dat het geweldverhogend is?

Meer wapens = Meer geweld
Hockey schreef:ik ben beter dan alle anderen houding

Ik geef duidelijk aan : "Wat mij betreft...".

Misschien moet je eens nagaan bij jezelf waarom je iedere keer als een stier op een rode lap reageert op mijn posts.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Encinitas schreef:Meer wapens = Meer geweld
Da's een beetje kort door de bocht, niet?
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

RiverCola schreef:Ik zie geen enkele reden waarom deze discussie in een Jezus Nietus discussie zou moeten ontaarden. Alle argumenten over de shooting, eventuele aanleiding en oplossing van maatschappelijk probleem zijn min of meer uitgewisseld. Ik snap sowieso niet waarom je iemand aan zou moeten spreken op zijn/haar geloof en daar vervolgens op door en door moet blijven gaan.
Soms zou een like-button wel handig zijn hier... Dank je wel RC!
Sandy
Jaydee.
Amerikakenner

Bericht door Jaydee. »

Voorstanders van wapens zeggen: "Je kunt met een auto ook iemand doden" of "Wapens doden geen mensen, mensen doen dat".
Tegenstanders zeggen: "Wapens doden mensen" of "Een verbod op wapens zorgt voor minder doden of slachtpartijen"

Objectief gezien valt er voor allebei wel wat te zeggen.. oftwel dit is een eindeloze discussie.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Jup, helemaal mee eens.
Encinitas
Amerikafan

Bericht door Encinitas »

Dento schreef:Encinitas wrote:
Meer wapens = Meer geweld
Da's een beetje kort door de bocht, niet?
Lijkt me toch wel voor de hand liggen.

Er is ook nog onderzoek naar gedaan, staat ergens een link in deze draad.

More guns tend to mean more homicide.

The Harvard Injury Control Research Center assessed the literature on guns and homicide and found that there’s substantial evidence that indicates more guns means more murders. This holds true whether you’re looking at different countries or different states.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer