Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Frankenstorm (Sandy)

Is er vermeldenswaardig nieuws over de Verenigde Staten? Meld het dan in dit forum.
Staceybeesie
Amerika-expert

Re: Frankenstorm (Sandy)

Bericht door Staceybeesie »

In 1e instantie vond ik ook dat het gewoon door moest gaan. Het zou de stad een enorme boost geven.
Een van wij kunnen alles aan. En het brengt inderdaad ook geld in het laatje.

Maar als ik de beelden zie is het contrast wel heel groot. De start is op de Verrazano brug van Staten Island, wat eigenlijk een beetje vergeten is met alle hulp de afgelopen dagen begrijp ik. Dus ik kan de reacties wel begrijpen.
Eigenlijk zouden ze de 40.000 mensen in moeten zetten in 1 grote schoonmaak actie die dag....
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Gisteren zag ik trouwens op tv dat er vanavond een benefiet concert is met o.a. Bruce Springsteen.
Super goed initiatief!

http://news.yahoo.com/nbc-hold-benefit- ... 29397.html
Amerikanist
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Amerikanist »

DejaVu schreef:plaatje
Ik weet niet of dat plaatje echt treffend is. Zonder Sandy had die wijk er precies zo uitgezien, maar dan zonder omgewaaide palmbomen. Dat is wat anders dan volwaardige huizen die van hun fundament zijn geslagen.

Feit is ook dat de VS voor de meeste mensen veel herkenbaarder is door de wereldwijde invloed van Amerikaans entertainment. Geen wonder dat er meer interesse voor is.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Mensen in Staten Island klagen dat ze vergeten zijn door de rest van de stad/het land. Is ook niet zo vreemd, het is wel onderdeel van New York, maar ligt een bootreis verderop en dat maakt het minder bereikbaar dan bijvoorbeeld Brooklyn of Queens.

Grootste klacht van Staten Islanders over de marathon, via de plaatselijke tv hier, is dat mensen die tijdelijk onderdak hebben gekregen in plaatselijke hotels/motels -- omdat hun huis niet meer bestaat -- hun kamers uit moeten, omdat die het weekeinde gereserveerd zijn door marathonlopers. En vooral: alle draagbare toiletten beschikbaar op het eiland staan bij de startplaats, de Staten Islanders moeten de bosjes in als ze moeten.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
USA2004
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door USA2004 »

NBC meldt dat de marathon niet doorgaat.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Zie het ook net. Een verstandige beslissing, denk ik.
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Het is bevestigd(de aflasting) door NYC zelf.
Bralo20
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Bralo20 »

Wss al een tijdje bezig: http://video.msnbc.msn.com/nbcnews.com/ ... 8#49661988

Livestreaming vh benefiet
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Vond dit wel een lekker feel good verhaal. http://www.ed.nl/nieuws/algemeen/binnen ... rathon.ece

New York was toch wel een beetje vreemd eergisteren. Aan de ene kant merkte je niets terwijl je op andere momenten echt duidelijk ziet dat er iets niet goed is. Metro was ook op rare tijden overvol, stromend water tussen de rails, véél ratten en toen we gisteren naar het vliegveld gingen was een benzinestation wel een hele rare gewaarwording. Niet alleen veel auto's maar ook een man of twintig die in de rij stonden als voetgangers met een jerrycan.
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Katja schreef:Vond dit wel een lekker feel good verhaal. http://www.ed.nl/nieuws/algemeen/binnen ... rathon.ece
Grappig, net met mijn zus gesproken, die vertelde dat vrienden naar New York gingen voor de marathon, daar een jaar voor hadden getraind. Nu het niet doorging zijn ze vrijwilligerswerk gaan doen.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Mooie foto van New York magazine (omslagfoto). Weliswaar alleen van Manhattan (maar dat is toch het magisch centrum van de wereld, nietwaar) en niet de echte grote ellende elders langs de Oostkust (en vooral Staten Island en Queens, ook delen van de stad New York!), maar toch.

http://nymag.com/nymag/letters/hurrican ... tter_nymag
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

De Huffpost heeft een interessante vergelijking tussen Katrina en Sandy.

http://www.huffingtonpost.com/2012/11/0 ... 72432.html

Katrina was nog een stuk heftiger dan Sandy.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Er zijn dit weekend 17 hydro workers vanuit onze stad en de buurstad naar New York vertrokken, goed voorzien ook van extra benzine.
Alle schade hier is hersteld, nu gaan ze dus de ploegen versterken die vorige week al vertrokken waren.
Ik vind het wel fijn dat buurlanden elkaar daar in helpen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
clair-leonardo
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door clair-leonardo »

Weet iemand van jullie of er stroom is in Brooklyn?
Maak me een beetje zorgen om mijn vriend... :|
LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door LeenG »

ik las net op FB van een vriendin die op Coney Island was gaan helpen met voedsel en waterbedeling en ze was behoorlijk onder de indruk van de verwoesting die er aangericht was. Dit is iemand die al in Afghanistan, Congo, Haiti,... geweest is dus ze is wel wat gewoon.... :cry:

@Clair, ze woont in Brooklyn, dus ik ga ervan uit dat ze wel stroom heeft als ze op FB zit en tijd heeft om anderen te gaan helpen. Maar Brooklyn is ook gigantisch natuurlijk.
Katja
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Katja »

Het grootste gedeelte van Brooklyn had van de week al stroom, vrijdag spraken ze er op tv over dat dit weekend iedereen weer stroom moest hebben.
goldenhills schreef:De Huffpost heeft een interessante vergelijking tussen Katrina en Sandy.
Katrina was natuurlijk veel extremer maar dat was ook een categorie 3 orkaan. Doordat NY wereldwijd zo'n bekende stad is wordt er in het buitenland veel meer ophef over gemaakt. In Amerika klaagde er juist weer mensen op het nieuws dat er zo weinig aandacht was voor de gevolgen van Sandy.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Hier in Ditmas Park is de stroom niet weggevallen, zelfs het internet niet, Brooklyn is inderdaad een enorme stad (met gelukkig veel elektriciteitskabels onder de grond).

Ondergrondse is ook weer aan het rijden.

Alleen benzine is een probleem, het hele weekeinde hier om de hoek (Coney Island Avenue) stond letterlijk een kilometer-lange rij van auto's en een iets kortere rij van mensen met jerrycans voor benzine. Er stond bij het benzinestation zelf een politieauto en er liepen agenten rond om de boel rustig te houden.

Zo weinig problemen hier dat ik zelfs een 'ver van mijn bed' gevoel heb over de situatie in Staten Island, hoewel ik SI vanaf mijn dak kan zien.
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Katja schreef:In Amerika klaagde er juist weer mensen op het nieuws dat er zo weinig aandacht was voor de gevolgen van Sandy.
Really? Er gaat hier geen nieuwsuitzending voorbij, of er wordt over Sandy gesproken, zelfs bij het lokale nieuws.
Katja
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Katja »

Kennissen van me uit New Jersey vonden dat er te weinig aandacht voor ze was en ik heb op het nieuws ook mensen gehoord die klaagden. Denk dat aandacht heel erg subjectief is en dat als je er middenin zit het al snel te weinig is.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer