Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Varkens-& Mexicaanse griep/Novo-Fluenza/influenza A (H1N1)

Is er vermeldenswaardig nieuws over de Verenigde Staten? Meld het dan in dit forum.
jiejie
Amerika-expert

Re: Varkens-& Mexicaanse griep/Novo-Fluenza/influenza A (H1N1)

Bericht door jiejie »

Heeft meer met fijnstof te maken, vooral in Azië zelf zie je het heel erg veel, ook al voordat er SARS was.

Ik ga straks zelf ook een mondkapje halen, maar dat is omdat ik met stof bezig zal gaan zijn later in de week hehe xD
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Petra/VS schreef:Hier zie je ook veel Aziaten met mondkapjes, altijd al. Misschien is dat in die culturen normaler om te doen, als je je tussen de menigte begeeft.
Wij zagen dinsdag bij onze overstap in Washington ook diverse Aziaten met een mondkapje lopen. Het hoort ook een beetje bij hun cultuur volgens mij.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Matrox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Matrox »

georgesken schreef:k vertrek ook nog altijd woensdag, maar ik ga toch wel wat meer uit mijn doppen kijken als anders. Bv als er in Vegas enkele gevallen zijn dan moet zich dat daar met al dienen airco toch in no time verspreiden...
Het virus verspreid zich vooral door direct contact of, in mindere mate door de kleine druppeltjes die je rondsproeit bij hoesten. Niet zelfstandig door de lucht en dus niet via de airco.
'Niemand zegt aan het eind van zijn leven: Had ik maar wat meer gewerkt.'
Rene1964
Amerikafan

Bericht door Rene1964 »

Het wordt nu pas écht "gezellig"... :roll:

Ik quote even van nu.nl

"PHOENIX - In de Verenigde Staten is donderdag een vierde sterfgeval als gevolg van de Mexicaanse griep gemeld. De Amerikaanse gezondheidsautoriteiten meldden dat het om een vrouw uit de staat Arizona gaat die afgelopen week is overleden.

De late veertiger had al een longziekte voor ze besmet raakte en had daardoor een zwakke weerstand".

Ga ik a.s. maandag voor het eerst sinds 1995 weer eens naar de USA en ik vlieg uitgerekend naar.... juist .... Phoenix! :wink:

Nouja de laatste zin, dat ze dus al een longziekte had, zegt, hoe triest dan ook, ook wel iets. Wie zegt dat ze zonder die Mexicaanse griep NIET was overleden....

Bovendien, met een slechte weerstand kan je ook aan een "gewone" griep overlijden....

Mijn koffer staat al klaar en ik laat me toch echt niet meer tegenhouden...
Reisblog Amerika vakantie 18 t/m 28 mei 2009:
http://reneusa2009.blogspot.com
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Vandaag in de krant:

De Mexicaanse griep groeit nog dit jaar uit tot een pandemie die enkele miljoenen mensen het leven gaat kosten. Vooraanstaande deskundigen van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) gaan op dit moment uit van dit scenario. Al hun berekeningen wijzen daar op.

Zij voorzien een pandemie die vergelijkbaar is met de Aziatische griep, die in 1957 een pandemie veroorzaakte en voor zeker twee miljoen sterfgevallen zorgde. Elke vergelijking met de Spaanse griep uit 1918-1921, met uiteindelijk zeker 50 miljoen doden, is daarmee van tafel. Omdat de Mexicaanse grieppandemie zeker niet dit huiveringwekkende karakter krijgt, spreken de deskundigen van een 'milde pandemie'.

Volgens viroloog prof. dr. A. Osterhaus, directeur van het Nationaal Influenza Centrum van de WHO, staan op dit moment alle seinen op rood, ook al is door de WHO nog geen 'alarmfase-6' afgekondigd, een pandemie. "Het huidige virus zet door", stelt Osterhaus. "Het is het beeld van: steeds meer landen en steeds grotere aantallen geïnfecteerden. Wij houden nu sterk rekening met een model à la 1957, waarbij het virus de hele wereld overging. Het lijkt een kwestie van tijd." Volgens de WHO is het influenza-A-virus H1N1 thans vastgesteld bij 6500 personen in 33 landen.

Ook de Aziëgriep stak in de zomer van 1957 de kop op, hield zich enige maanden koest en kwam in volle hevigheid terug in het najaar. "Het griepvirus houdt niet van de huidige warme omstandigheden", zei Osterhaus al eerder. "Vandaar dat wij verwachten dat deze griep in het najaar terugkomt."
"Keep Georgia On Your Mind"
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Wij vertrekken donderdag en we nemen voor de zekerheid elk een dosis tamiflu mee.
In geval van...

Carine
Groetjes,
Carine
nikky_vv
Amerikafan

Bericht door nikky_vv »

Ha Carine! Jij neemt Tamiflu mee naar USA? wij vertrekken woensdag richting Las Vegas en ik heb hier ook al aan zitten denken. Waar kun je dit kopen? Gewoon via de apotheek of heb jij het online aangeschaft?
Zijn er meer mensen die dit gedaan hebben of van plan zijn te doen? (ik slik op vakantie altijd al extra vitamine, vraag me af of dit middel echt iets toevoegt)....

Gr Nikky
-------------------------------------------------------------------------------------------
New York: 2004-2006-2008-2010
Westen: 2007-2009
Florida: 2008
Oosten: 2004

http://vangeldrop.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

het is op voorschrift van de dokter. Die vond het een goed idee. Alhoewel de kans heel klein is natuurlijk. Maar ik neem het liever mee ipv het gedoe met een dokter ginder.
Groetjes,
Carine
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Ik denk dat je dan wel op griep getest moet worden als je ziek bent, zodat je het niet inneemt als je gewoon maar verkouden bent.

Tot nu toe is het enige wat we ervan merken in het ziekenhuis dat er een groot bord bij de ingang staat dat iedereen maant tot goed handen wassen, en er staan mondmaskers. Ook moeten we van iedereen die zich ziekmeld weten wat ze precies hebben. Voorheen moest dat ook, maar werd alleen gevraagd of het "GI of respiratory" was, nu moet er een lijst met symptomen ingevuld worden.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Rene1964
Amerikafan

Bericht door Rene1964 »

Worden mensen die nu verkouden bij immigrations aankomen meteen teruggestuurd? :wink:
Nati
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Nati »

Ik hoop van niet :blink: want wij vertrekken morgenvroeg naar New York en ik heb al een paar weken een loopneus met af en toe wat genies erbij . :(
georgesken
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door georgesken »

Influenza A(H1N1) - update 29
15 May 2009 -- As of 06:00 GMT, 15 May 2009, 34 countries have officially reported 7520 cases of influenza A(H1N1) infection.

Mexico has reported 2446 laboratory confirmed human cases of infection, including 60 deaths. The United States has reported 4298 laboratory confirmed human cases, including three deaths. Canada has reported 449 laboratory confirmed human cases, including one death. Costa Rica has reported eight laboratory confirmed human cases, including one death.

Hmmm dat zijn ongeveer 1000 gevallen meer dan gisteren. De verspreiding komt precies goed op gang...
1992: Florida, 2004: LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston, 2024: 9d Vegas, 2024: WAS+NY
Izognoeg
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Izognoeg »

Over drie weken zitten wij echt wel in New York.
Maar eerlijk gezegd twijfel ik er aan of we een theatervoorstelling gaan bezoeken...

Groetjes,
Paul
Een paar reisverhaaltjes: http://www.izognoeg.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Verelle
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Verelle »

Wordt dit niet allemaal een beetje overtrokken? Er gaan jaarlijks duizenden mensen in de wereld dood aan een vorm van influenza. Deze vorm is niet erger dan de vormen van influenza die er vorig jaar of het jaar daar voor er waren.

Recentelijk waren wij in Las Crusas, waar twee gevallen bekend waren. Niets gemerkt van enige ophef daar en ik ben niet ziek geworden. Heb wel een lichtelijke verhoudheid. maar dat heeft te maken dat we zondag een zware wandeling hebben gedaan, waarbij we ook door ijskoud water moesten waden cq zwemmen.
1998 - skitrip Breckenridge
1999 - 1ste motorhome trip
2000 - motorhome trip (thema canyons)
2001 - motorhome trip (thema woestijnen)
2002 - skitrip Breckenridge
2003 - motorhome trip
2004 - motorhome trip
2006 -1 jaar door Amerika met eigen Bounder
Rene1964
Amerikafan

Bericht door Rene1964 »

Gisteren of eergisteren in de Telegraaf op de voorpagina... "miljoenen doden" bla bla bla. Yeah right... :blink:

Ik las hierboven over "4298 laboratory confirmed human cases, including three deaths" voor wat betreft de USA.

Een simpel rekensommetje leert dus dat 1 op de ca. 700.000 mensen in de USA het virus draagt. 3 doden, dus dat is 1 op de 100 miljoen inwoners....

Ik zou de statistieken weleens willen zien over de doden die dit virus wereldwijd heeft geeist. Waren het mensen die toch al een slechte weerstand hadden bijvoorbeeld?

Normaal gesproken eist een "gewone" griepepidemie ook al genoeg slachtoffers onder voornamelijk oudere mensen met weinig of een slechte weerstand. DAT lees ik hier nergens....

Het is als je het mij vraagt allemaal schromelijk overdreven. Ik stap maandag zonder ook maar de minste angst op het vliegtuig naar Phoenix!

En als "we" dan toch met miljoenen tegelijk "gaan", dan gaan we in ieder geval met z'n allen hahaha :D
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Miljoenen doden is prima mogelijk,en dat lijkt veel,maar 2 miljoen doden wereldwijd is nog steeds akelig weinig in procenten.
Maar dat maakt geen mooie krantenkop als je voor de Telegraaf schrijft....
Mike
Amerikafan

Bericht door Mike »

In de wereld van de dieren is het de sterke overleven.
Bij mensen is dat niet door alle medische hulp en hulp bij zwangerraken en bevallen, (is allemaal goed) maar worden we alleen maar zwakker.
Tink
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tink »

Mike schreef:In de wereld van de dieren is het de sterke overleven.
Bij mensen is dat niet door alle medische hulp en hulp bij zwangerraken en bevallen, (is allemaal goed) maar worden we alleen maar zwakker.

In de mensen wereld is het ook de sterke overleven hoor. Als voorbeeld kunnen we de nu zo uitgebreid besproken pandemic nemen. Stel dat er zo'n vreselijke pandemic zou ontstaan dat zeg 1 of de 3 mensen besmet zou zijn en dat het dodental hoog zou zijn. Er is niet genoeg Tamiflu voor iedereen. Regeringen maken in zo'n geval selecties. Zo'n selectie berust ook op de sterkste die overleven. Een regering zal eerde Tamiflu toekennen aan een sterke, over het algemeen gezonde volwassenen dan aan een verzwakte chronisch zieke of bejaarde.

Veel mensen zijn geschokt als ze hier mee geconfronteerd worden, toch is het heel logisch, na de afloop van een pandemie wil men graag sterke gezonde volwassenen overhouden en niet alleen maar verzwakte chronisch zieken en veel bejaarden. Ik hou dit regelmatig voor aan 'collega' chronisch zieken en dring er bij ze op aan zoveel mogelijk ervoor te zorgen dat je immuun systeem in goede staat is door extra vitamines en mineralen te nemen en nog andere voorzorg maatregelen. Jammer genoeg zien velen dat als paniek zaaien en beweren op de regering te vertrouwen voor hen te zorgen als het op een pandemie aankomt. Zelf vertrouw ik daar niet op, als je naar de geschiedenis kijkt en diep in de plannen duikt die een regering heeft om de burgers te beschermen tegen de gevolgen van een pandemie kun je alleen maar tot de conclusie komen dat er een selectie zal moeten plaatsvinden omdat er niet genoeg virale medicijnen zijn om iedereen te behandelen. Het zal niet een 'eerst komt eerst maalt' gebeuren zijn maar meer 'survival of the fittest'.

Gelukkig is het niet zover, maar toch denk ik daar wel over na en probeer zo goed mogelijk voor mezelf te zorgen en mezelf te informeren over hoe en wat je kunt doen om besmetting te voorkomen of verminderen. Niet iedereen hoeft daar over na te denken, mensen die chronisch ziek zijn leven nu daar eenmaal mee, maar ik ben wel jaloers op mensen die volop gezond zijn en zich niet met dit soort zaken hoeven bezig te houden ;-)
--
Tink
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Ik heb laatst ook wat dingen opgezocht over hoe er met een pandemie omgegaan zou worden in onze staat. Wat je tegen komt is vrij ontnuchterend. Het zal niet business as usual zijn, waar je naar het ziekenhuis gaat en gegarandeerd bent van zorg. Geen individuele zorg maar zorg die gericht is op het overleven van zoveel mogelijk mensen.
Het plan hoe de beademingsmachines toegedeeld zullen worden;
http://www.ama-assn.org/ama1/pub/upload ... _state.pdf
Het hele NY pandemieplan;
http://www.health.state.ny.us/diseases/ ... emic/plan/

Tot nu toe heb ik niks gehoord over de griepgevallen in Afrika. Als het daar eenmaal uitbreekt kunnen er wel eens heel veel mensen aan doodgaan. Er heerst al een AIDS epidemie en al die mensen hebben verminderde weerstand.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

Tink schreef:Een regering zal eerde Tamiflu toekennen aan een sterke, over het algemeen gezonde volwassenen dan aan een verzwakte chronisch zieke of bejaarde.
Dat is hier toch anders, de gezonde volwassenen krijgen het hier het laatste (wat vooral met deze ziekte erg lullig zou zijn want deze ziekte velt vooral de gezonde en sterkere mensen blijkbaar).
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer